#1395472 - 11/05/2012 09:31
Re: Tour of Norway - etappe i Drammen 17.mai!
[Re: Snuffeldyret]
|
Høkk, da! Høkk!
Søk hjelp!
Sted: Hokksund (eks Stimekka)
|
Grensen burde ihvertfall gå ved Tivoli.
Og romanske ballongsselgere som kun benytter dager til kommersiell virksomhet.
Topp
|
Bli abonnent på Terrengsykkel
|
|
|
#1395508 - 11/05/2012 10:00
|
Søk hjelp!
Sted: Lia øst for holmen.
|
Blir jo take or leave it. Vil man ha World Tour lag måtte det være den datoen. Organisatorene ønsket etter Giroen var ferdig, men det ble ikke slik.
Syns man kan arrangere et motsvar, Tour of Norway i potetsekk med støtteapparat på veltepetter!
|
|
Topp
|
|
|
|
#1395547 - 11/05/2012 10:27
|
Avhengig
|
Tenk for en ramme dette skaper rundt rittet. Tusenvis av folk i bunad og dress som er på sykkelritt. Tenker også at arrangøren har tenkt over at det er 17.mai og legger tilrette deretter. Min hjemby Gjøvik skal ha etappe 20.mai
Topp
|
|
|
|
#1395556 - 11/05/2012 10:37
[Re: NjuK]
|
Besatt
Sted: Manhattan Beach
|
En interessant vinkling er om jeg (og andre) søker politiet om å demonstere med plakater mot det internationale sykkelforbundet. Skal politiet tillate sykkelløp, men ikke demonstrasjoner på nasjonaldagen?
|
Topp
|
|
|
|
#1395647 - 11/05/2012 12:11
[Re: supernalle]
|
Søk hjelp!
Sted: Sandnes
|
En interessant vinkling er om jeg (og andre) søker politiet om å demonstere med plakater mot det internationale sykkelforbundet. Skal politiet tillate sykkelløp, men ikke demonstrasjoner på nasjonaldagen? Er det ikke nok med demonstrasjonen av komboen selvgodhet og nasjonalisme?
Topp
|
|
|
|
#1396050 - 11/05/2012 20:45
|
Avhengig
|
En interessant vinkling er om jeg (og andre) søker politiet om å demonstere med plakater mot det internationale sykkelforbundet. Skal politiet tillate sykkelløp, men ikke demonstrasjoner på nasjonaldagen? Hva skal det demonstreres mot?
Topp
|
|
|
|
#1396092 - 11/05/2012 21:35
|
Besatt
|
En interessant vinkling er om jeg (og andre) søker politiet om å demonstere med plakater mot det internationale sykkelforbundet. Skal politiet tillate sykkelløp, men ikke demonstrasjoner på nasjonaldagen? Hva skal det demonstreres mot? Det internasjonale sykkelforbundet.
|
Topp
|
|
|
|
#1396096 - 11/05/2012 21:40
|
Entusiast
|
En interessant vinkling er om jeg (og andre) søker politiet om å demonstere med plakater mot det internationale sykkelforbundet. Skal politiet tillate sykkelløp, men ikke demonstrasjoner på nasjonaldagen? Hva skal det demonstreres mot? Det internasjonale sykkelforbundet. Sånn generelt sett? "Mot Det internasjonale sykkelforunbdet!" Det er ikke alltid lett å få en kabel til å gå opp. Dette er da en stor mulighet for Norge (og Drammen)!
Topp
|
|
|
|
#1396150 - 11/05/2012 22:31
[Re: Johnny Yuma]
|
[sensurert]
Sted: Dalstrøka innafor og kyststrøk...
|
Hvis dette var et motorsportstevne, ville det da vært like velkommen? Tja, det arrangeres f.eks Monstertruckshow på Travbanen i Drammen kl 1800 på 17. mai. Har ikke sett noen som syter like mye som du gjør her pga det. Og hvorfor skal det være greit med et ståkete og slitent tivoli på nasjonaldagen, men ikke et sykkelritt? Hva er egentlig problemet? De som synes dette er kult, som meg, kan stå langs løypa og lage folkefest. De som ikke er interessert kan holde seg hjemme og grille, eller gå på tivoli og spise popcorn. Utrolig at folk klarer å hisse seg opp over dette.
|
Topp
|
|
|
|
#1396294 - 12/05/2012 08:58
[Re: bik3man]
|
Avhengig
|
Hvis dette var et motorsportstevne, ville det da vært like velkommen? Tja, det arrangeres f.eks Monstertruckshow på Travbanen i Drammen kl 1800 på 17. mai. Har ikke sett noen som syter like mye som du gjør her pga det. Og hvorfor skal det være greit med et ståkete og slitent tivoli på nasjonaldagen, men ikke et sykkelritt? Hva er egentlig problemet? De som synes dette er kult, som meg, kan stå langs løypa og lage folkefest. De som ikke er interessert kan holde seg hjemme og grille, eller gå på tivoli og spise popcorn. Utrolig at folk klarer å hisse seg opp over dette. Drammen altså... hva er det egentlig som skjer?
|
|
Topp
|
|
|
|
#1396306 - 12/05/2012 09:21
|
Entusiast
|
Det sperres flere gater i usa for at noen i bunad skal kunne gå i 17 mai tog der.Mulig amerikanerne er mere "runde" en oss nisser på berget.
