Side 2 av 4 < 1 2 3 4 >
Muligheter
#1375880 - 18/04/2012 22:13 Re: Enda en ny-bil tråd [Re: larsb]
MHH Offline
Ringrev

Sted: Lambertseter, Oslo
Kan få en god deal av meg på en nye Roomster, slik Alpers og Baronen her har gjort. Bra med plass i et kompakt karosseri - genial til sykling

Topp Bli abonnent på Terrengsykkel
#1376054 - 19/04/2012 07:43 Re: Enda en ny-bil tråd [Re: HeavyDude]
parob Offline
Besatt

Sted: Trondheim
Sitat: HeavyDude
Føler meg en smule odde når jeg sier : kjøp en Saab ! Du får vanvittig mye bil or pengene hvis du kjøper en 9-5 stv, du får en 2005, kanskje 06-"mod for den prisen. God plass, sikker og driftsrimelig bil. Sjekk ut, Lars ICON_SMILE

Jeg har en 9-5 stv selv, og kunne ikke vært mer enig... men den feiler på bortimot alle kriteriene til larsb.
Husk, han vil ikke ha fartsressurser, heftighet og kjøreegenskaper. Den må heller ikke være for stor, for hans lille garasje, og en 9-5 stv må jo sies å være en relativt lang bil.

Hvis jeg var Lars, ville jeg kjøpt en ny Kia C'eed. Sikkert det du får i dag som er nærmest en 323 ;-)

#1376362 - 19/04/2012 12:14 Re: Enda en ny-bil tråd [Re: larsb]
Kjartandaddy Offline
Besatt

Sted: Skikkelig midt på treet
Den nye Mazda CX5 blir en pen, liten SUV.

#1376431 - 19/04/2012 12:51 Re: Enda en ny-bil tråd [Re: larsb]
MHH Offline
Ringrev

Ulempen med SUV er at de er relativt trange og kostbare - ikke mye bil for pengene

#1376517 - 19/04/2012 13:54 Re: Enda en ny-bil tråd [Re: larsb]
silverwrx Offline
Ivrig

Sted: Lillestrømmen
Litt "offtopic" av meg å komme bastant med nybilanbefalinger.Men jeg mener at nybil ofte vil lønne seg.

Klarer jo ikke å holde meg og kan komme med noen anbefalinger på brukte, da SELVFØLGELIG med 4wd, og på subaru ettersom jeg nå har ryki på ytterligere av merket og er på noenogtjue. Forester så må man ned opp i pris og opp i kilometer og eldre modell. Samme med legacy. Begge de to er "store" til ettbarnsfamilier når man kommer fra 323.

Krav, bruktbil nyere enn 2007, 4wd, til 150.000kr, plass til 2+1barn, ikke motor, ikke sportslig, antistatus:

2007modell, SW(sportwagon),takrails til sykkelstativ, fulltime 4wd og en terrengsyklist verdig, motor sog gjør jobben men IKKE er sportslig, chassis som tåler 200hester mer, ingen singelspeed men 2x5gir forover, 51.000km. 169 inkl omreg.
http://www.finn.no/finn/car/used/viewimage?finnkode=34287997

2007mod i sølv, med singelspeed (AT), 61.000km, 149.000
http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=33384527

(merk: disse kostet 230.000 f reg i 07(i hadde en), og er nå nede i 150-160+, 70K i verditap på 5år er MAKS 14.000 i årlig tap på en nybil, ikke ille). Selv kjøpte jeg ny subaru i 2009 til 305.000 og solgte den til 270.000 3år gammel 35.000 på 3år/45.000km=11.000 året, 3 servicer på 3000.-. Ingen påkost. No wonder jeg kjører Subaru.

#1376591 - 19/04/2012 14:49 Re: Enda en ny-bil tråd [Re: silverwrx]
larsb Offline

[sensurert]

Sted: Bjølsen, Oslo
Takk til alle så langt. Jeg vil komme tilbake til enkelte av punktene etter hvert.

Jeg vil bare skyte inn at kjørelengde vår er på rundt 10000-12000 i året så drivstofforbruk spiller ikke særlig stor rolle. Videre at gammal 5 Serie BMW med mange kilometer er toalt ute av bildet ICON_WINK. Samme med Saab og 9-5. Enten for gamle eller gått for langt til at jeg vil kjøpe dem så dyrt.

