Jeg har gjort meg ferdig med den delen av sykkelsessongen som består av O2-snapping, og begynt den delen som består av rolige turer på stier. Tok i dag en tur ut på Nøtterøy, der jeg i utgangspunktet ikke er veldig kjent. Kjørte transport til Tømmerholt, og brukte der orienteringskart for å finne gode stier videre. Det ble en flott tur på søndre del av Nøtterøy, og kan anbefales. Kommer til å bli flere turer utover høsten.
Ruta er her:
http://app.strava.com/activities/20576545#Kjørte gjennom Teieskogen og deretter gjennom boligfelt på Vestskogen og gjennom skogen over til golfbanen. Holdt vest for golfbanen, der er det mange muligheter, og deretter i tilknytning til lysløype til Tømmerholt. Kjørte sørover fra fotballbanen på Tømmerholdt ca 1 km og fant en sti inn i skogen. Derfra var det stier og småveier over til Kjøpmannskjær. Det er mange stimuligheter derfra over til Strengsdal, her kan man sykle på kryss og tvers. Fulgte deretter vei et stykke mot Torød, og tok sti nr 2 til venstre inn i skogen. Syklet deretter skog mer eller mindre til veien som går mellom Borgheim og Bergan.
Flott tur, og bra alternativ hvis man er lei Blåstier i Tønsberg.
Et annet alternativ som jeg har syklet endel i det siste er Hortensmarka, det er det mange utfordrende stier.