Den var morsom, og har en del poenger, men den har som utgangspunkt at diskusjon på internett er bortkastet tid uansett. Jeg har selv lært VELDIG mye av å diskutere på internett, og all den stund man er enig i at det er fruktbart å diskutere IRL, så forstår jeg ikke hvorfor diskusjon på internett automatisk er tåpelig.
Nettopp,derfor jeg skriver at den er morsom og
kan passe Internettdiskusjoner generelt,ikke at den passer alle debattanter.
Javisst finnes det de som lærer av diskusjoner på nett,men det finnes jo også de som aldri lærer noe,siden de "vet alt fra før"

.
Er forøvrig ikke alle det er fruktbart å diskutere med IRL,heller da. Jeg kjenner nok av folk som har kommet til det de ser på som fasiten i mange tema,og dermed ikke er åpne for å se på saken fra andre sider,enten det gjelder forskning,eller gode og veloverveide argumenter som man kanskje burde høre på og vurdere før man konkluderer.
Problemet vi alle har, noen mer enn andre, er at vi ikke ser det vi ser men det vi ser etter.
Og det som interesserer meg er hva som får folk til å ha den tankegangen.
Oppvekst,påvirkninger fra andre,fordommer,egne erfaringer etc.
Man vil jo møte mange i løpet av sitt liv som nærmest gir deg,eller andre egenskaper og meninger bare ved å se på deg,eller basert på hva de har hørt av andre.
Hva du sier og gjør vil da ofte ha liten effekt på deres syn,dessverre.
Så min mening er nok at man burde titte litt på seg selv og hvordan man fremstår overfor andre titt og ofte,og da med ett kritisk og åpent blikk.
Jeg lurer for eks. veldig på hvordan uhøflige personer er satt sammen,og det jeg lurer på mest er på hva de bruker som grunn til at andre skal måtte finne seg i slik oppførsel,for jeg klarer ikke å finne ett godt argument for at jeg selv skal være uhøflig med andre.
*Nå kan tråden slettes.
Simon
Says.