Jeg har alltid sagt at jeg ikke vil ta nybiltapet, selv om jeg ser Silverwrx's og dere andres argumenter. Likevel gjør vår beskjedne bilbruk, langsiktige eierskap (hvorfor bytte ut noe som virker..) og egentlig beskjedne bilinteresse at det nok blir brukt denne gangen også. Men jeg skal regne litt på ulike alternativer.

Flere modeller jeg har tenkt på tidligere er med i oversikten her. Fabia og Roomster er jo mulig å få både nye og kort kjørt for penga. Jeg skal prøvesitte en Fabia på hjemveien tenker jeg.

Det ser også ut som Volvo V50 kan skaffes i OK stand, det samme med Ford Focus stv. Her har jeg kollegaer som roper at det bare er feil og at jeg må holde meg langt una. Er det tilfelle?

Til slutt takk for tipsene om Subaruer, jeg ante ikke at de fantes i mitt prisleie til såpass grei pris/kjørelengde. Men er ikke Imprezaene ganske snaue på bagasjeplassen?

Og hvordan er det med f.eks den Yetien som Cervin fant til meg på forrige side. Vil en 1,2 motor virke?

Larsb

#1376640 - 19/04/2012 15:28 Re: Enda en ny-bil tråd [Re: larsb]
silverwrx Offline
Ivrig

Yetien hadde jo kjørt fra månen og tilbake på ett år om jeg husker riktig.

Motormessig så funker det, trafikkbildet i Oslo funker greit med en 0-100 på 12sek. Er bare frustrerende man har noe som gjør det på 5sek.

Når du skal eie bilen "til dør" er det sugemotor uten turbo og uten diesel som er tingen.

Plassen i impreza sportwagon er grei, men ikke stor. Bakseterygg kan splittes 75/25 ved behov, men reduserer sikkerhet noe. Vi brukte skiboks (3 kids)og gik greit på tur med både alpin og langrennski til 5 med. Det er iallefall en bil som "går evig" og tåler hullete norske veier med en motor,drivlinje som er bombesikker. Med på imprezakjøpet kommer og det som sies å være norges beste bilforum for tips råd og slikt.

Cannondale-Continental-Subaru

#1376678 - 19/04/2012 16:11 Re: Enda en ny-bil tråd [Re: silverwrx]
larsb Offline

[sensurert]

Sitat: silverwrx

120 000 km. Mulig jeg er litt blind av tall over 200 000 de siste årene. Men er det virkelig så langt? Uansett vil jeg gjerne under 100 000, og helst langt under også.

Mulig jeg skal finne en Impreza og se på i levende live. Er det samme typen som selges enda eller er de betydelig fornyet underveis?

LarsB

#1376707 - 19/04/2012 17:04 Re: Enda en ny-bil tråd [Re: larsb]
StigB Offline
Señor
[sensurert]

Sted: I et horn på veggen
Ah, hadde jeg vist dette litt før så kunne jeg tilbydd deg Passat'en til innbytte pris. Men den er til tross for at den er teknisk svært bra en gammel bil 2003 model som er gått 160 tusen. Vi fikk 65 og har gjort en deal på innbytte.

Møller Jessheim, Opel Vectra 1.9 2005, 152.000 km, kr. 119.000,-

Mye plass i hvert fall.

Redigert av StigB (19/04/2012 17:07)

Å vite betyr lite, om man ikke vet hva det skal brukes til.

< TOC >

#1376852 - 19/04/2012 21:12 Re: Enda en ny-bil tråd [Re: larsb]
MHH Offline
Ringrev

Som bilselger på 6-året har jeg fått relativt god oversikt over det som er tilgjengelig og ansett som lurt å velge. Dinepenger.no har ved flere anledninger brukt Leaseplan, norges største bilkunde sine data og kommet fram til at det pga den ekstreme lønnsveksten i Norge de siste årene hvor det nå er så dyrt å ha bil på verksted at det kun er en moderat besparelse på å velge bruktbil.(Siste artikkel i Dagbladet for kort tid siden) Helt konkrete sparer man kun kr 600,- pr mnd på å kjøpe en 3 år gammel Passat gått 60000 enn en helt ny en. Og da er ikke uforutsette kostnader tatt med - noe dessverre mange opplever med bilen sin.
Forutsetningen for disse tallene er at man har bilen i 5-6 år. Da veies nybiltapet opp av lave driftskostnader.

I frykt for å være subjektiv(selger Skoda) så ville jeg i alle fall styrt unna V50. Det er en veldig fin og god bil, men veldig trang. Det er rett og slett ikke en familiebil.(50% mindre bagasjerom enn Octavia vet jeg) Skal man ha Volvo må man opp på V70.

