#1436989 - 02/07/2012 22:13
Re: Video fra Gaustatoppen på sykkel
[Re: cht]
|
Ivrig
|
Da er det dokumentert at dere har syklet ned fra Gaustatoppen!  Det var vel kanskje ikke sånn som med ski at dere diskuterte hvilken renne dere skulle kjøre ned?  Ser frem til å se flere filmer fra turen deres.
|
|
Topp
|
Bli abonnent på Terrengsykkel
|
|
|
#1436998 - 02/07/2012 22:26
|
Ivrig
|
Heheh, nei her må man diskutere med seg selv for hver stein som kommer, høyre, venstre eller rett på Ja skjønte det etter velten til Raymond, den så stygg ut. Bra det gikk bra! Ellers slenger jeg inn etter spørsmål på siden her. Har dere Cube-gutta tro på Cube AMS Race 29? Vurderer å bytte sykkel igjen. Den vil bli mest brukt til å ha det gøy på tekniske stier opp/ned.
|
|
Topp
|
|
|
|
#1437039 - 02/07/2012 23:12
|
Ringrev
Sted: Kongsberg
|
Vi syklet jo ikke de "smoothe" partiene siden vi svingte av (video kommer). Det er faktisk litt vanskelig å svare fornuftig på hvordan resten er, ned den vanlige stien. En ting er å gå opp og mene noe om terrenget, noe annet er når man sitter på sykkelen på vei ned og har fått i gang formen. At det er svært teknisk er det ingen tvil om, det blir en del "stop and go". Konsekvensene dersom man tryner er ganske kjipe. Det er kun spisse steiner man kan treffe, selv i gangfart så er det fort gjort å skade seg.
Vi skal opp igjen mot høsten, da går vi ikke helt opp, men tar de beste partiene, da er det bare å henge seg på! Vi skal prøve å få samla en gjeng på ca. 10 stk.
Jeg bruker GoPro HD hero (1'ern) med r4 instillingen, som er 3:4 1280x960. Kamera pekte litt for langt ned på deler av denne turen dessverre.
Skjønner. Mye av terrenget der er som du sier, meget teknisk og steinete. Ett skikkelig fall i de øvre partiene vil nok fort endre turen fra sykkeltur til støtte seg over styre ned til bilen tur. Stop and go regner jeg det blir mye av ja, men in the end er det vel verdt det. En del av de nedre partiene ser jo helt nydelige ut, øverste del er jo bare knot. Hm, har Hero 2, får teste ut 960. prøvde meg i dag ned ailo stien i kongsberg og filma 1080 med narrow synsvinkel, da så man jo ikke en skit.
|
|
Topp
|
|
|
|
#1437296 - 03/07/2012 10:38
[Re: Turbo-Henrik]
|
Søk hjelp!
Sted: Tønsberg
|
Og Raymond, gikk greit med deg? Så stygt ut Det gikk så bra som en sånn bråstopp i steinrøysa kan gå vil jeg påstå!  Eneste jeg kan klage på er at det er kronglete å snuse, da en stor "bit" av leppa på innsida mangler.... hehehehe... Denne turen var verdt både svette, blod og smerte!!!  Det ble noen tryn, men det som er på videoen der er vel det verste, og det kunne jo selvfølgelig gått veeeldig mye verre... Synd jeg ikke hadde kamera på hjelmen eller chestmount selv og akkurat der, DET kunne blitt en artig filmsnutt! hehehe...  Men bank i bordet, det gikk veldig bra! Og turen var fantastisk! Skal helt klart opp igjen, og den nedkjøringen vi ikke tok, skal testes! Nedkjøringen fra Krossobanen skal kjøres flere ganger! Og jaggu tror jeg vi må på jakt etter flere nedkjøringer der oppe, for sannsynligvis er det maaaange flere som er helt konge! 
|
|
Topp
|
|
|
|
#1437621 - 03/07/2012 19:59
|
Veteran
Sted: Vestfold
|
Sånn, da er neste film ferdig. Ikke så lett å klippe vekk mye god sti, men det må til. At jeg ikke klarer å holde kjeft gjør også at en del må vekk  Utover så blir det tidvis stupbratt, så det går ikke spesielt fort  En helt vanvittig morsom sti for de som liker sånt. Dette er en sti vi fant etter vi tok krossobanen opp. http://www.youtube.com/watch?v=REd6XoSLglQ&feature=plcp
|
|
Topp
|
|
|
|
|
|