#1377951 - 20/04/2012 22:43
Re: Solemsvåttan Malvik - i ettermiddag
[Re: BjornS]
|
Entusiast
Sted: Vikhammeråsen, Malvik
|
Ble Leistadåsen i kveld også. Delvis syklist, delvis sagfører, og for en stor del fotgjenger.
21"-buesaga til ca 70 kroner på Jula fungerer utmerket, endel bedre enn gammel 12"-sag. Slet meg ganske bra ut, utrent som jeg er, så det er litt mer å ta fatt på, ja.
Det skal kanskje ikke så veldig mye mer innsats til før hele rundløypa er åpen igjen, nå. Åpent til ovenfor yodacruxet nå, og det er endel å ta tak i før flyten er tilbake i flytstien, nedover igjen. Endel mer råtten snø i dag, og endel tyngre enn på onsdag.
Litt usikker mhp. tur i morgen, plikter og prosjekter midt på lørdagen, men har lyst, ja.
|
|
Topp
|
Bli abonnent på Terrengsykkel
|
|
|
#1378003 - 20/04/2012 23:22
|
Entusiast
Sted: Ranheim(Trondheim)
|
Skummel utvikling Bjørn.... Ræser??? Var oppe å sonderte øverst i Væretrøa i dag og måtte bare slå fast at det nok drøyer en uke til før sykling blir gøy i området. Tror likevel jeg skal pese meg opp i skauen om så for å bære sykkelen... Poster tidspkt her i morgen.
Topp
|
|
|
|
#1378022 - 20/04/2012 23:45
|
Avhengig
Sted: Trondheim
|
Jeg tror nok jeg kan stille. Ikke så nøye med tidspunkt, bare ikke for tidlig...
Topp
|
|
|
|
#1378193 - 21/04/2012 12:24
[Re: Oddeman]
|
Entusiast
|
Pga av at det ble påfyll av snø i marka i matt, og alt jeg burde burde.... Ingen sykling i dag. Sorry!
Topp
|
|
|
|
#1378197 - 21/04/2012 12:29
|
Avhengig
|
Satt akkurat å tenkte det samme janost. Sesongåpner helst i sol. Kanskje bedre vær i morra?
Topp
|
|
|
|
#1378693 - 22/04/2012 09:50
|
Entusiast
|
Det ble en ad hoc tur i går ettermiddag sammen med Trevis. Vikåsen har ennå mye snø i partier, men denne er råtten så det drøyer nok ikke lenge før det kan sykles over alt.  I dag blir det fotballcup for jentene og familieselskap og dermed inen sykling.. Oddeman; vi får ta turen neste helg? JM
Topp
|
|
|
|
#1378848 - 22/04/2012 15:25
|
Avhengig
|
Tror nok skisesongen ble avsluttet i dag. Som vanlig masse snø i bymarka, så det bli nok en stund til sykling på hjemmebane. Satser på å stille så ofte som mulig som gjestesyklist framover. Blir nok også en del sykling med mine etterkommere i år, i Vikåsen og bærstier. Artig om flere er med på slike turer.
Topp
|
|
|
|
#1378923 - 22/04/2012 17:52
|
Ringrev
Sted: Levanger
|
Hvordan er det å parkere v. Stav Hotell og sykle oppover marka derifra? Noen som vet?
Topp
|
|
|
|
#1378937 - 22/04/2012 18:05
[Re: AsmundBjorshol]
|
Ivrig
Sted: Malvik
|
Hvordan er det å parkere v. Stav Hotell og sykle oppover marka derifra? Noen som vet? Det går fint å parkere på den bensinstasjonen som er på sørsida ved Stav. En lekeplass bakerst der, hvor vi hadde en fellestur derfra ifjor. Fem-ti minutter trilletur til kjerreveien som fører til Søgneryggen. Ikke mye mer singletrack i nærheten, men Søgneryggen er fin-fin når det er tørt. For tidlig ennå dog... Guider gjerne en tur dit når føret blir tørt nok. Bj
|
|
Topp
|
|
|
|
#1383680 - 27/04/2012 20:14
[Re: ØysteinS]
|
Avhengig
Sted: Vikhammer (Trondheim)
|
Mye rydding gjenstår for å kunne sykle partiet nedenfor alleen. Kan man lage en liten sti rundt? Er det partiet der skogsbilveien kommer opp som er borte? En liten rett nedkjøring. Alle trær borte?