Biljornalistene sier at den optimale familiebilen er en flerbruksbil, fulgt av stasjonsvognen. SUV kommer et godt stykke bak pga dårlig plass og relativt høy pris str tatt i betraktning.

Ulempen med flerbruksbiler generelt er at de i Norge taper seg mer enn gjennomsnittet, så dersom du kjøper en ny relativt dyr utgave slik som Opel Zafira og liknende vil det nok koste deg en del. Skal du kjøre den til den dør har jo ikke annenhåndsverdi noe å si, men det henger riktignok av og til sammen med kvalitetsryktet..
Legg gjerne ut finnkoder eller send meg det på PM så kan jeg kommentere det.

Lykke til!

#1376971 - 19/04/2012 23:18 Re: Enda en ny-bil tråd [Re: larsb]
Kjartandaddy Offline
Besatt

Sitat: larsb

120 000 km. Mulig jeg er litt blind av tall over 200 000 de siste årene. Men er det virkelig så langt? Uansett vil jeg gjerne under 100 000, og helst langt under også.

Mulig jeg skal finne en Impreza og se på i levende live. Er det samme typen som selges enda eller er de betydelig fornyet underveis?

LarsB

Imprezaen er sikkert en bra bil på mange felt, men interiørmessig og plassmessig henger den etter. Lån 70 lapper og få en 4 år nyere bil med høyere sikkerhet, bedre plass, lavere forbruk, barnevennligere (sitter høyere i baksetet), fleksibel, lekrere interiør, og ikke minst, varme i rattet. Og kanskje du finner en med sykkelfeste integrert i støtfangeren bak. Meriva

#1377067 - 20/04/2012 07:57 Re: Enda en ny-bil tråd [Re: larsb]
MHH Offline
Ringrev

Impreza blir nok rimelig trang ja. Definitvt bra bil er det.

Jeg vil tro de fleste ville sagt det er lurere å kjøpe en helt ny, 2013-modell Roomster til samme pris som en over to år gammel Opel Meriva med under ett års garanti igjen..
Merivaen ser kanskje litt finere ut men..

#1377077 - 20/04/2012 08:21 Re: Enda en ny-bil tråd [Re: MHH]
Kjartandaddy Offline
Besatt

Sitat: MHH
Impreza blir nok rimelig trang ja. Definitvt bra bil er det.

Jeg vil tro de fleste ville sagt det er lurere å kjøpe en helt ny, 2013-modell Roomster til samme pris som en over to år gammel Opel Meriva med under ett års garanti igjen..
Merivaen ser kanskje litt finere ut men..

Forsåvidt enig. Får du en ny Roomster til 220', må vel det være et godt kjøp.

#1377331 - 20/04/2012 12:02 Re: Enda en ny-bil tråd [Re: larsb]
MHH Offline
Ringrev

Jeg kan fikse en ny Roomster med super TSI-motor og nesten alt utstyr til kr 220.000,- Da har du lave drifskostnader og 5 års garanti. Start/stoppteknologi, regenerering av bremseenergi++

#1377356 - 20/04/2012 12:23 Re: Enda en ny-bil tråd [Re: larsb]
silverwrx Offline
Ivrig

Sitat: larsb

LarsB

120.000km på en drøyt ettår gammel bil er EKSTREMT mye. Slitedeler går uansett, norske veier er nådeløse, der VAG produkter får problemer med multilink og foringer på norsk veistandard og fartsdumper (og innrømmer det), der man knapt har en stabstagforing til 600.- på 200.000km på Subaru.

Impreza kom med nytt chassis (hatchback) i 2008, bedre bakseteplass (like bred lang som i Subaru Legacy 2003-2009), rammeløse dører. Chassis 2008+ er som før, samme på 125hk som 305hk utgavene og de er ekstremt vridningsstive. Subaru er som lego,veldig mye av deler går ovenens (dont fix if if it works filosofi). Vektmessig er det mere vekt i nesa på 2008+ enn på de forrige, høyere taklinje. Favoritten, og det gode kjøpet på den modellen er på pre 2007 av den modellen, 1,5R gjerne manuell og høy/lavserie. Er ikke på grunn jålete ting som interiør at man kjøper subaru, det er kjøreegenskaper, pålitelighet og trygghet.

