Vi har en fjellpulk och helt optimal är den nog inte. Crooser eller nordic cab tror jag fungerar bra men kan man lägga barnen i dem? Jag har nestan bara åkt skidor med dottern när hon sovit och då också innan hon kunde sitta själv.
För ett vakent och sittande barn tror jag Nordic cab och crooser är mycket bättre (iallafall i bra spår).
På Nordic Cab kan man legge ned setet slik at barnet ligger helt flatt, eller dette kan justeres trinnløst med 2 remmer opp til sittende posisjon. Setet må flyttes litt frem for å legge helt ned, dette gjøres med 2 spaker under setet. Mener at barnet ikke bør ligge helt flatt men sover godt med en mellomvinkel. Da har man også øyekontakt samt at barnet ligger stødigere og sliper å få alt blodet i hodet når man går oppoverbakk.
Har man lite plass for lagring tar denne minimal plass når den legges sammen, draget legges sammen i 3 deler og får plass sammen med skiene inne i caben før denne også klappes sammen.
Det er seleutstyr for 2 barn i en standard Nordic Cab. Har ikke prøvd dette, aner meg at det kan bli trangt ihvertfall med større barn men det får noen andre svare på.
Følger meg nesten som en misjonær når jeg forteller om dette produktet, men ja - er fornbøyd og dette er den beste investeringen jeg hittil har gjort av barneutstyr.