|
|
Topp
|
|
|
|
#1384513 - 28/04/2012 22:30
|
Entusiast
|
Vikåsen er (nesten) snøfri! Men en liten smule gjørmete. Artig tur på egen hånd i dag. Super innsats av de som har ryddet omkjøringer rundt nedfallstreene! Tusen takk!!  Det må settes inn (voldsomt) stort utstyr hvis alt nedfallet skal fjernes i Olderdalen... Tror det må bli noen hopp over noen av treene... OBS! Vær forsiktig dere som skal sykle der for første gang...
Topp
|
|
|
|
#1385148 - 29/04/2012 23:00
|
Entusiast
|
Mye rydding gjenstår for å kunne sykle partiet nedenfor alleen. Kvalifiserer til århundrets underdrivelse.... Hvis noen sykler Wiskeyrunden nå uten fotisett skal jeg spise sokkene mine...  Det så helt forferdelig (ønsker å skrive et mye kraftig ord) ut. 60-80cm diameter trær ligger strødd som fyrstikker ofte 4-6 sammen i et sammensurium.... Tror ei lita skogssag blir spede greier her, ja.  Trist! Vinterherjingene kommer til å gi oss mye søk etter nye stier tror jeg såfremt noen grunneiere ønsker å ta vare på verdiene som ligger strødd i skogen. Det bør ikke ligge så altfor lenge før det ikke lenger kan bli tømmervirke.. Uansett, foruten dette og at Trevis på sedvanlig vis knuser hele drivlinja si i oppoverbakkene hadde vi en kjempetur. Ganske morsomt å straksombygge RIPen til SS... He he  Tørt og flott i skogen. Kan bli mange fine alternative linjer til Bringebærdetouren, kanskje. Nå går turen nordover for meg en del dager så da blir det ikke mer mas på tråden...
Topp
|
|
|
|
#1389424 - 04/05/2012 19:01
|
Tørr bak øra
Sted: Midt i landet
|
Har en plan, etterhvert skal jeg sette meg ned og skifte navn på stubbene fra slik som "Track 002" til de navnene som er satt, og lage ny GPX-fil.
Øystein, håper du snart kan publisere navnene fra dugnaden. Gutta har begynt å snakke om detourer og andre stier, og jeg skjønner som vanlig ikke hva de snakker om... Kanskje en skjermdump av spor/navn fra Mac'en din er godt nok som en start?
Topp
|
|
|
|
#1389671 - 04/05/2012 23:28
|
Tørr bak øra
Sted: Midt i landet
|
så så, husk din velfortjente rødvin på lørdagskvelden:-)
Noen som har lyst til å sykle, f.eks. Vikåsen i morgen eller søndag morgen? kanskje litt rydding underveis, men ikke nødvendig. Det var tørt og fint der på tirsdag.
Topp
|
|
|
|
#1390509 - 06/05/2012 11:18
|
Fersking
Sted: Ranheim, Trondheim
|
Noen som har tenkt seg ut å sykle i området i dag?
Redigert av lars3n (06/05/2012 12:06)
Topp
|
|
|
|
#1390974 - 06/05/2012 22:02
|
Entusiast
|
Fantastisk bra jobba ØysteinS!!! Google Earth visningen var absolutt best på Macen! Gleder meg til å sykle på våre nylig navngitte stier fremover. 
Topp
|
|
|
|
|
|