Er Impreza SW for snau, har man jo Legacy, men den var for stor for vår daglige bruk. Greit den var passe på turer, men i hverdagene var den for stor for frua, og vi gikk tilbake til impreza igjen..

Har aldri noensinne hørt noen angre på å det å velge en bil med 4wd.

Er og en norsk entusiastside med et par tusen medlemmer for impreza i norge som heter www.imprezadriver.com som kan påvirke stashsølibat og gi tips og råd og vink. Gratis. I ettertid har det ramlet noen impreza-wannabees med Legacy og Forester og.

#1377392 - 20/04/2012 12:48 Re: Enda en ny-bil tråd [Re: larsb]
Kjartandaddy Offline
Besatt

Min far hadde en tidlig Forester. En veldig morsom vinterbil, spesielt på snøkledde, svingete småvei. Med interiørmessige svakheter. Husker den hadde en digital klokke i dashbordet, med en egen knapp for lite eller mye brightness. Men japanerne har blitt bedre her også etterhvert.

#1377518 - 20/04/2012 14:24 Re: Enda en ny-bil tråd [Re: larsb]
silverwrx Offline
Ivrig

Den utgikk i 2002 den knappen på forester, kan virkelig lure hvorfor man utstyrer klokkelyset med egen knapp for lysstyrke. Impreza mistet sørgelig den lysknappen i 2000 og 2000-2007 gikk klokkelyset styrt over kjørelysbryteren, 2008+ egen knott med trinnløs lysstyrke.

Cannondale-Continental-Subaru

#1377547 - 20/04/2012 14:51 Re: Enda en ny-bil tråd [Re: MHH]
gare Offline
Søk hjelp!

Sted: Sandnes
Jeg kan fikse en ny Roomster med super TSI-motor og nesten alt utstyr til kr 220.000,- Da har du lave drifskostnader og 5 års garanti. Start/stoppteknologi, regenerering av bremseenergi++

Hvordan vil leasing av en sånn en arte seg?

#1377559 - 20/04/2012 15:03 Re: Enda en ny-bil tråd [Re: gare]
silverwrx Offline
Ivrig

Sitat: gare

Hvordan vil leasing av en sånn en arte seg?

Privatlease, ulønnsomt. Ikke mva fradrag og all leie er plusss mva. Rente høyere enn boliglånsrente og ikke rentefradrag. Påkost ved innlevering. Forskuddsleasing. Potensielt tap av forskuddsleie ved totalskade tidlig i leieperioden (varierer frla leaseselskap til leaseselskap). Påkost for unormal slitasje ved endt leieperiode ved restverdileasing. Med mere..

Firmalease ok ved positiv drift. Mva tilkommer pga 5seter. Ellers alle ulemper som privatlease.

Bottomline som privatperson: Finansier heller bilen på 7-10år billån enn 3års restverdilease. Er du jålete og vil bytte hvert 3år uansett, og ikke bryr deg om prisen eller om bil, lease gjerne.

#1377842 - 20/04/2012 21:03 Re: Enda en ny-bil tråd [Re: larsb]
MHH Offline
Ringrev

silverwrx: det er lenge siden jeg har lest en så unyansert beskrivelse av noe. Dersom du ønsker å framstille deg selv som kunnskapsrik burde du også fortelle om de positive siden av en ting.:-)

Hvor har det blitt av forutsigbare bilkostnader, finansieringsselskapenes mulighet til å skrive av mva(som kommer kunden til gode), ingen dyre kostnader med bremsebytting, dekkbytting(forutsetter normal kjørelengde) Hva med fordelene med å slippe å bytte inn bilen med den skuffelsen og tap som det fører med seg? Jeg vet det er lurest å selge bilen sin selv, men med rundt 850 solgte biler kan jeg fortelle deg at de fleste bytter inn. Da må bilen være like pen i lakken som om den blir levert tilbake etter endt leasingavtale. Man betaler for en del slitasje, blant annet noen p-bulker. Jeg har leaset mange biler i mange år og det er svært sjelden at kunden blir belastet noe ved tilbakelevering.
Man vil ved leasing ikke redusere likviditeten sin slik at mulighetene for kjøp av større bolig eller bygging av garasje blir enklere.
Man vil ved leasing få forsikringsselskapers rabatterte pris som varer i tre år - der kan man ofte spare 1-3.000,- pr år.
Er man litt bilinteressert er det også fint å "måtte" bytte bil hvert 3. år.:-)

Når dette er sagt har du rett i at det ikke er den gunstigste finansieringsløsningen på bil, men det er ikke dyrere enn at det tross alt er et meget populært produkt.

