#1063991 - 04/11/2010 20:32
Re: Føremelding fra Tønsberg !! Endelig !!
[Re: bk]
|
Entusiast
Sted: Tønsberg
|
Fant en ny avstikker :-) Fra bussholdeplassen ved Bakkenteigen på h side mot Horten , stien går ned 20 m etter holdeplassen. Ender opp nede ved vannet. Enkel og morsom :-) Ned til Mastebakke (tror det heter det) må vel det være, har syklet der et par ganger. Fant et par nye stier jeg også! Nord for Robergrønningen og parallellt med Blåstien, lenger vest. Går et smalt singletrack oppe på ryggen, den blir kjempefin når det blir litt tørrere.
|
|
Topp
|
Bli abonnent på Terrengsykkel
|
|
|
#1065225 - 06/11/2010 21:45
[Re: Stuf]
|
Søk hjelp!
|
Ser det har vært litt aktivitet de siste dagene..  Har akkurat snublet inn døra etter retur fra Madagaskar.. Sliter litt med en matforgiftning eller noe som ikke vil gi seg...mulig det er noe annet som er årsak, men magetrøbbel likevel.. Men hvis magen er i sjakk i morgen tenkte jeg kanskje å ta en formiddagstur.. Med temperaturen som er nå bør det vel være litt mulighet for barfrost, eller har det regnet masse siste uka? Var litt antiklimaks å kommer fra 36 pluss til -2.....  Vel, etter et par døgn på reisefot så er det natta for meg.. Sjekker formen og forumet i morgen tidlig, om noen melder noe interesse.. 
Redigert av Raymond (06/11/2010 21:46)
|
|
Topp
|
|
|
|
#1065673 - 07/11/2010 19:54
|
Søk hjelp!
|
Tok meg en tur en halvtime etter dere jeg da..  Men ble bare en kort tur, hadde et litt tight tidsprogram på ettermiddagen i går.. Var fint i marka i dag, men litt mer "gjennomslag" enn jeg hadde regnet med.. Men det har kanskje vært litt nedbør mens jeg har vært borte? Tror det er morsomt å sykle på Madagaskar! Masse knusktørre stier, og langt større høydeforskjeller enn jeg hadde regnet med... Lett å legge inn både lange ok kortere økter!  Men litt logistikk og forholdsvis dyrt sted å reise til (reisen i seg selv er det dyre, IKKE oppholdet!) på "treningstur".. hehe
|
|
Topp
|
|
|
|
#1066405 - 08/11/2010 21:32
[Re: Raymond]
|
Entusiast
|
Stuf: Henger vaieren eller har den "hengt seg opp" på demperen? Det er "fjernkontrollen" som er defekt, den må byttes. Har fått ordnet det slikt at bakdemper nå ikke er låst, jeg får heller ikke låst den. "Fjernkontrollen" til demperen er egentlig lite praktisk og lite solid, hadde vært bedre å kuttet den ut og hatt en anordning på demperen som jeg kunne bruke, det er sikkert mulig. Demperen er en DT Swiss M210.
|
|
Topp
|
|
|
|
#1066921 - 09/11/2010 13:46
|
Fersking
|
Noen som har tenkt seg ut i kveld? Overskyet og 1-2 minus + frisk bris og muligheter for snø...
|
|
Topp
|
|
|
|
#1066952 - 09/11/2010 14:31
|
Entusiast
|
Sikkert mulig å bruke noen kroner og få "oppgradert" demperen med en lock out hendel direkte på demperen... Eller så kan du bruke anledningen til å oppgradere til en Fox RP2 eller RP23.. Eller evt en av de nye til RS, som visstnok også begynner å fungere ganske så bra..  Demperen er det ikke noe galt med, prøver meg med en RS-remote lock out, den så mer funksjonell ut enn den orginale fra DS. Noen som har tenkt seg ut i kveld? Overskyet og 1-2 minus + frisk bris og muligheter for snø... Leverte syklen på service tidligere i dag, får den ikke tilbake før i morgen ettermiddag, så tur i kveld blir det ikke. Har foresten startet avklimatisering til sykkelferie til Gran Canaria i jula ved å ta noen turer inne på rulla foran TV. 25 grader og mye svetting  , da begynner det å ligne noe.
|
|
Topp
|
|
|
|
#1070529 - 15/11/2010 13:51
|
Fersking
|
Noen som har tenkt seg ut i morgen kveld (tirsdagstur)?
|
|
Topp
|
|
|
|
#1070589 - 15/11/2010 15:09
[Re: bk]
|
Fersking
|
Blåstien ved Maxbo må være et bra utgangspunkt 18.15.
|
|
Topp
|
|
|
|
#1071332 - 16/11/2010 17:13
|
Fersking
|
Synd Raymond, tror det blir en knall tur. Klart, kaldt og hardt i bakken.
|
|
Topp
|
|
|
|
#1071628 - 17/11/2010 07:54
|
Søk hjelp!
|
Nope, overhodet ikke! Digger kulde og vinter, men jeg har en annen "hobby", jeg er arbeidsnarkoman....så jeg er på jobb.. Det er godt det er noen som tar ansvar og "holder Norge i gang" (tenkte jeg skulle skrive "holder hjulene i gang", men det var vel forsåvidt oss som var på stitur som gjorde det)  Det var en flott tur, vi var 4 mann, farlig glatt noen steder så det gjør ikke noe med noe flere dager med kuldegrader. Da blir det enda mindre gjennomslag i våte partier. Jeg hjalpt til å holde hjulene i gang i går og forsåvidt... da jeg syklet til og fra jobb... 
|
|
Topp
|
|
|
|
|
|