Har nå en Limar-hjelm, som vel egentlig kan kalles en "sykle-til-jobben-hjelm". Merker at den gnager i bakhodet, og er trøblete å få til å sitte skikkelig og behagelig.
Er ute etter en landeveishjelm som er god å ha på og som ser litt ok ut.
Må en kjøpe de dyreste (toppmodellene), eller er det rimeligere alternativer som også fungerer?
Kjøp en som har bra passform på hodet ditt. Dette kan være den billigste og den dyreste. De dyreste er ofte lettere og mer lufting - men det viktigste er at den er god å ha på hodet.
Er den spesifikt til landeveisbruk så må den jo også matche detaljer på ramma i fargevalget...
Catlike er alt for små for mitt hode. Så smaken er som baken. Du er nødt til å prøve selv. Hoder er like forskjellige som føtter. Umulig å si hva du vil like og som passer ditt hode.
Rico
Fersking
Sted: Oslo
Sitat: pblind
Jeg er kjempefornøyd med Giro Aeon. Fikk den ganske billig hos våre svenske venner (CC)
+1
Hadde Catlike Whisper Plus før, men den var for liten til mitt hode så den strammet en del ved pannen. Bestilte Giro Aeon fra CC og er nå meget fornøyd!
Kjørt med Giro Ionos et par år og veldig fornøyd. Kjøpte meg Aeon nå og den er enda bedre - lettere, bedre passform (ok, subjektivt) og enda luftigere. Vekt og luftgjennomstrømming har som regel sammenheng med pris. Specialized sin toppmodell har visstnok en meget god lufting, men den passet ikke min skalle. Viktig å prøve hjelmen. Stor forskjell fra modell til modell fra samme produsent.
Jeg slår et slag for Specialized Prewail. Selv om enkelte uforstandige stilpolitikonstabler stadig har ting å utsette på Prewail, så er det en fantastisk hjelm. Utrolig passform (til mitt hode) og veldig aerodynamisk. Der vinden tar tak og røsker i andre hjelmer, feks i svært høye hastigheter, sitter Prewail som limt på hodet.
EDIT: Sekundært er Met Stradivarius en utmerket hjelm .
Er passformen på Monza like bra som på Aeon? Testet en Aeon i dag og den satt perfekt. De hadde ikke Monza inne så fikk ikke testet den, men kan vel gamble på en bestilling.
123
Tørr bak øra
Sted: Bergen
Jeg har en Selev XP,http://www.sykkelkomponenter.no/products/selev-xp-26. Opgradering fra Trek-ett-eller-annet. Sitter godt på hodet, og gir svært god lufting. Veldig fornøyd.