Du skriver at det beste er å finansiere bilen på 7-10 år. Det stemmer ikke dersom man skal tro på Dinepenger og Leaseplan - norges største bilkunde. Der sier de kjøp kliss ny bil men ha den i 6 år. Etter dette vil det for gjennomsnittbilen og personen koste mer enn det smaker. Kan du skru selv stiller det seg annerledes - det er det imidlertid færre og færre som kan på en moderne bil.

gare: send meg en PM med ønsket kjørelengde på 3 år så skal jeg regne det ut i morgen. Start heller med for lav enn for høy kjørelengde - man kan skru opp(korster kr 1.250,- i gebyr), men man kan ikke skru ned.
Vi har kampanjerente på 2.95% om dagen, så gunstig tidspunkt å lease nå.

#1377862 - 20/04/2012 21:18 Re: Enda en ny-bil tråd [Re: MHH]
tmork Offline
Lilloman
[sensurert]

Sted: ut i vår hage - "osolo"

Du skriver at det beste er å finansiere bilen på 7-10 år. Det stemmer ikke dersom man skal tro på Dinepenger og Leaseplan - norges største bilkunde. Der sier de kjøp kliss ny bil men ha den i 6 år.

Tanken er vel kanskje at hvis en finansierer på 7-10 år så gir lavere utgifter per måned større fleksibilitet - selv om en allikevel bør satse på at bilen er nedbetalt etter 5 år?

Selv bytter jeg bil nå etter ca 7,5 år der den største kostnaden kom for ett til to år siden. Bilen var dog nedbetalt for lenge siden...

#1377875 - 20/04/2012 21:25 Re: Enda en ny-bil tråd [Re: larsb]
MHH Offline
Ringrev

Jeg har mange ganger hatt besøk av kunder som har hatt lån med lang løpetid som har hatt mer lån enn bilens verdi - det ser ikke ut som de synes det er noe ok.:-( Fleksibiliteten blir i alle fall redusert med tanke på at de må en god periode betale inn ektra hver mnd for å få bilen i vater og at den kan byttes inn. Man kan ikke finansiere over 100%
Dersom man har mye egenkapital ved kjøpet stiller det seg annerledes - da får man bare ulempen med et beløp som renter seg i mange år. STOR forskjell på hva du faktisk har betalt for bilen etter 5 vs 10 års nedbetalingstid.

Leste forresten nettopp test av din framtidige bil Terje - så meget bra ut.:-)

#1378100 - 21/04/2012 08:28 Re: Enda en ny-bil tråd [Re: larsb]
silverwrx Offline
Ivrig

Salgspantlån på 7-10 år krever 25prosent egenkapital. Viktig å ikke fire på egenkapitalkravet! Kjøper du nybil og du da har negativ egenkapital i lånets løpetid, har du enten fått alt for lav innytteverdi, en bil som har tapt seg veldig mye i form av verditap eller skader med fratrekk, eller bare gjort et veldig dårlig kjøp. Ingen av mine biler har hatt negativ egenkapital siste syv år, og jeg har hatt 15biler på 5år. Har ikke innbetalt ekstra på 10års lånene. Bytter årlig på to biler. Pt har vi 4.

Leasingbil og bøter eller bompasseringer eller årsavgift får du pluss MVA. Om du synes årsavgiften er kjip blir den ekstra kjip. Når du skal lavere bilen tilbake etter tre år er du prisgitt at forhandler ikke gir deg påkost for unormal slitasje, og her har forhandleren makt, du skal jo ha nybil og forhandles, kanskje fra samme forhandler. Selvfølgelig er man lempelige med å finne nybil uten påkost på den gamle.. Fint for bilselgeren at du kommer inn hvert tredje år og gir salg der forhandleren styrer alt. Inn gammel, utpris ny, rente ny lease. Alle parametre i verdikjeden.. Privatlease er et genialt produkt. Så genialt at Norges største bank har nektet å tilby det i årevis til privatmarkedet, for det lønner seg ikke for kunden. Simpelt som det! Betale mva på rente kontra rentefradrag. I tillegg har bankene nemlig krav til rådgivningansvar og til salgssamtalen, og sertifisering av selgere, DET har ikke bilselgeren. Derfor privatlease går gjennom bilforhandlerens leaseselskap.. Privatlease er bilforhandlerens strukturerte bilprodukt.