Topp
|
|
|
|
#1396312 - 12/05/2012 09:34
|
Medlem
|
I 1972 "tror jeg" spilte Lillestrøm kamp mot mitt favorittlag Leeds på 17 mai Beste 17 mai jeg har hatt Også i 72 da
|
|
Topp
|
|
|
|
#1396591 - 12/05/2012 19:14
[Re: kjerts]
|
Søk hjelp!
Sted: Nedre Eiker
|
Det er et femdagers etapperitt som starter 16. mai. TdF går også på den franske nasjonaldagen. Min opplevelse av den franske nasjonaldagen er at feiringen ikke kan sammenlignes med 17. mai. De bare spiser en god middag og tenner på litt fyrverkeri. Her hjemme stopper jo alt opp. Øivind
21:53Ride a stiffee and feel the earth move | NOTS | Advarsel! Innlegget kan inneholde ironi.
|
|
Topp
|
|
|
|
#1397779 - 14/05/2012 10:09
|
Avhengig
|
En interessant vinkling er om jeg (og andre) søker politiet om å demonstere med plakater mot det internationale sykkelforbundet. Skal politiet tillate sykkelløp, men ikke demonstrasjoner på nasjonaldagen? Hva skal det demonstreres mot? Det internasjonale sykkelforbundet. Og på hvilket grunnlag skal det demonstreres mot det internasjonale sykkelforbundet? Blir litt blitz over det hele, vi demonstrerer for å demonstrere, men har ikke noen klar grunn.
Topp
|
|
|
|
#1397894 - 14/05/2012 12:08
|
Avhengig
|
En interessant vinkling er om jeg (og andre) søker politiet om å demonstere med plakater mot det internationale sykkelforbundet. Skal politiet tillate sykkelløp, men ikke demonstrasjoner på nasjonaldagen? Hva skal det demonstreres mot? Det internasjonale sykkelforbundet. Og på hvilket grunnlag skal det demonstreres mot det internasjonale sykkelforbundet? Blir litt blitz over det hele, vi demonstrerer for å demonstrere, men har ikke noen klar grunn. Ingen grunn? Har du aldri gjort noe bare fordi det er gøy? (eller , altså , det kan jo også være en grunn.) Ellers er det sikkert ikke umulig å finne en grunn til å demonstrere mot forbundet?
|
|
Topp
|
|
|
|
#1398061 - 14/05/2012 14:32
|
Besatt
Sted: Trondheim
|
Man trenger da ikke tillatelse fra politiet for å demonstrere? Tenk når demonstrantene stimler sammen i Drammen sentrum, forkledd som vanlige 17.mai-gjester, med lommene fulle av tegnestifter og brostein nok til at Drammen kommer til å se ut som Paris-Roubaix. Dette kommer nok til å bli en utradisjonell 17.mai... Ja, det høres ut som helligdagen du forkynte så varmt om. Barnas dag, og greier.
|
|
Topp
|
|
|
|
#1398262 - 14/05/2012 18:51
|
[sensurert]
Sted: Dalstrøka innafor og kyststrøk...
|
Ja, dette er triste greier. Med ondt skal ondt fordrives, men dette er vel kanskje å gå for langt? Du har allerede gått for langt, med å bruke så mye tid på denne tråden, når du ikke engang har tenkt være i nærheten av det aktuelle sykkelrittet i den aktuelle byen på den aktuelle dagen.
|
Topp
|
|
|
|
#1398326 - 14/05/2012 20:20
[Re: Jacobsen]
|
Besatt
|
Jeg ser nå at hockey-gutta skal spille kvartfinale på selveste 17. mai! Det er selvfølgelig fullstendig uhørt! Nordmenn kan da ikke bedrive idrett på 17. mai på den måten, selv om de har dratt til utlandet. Dette vil jo trekke alt fokus bort fra feiringen her hjemme. Jeg tror nok vi må la motstanderne vinne den kampen på walkover gitt!
Og ja, jeg var sarkastisk nå ... Men det er ikke noe som skjer i Norge. Man skjønner tydeligvis ikke hva nasjonaldagen betyr for Norge, spelsielt den i år. Nå kunne sikkert det nasjonale forbundet si nei til å arrangere, men da havner de sikkert i unåde hos det internasjonale forbundet. De fremstår som arrogante og ignorante og hadde fortjent å høre det. Det ble tross alt søkt om andre dager. Det burde de nok tatt til følge.
|
Topp
|
|
|
|
#1398388 - 14/05/2012 21:10
|
Søk hjelp!
Sted: Sandnes
|
Hva er det nasjonaldagen betyr for Norge da?
Topp
|
|
|
|
#1398395 - 14/05/2012 21:19
[Re: gare]
|
Entusiast
Sted: Krokstadelva
|
Hva er det nasjonaldagen betyr for Norge da? For lærere betyr det en ekstra ubetalt arbeidsdag. For elever betyr det lang tur på hard asfalt i dårlige gåsko i regn. For skiftarbeidende betyr det masse tillegg i lønn. For sykkelinteresserte, i år, betyr det ritt i Drammen. osv.
Topp
|
|
|
|
|
|