Har finansiert tusenvis av leasingbiler og solgt leasing for milliarder. Til firma. And i know the benefits. Alle kalkyler. Alle arbeidsmåter. Men som jeg sier, jeg ser ikke økonomiske fordelene for en privatperson uten mva fradrag. Men ser bilsjappas fordeler.

#1378120 - 21/04/2012 09:40 Re: Enda en ny-bil tråd [Re: MHH]
tmork Offline
Lilloman
[sensurert]

Leste forresten nettopp test av din framtidige bil Terje - så meget bra ut.:-)

Oj, hvor?

Gikk på en smell og bestilte navi pluss i tillegg til opprinnelig navi-pakke... jaja, noe må en jo bruke penger på.

Ellers, helt klart kjipt hvis en ikke klarer å betale ned raskere enn verditapet.

#1378158 - 21/04/2012 11:12 Re: Enda en ny-bil tråd [Re: larsb]
MHH Offline
Ringrev

Med salgspantlån - mener du vanlig billån med pant i bilen?
I så fall har du nok skrevet feil. I starten av desember i fjor ble det krav på 35% egenkapital ved lån formidlet via forhandler. Skulle egenkapitalen være under 35% måtte kunden selv ta kontakt.
Det er som jeg skrev biler uten eller med veldig lite egenkapital ved kjøp som "sliter" dersom de ønsker å bytte inn bilen de første få årene - da har de betalt mer rente enn ned på bilen og den har negativ verdi.
Bompasseringer faktureres jo rett til kunde uten mva siden kunde i alle fall i vår organisasjon skal ha bombrikke. Årsavgift får mva på toppen ja, men da prater vi om ca kr 2.000,- på 3 år, ingen avgjørende sak tror jeg.
Jeg tror mannen i gata på bakgrunn av alle rettsaker som verserer i rettsvesenet om dagen ikke stoler særlig mye mer på en bankselger enn en bilselger, til tross for sertifisering(noe vi også må igjennom) Mulig jeg tar feil her.

For å avslutte her så er i alle fall min hjerne skrudd sammen slik at jeg gledelig betaler noen hundringser mer i mnd for at ting er enkelt og greit. Alle i min familie privatleier bil og når vi regnet på det for mamma sistgang fant vi sammen ut at det var såpass liten forskjell at hun også leaser nå. Kjøpte bil og eide den i 5 år sistgang.

Sees vi torsdag kl 18 på Sognsvann Terje?
Test av ny A4 på dinside eller hvor det var. Riktignok ikke ALL-ROAD utgaven.

Redigert av MHH (21/04/2012 11:24)

#1378190 - 21/04/2012 12:17 Re: Enda en ny-bil tråd [Re: silverwrx]
Dan Offline
[sensurert]

Kjøper du nybil og du da har negativ egenkapital i lånets løpetid, har du enten fått alt for lav innytteverdi, en bil som har tapt seg veldig mye i form av verditap eller skader med fratrekk, eller bare gjort et veldig dårlig kjøp.

Eller several of the above, dvs kjøpt en Fiat. Jeg humrer fortsatt over den dagen jeg var og fikk innbyttespris på min Stilo da jeg skulle kjøpe Citroënen. Jeg ble tilbudt 113000,- for Fiaten. Da jeg kom hjem logget jeg inn på Skandiabanken for å sjekke hvor mye det var igjen å betale på lånet og det viste seg å være 113001,-. Det var som om økonomigudene ertet meg. ICON_SMILE

#1378476 - 21/04/2012 21:36 Re: Enda en ny-bil tråd [Re: larsb]
froggy80 Offline
Medlem

Sted: Telemark

#1378631 - 22/04/2012 07:00 Re: Enda en ny-bil tråd [Re: MHH]
tmork Offline
Lilloman
[sensurert]

Sees vi torsdag kl 18 på Sognsvann Terje?

En tur-tråd jeg ikke har fått med meg? Gjerne det, torsdag er jo fine sykkeldager.

#1378820 - 22/04/2012 14:35 Re: Enda en ny-bil tråd [Re: Dan]
Lektoren Offline
Besatt

Sted: Fetsund

#1379334 - 23/04/2012 07:49 Re: Enda en ny-bil tråd [Re: Lektoren]
larsb Offline

[sensurert]

Sporttoureren var ikke ille, men ellers faller utvalget ditt utenfor kravspekken ICON_WINK

Side 2 av 4 < 1 2 3 4 >