Side 3 av 3 < 1 2 3
Muligheter
#1374950 - 17/04/2012 23:38 Re: diskusjoner mellom GeirK og Supernalle [Re: Gammelogdesperat]
GeirK Offline
[sensurert]

Sted: Nord for Carl Berners Plass et...
Sitat: Gammelogdesperat
Herlig å se en tenåring lære gubber over 40 folkeskikk ICON_SMILE Dessverre tror jeg det er fånyttes brandonman. Kverulering/flisespikking/spamming på det nivået er nok resultatet av rotfestede problemer og krever intervensjon av fagfolk. I mellomtiden hadde det vært fint om noen mods tok tak, men virker ikke å være kultur for slikt her.

Er du i stand til å fortelle oss hvor du trekker grensen mellom avsporing og spamming - hvis du trekker den grensen?

Topp Bli abonnent på Terrengsykkel
#1374963 - 17/04/2012 23:59 Re: diskusjoner mellom GeirK og Supernalle [Re: brandonman:)]
Kjartandaddy Online
Besatt

Sted: Skikkelig midt på treet
Jeg er spent på om/når denne tråden sporer av såpass at den til slutt faktisk handler om brandonmans kjærlighetsliv. Og hvor er supernalle? Sliter han med de meksikanske skivebremsene sine, har han fått nav(le)lo i Rohloffen eller kanskje han er ute og prøver sine egne sjekketriks?

#1374994 - 18/04/2012 07:03 Re: diskusjoner mellom GeirK og Supernalle [Re: Kjartandaddy]
brandonman:) Offline
Avhengig

Sted: oslo
Sitat: Kjartandaddy
Jeg er spent på om/når denne tråden sporer av såpass at den til slutt faktisk handler om brandonmans kjærlighetsliv. Og hvor er supernalle? Sliter han med de meksikanske skivebremsene sine, har han fått nav(le)lo i Rohloffen eller kanskje han er ute og prøver sine egne sjekketriks?

jeg holder meg til min egen tråd når det gjelder jenta;) nalle er sikkert ute og tester bremseskivene for å komme med på noe å ha i en diskusjon ICON_SMILE

#1375292 - 18/04/2012 12:39 Re: diskusjoner mellom GeirK og Supernalle [Re: Gammelogdesperat]
Tange Offline
Besatt

Herlig å se en tenåring lære gubber over 40 folkeskikk ICON_SMILE Dessverre tror jeg det er fånyttes brandonman. Kverulering/flisespikking/spamming på det nivået er nok resultatet av rotfestede problemer og krever intervensjon av fagfolk. I mellomtiden hadde det vært fint om noen mods tok tak, men virker ikke å være kultur for slikt her.

Grunnen hvorfor det ikke er kultur for slikt herinne er fordi det ikke trenges. Det er ytterst sjeldent noen virkelig går over streken og da er moddene ikke langt unna.
Dette er ikke Kardemommeby.

#1376046 - 19/04/2012 07:20 Re: diskusjoner mellom GeirK og Supernalle [Re: GeirK]
GeirK Offline
[sensurert]

Sitat: GeirK

Er du i stand til å fortelle oss hvor du trekker grensen mellom avsporing og spamming - hvis du trekker den grensen?

Dette er og jeg ser ofte. Noen slenger kritikk, jeg etterspør mer informasjon, og så blir det helt stille. Supernalle gjør det samme i tråden denne kom fra. Hvorfor? Hvis folk er tøffe nok til å slenge kritikk, bør de ikke være tøffe nok til å svare på noen oppfølgingsspørsmål?

#1376877 - 19/04/2012 21:36 Re: diskusjoner mellom GeirK og Supernalle [Re: brandonman:)]
Sparksykkel Offline
Avhengig

Sted: Østmarka
Kan hende de må jobbe litt inne i mellom slagene da vel! ICON_SMILE
..også frister det vel litt å kommentere, uten å måtte avsette 2-3 arbeidsdager for å forsvare et lite sleivspark!

#1376905 - 19/04/2012 22:10 Re: diskusjoner mellom GeirK og Supernalle [Re: Sparksykkel]
GeirK Offline
[sensurert]

Sitat: Sparksykkel
Kan hende de må jobbe litt inne i mellom slagene da vel! ICON_SMILE
..også frister det vel litt å kommentere, uten å måtte avsette 2-3 arbeidsdager for å forsvare et lite sleivspark!

En slags kasting av tomater fra galleriet, med andre ord...

#1376924 - 19/04/2012 22:21 Re: diskusjoner mellom GeirK og Supernalle [Re: brandonman:)]
progres Offline
Besatt

nettopp! den type tomater som du deler med en kniv som er så skarp at det nesten ikke er fukt på bladet tilbake etter delingen . Løp og kjøp.

#1377008 - 20/04/2012 00:35 Re: diskusjoner mellom GeirK og Supernalle [Re: brandonman:)]
SimonS Offline
Søk hjelp!

Sted: Tromsø
Bilde jeg synes er litt artig og kan passe Internettdiskusjoner generelt:

Redigert av SimonS (20/04/2012 00:38)

http://ridetromso.com/simons/

BB

#1377078 - 20/04/2012 08:24 Re: diskusjoner mellom GeirK og Supernalle [Re: SimonS]
GeirK Offline
[sensurert]

Den var morsom, og har en del poenger, men den har som utgangspunkt at diskusjon på internett er bortkastet tid uansett. Jeg har selv lært VELDIG mye av å diskutere på internett, og all den stund man er enig i at det er fruktbart å diskutere IRL, så forstår jeg ikke hvorfor diskusjon på internett automatisk er tåpelig.

#1377096 - 20/04/2012 08:47 Re: diskusjoner mellom GeirK og Supernalle [Re: brandonman:)]
Andrehua Offline
Besatt

Sted: Kongsvinger
Supernalle vil ikke skrive her han eller? ICON_SMILE

#1377164 - 20/04/2012 09:47 Re: diskusjoner mellom GeirK og Supernalle [Re: brandonman:)]
hrukin Offline
Ringrev

Sted: Sandvika
Da kan vi legge tråden død. Til alle dere som tror GeirK og Supernalle bare må krangle

Vedlegg
Enige.JPG (389 nedlastinger)

Redigert av hrukin (20/04/2012 09:49)

#1377181 - 20/04/2012 10:08 Re: diskusjoner mellom GeirK og Supernalle [Re: Tange]
prøver Offline
Avhengig

Sted: Kløfta
Sitat: Tange
Sitat: prøver
Interessant artikkel GeirK, og om jeg klatrer til toppen av stigen, som jeg tror flere gjør (der klatret jeg litt i forhold til den saken også) når de skal beskrive din og Supernalles opptreden. Ja da ville jeg si at dette omtrent skjer daglig, om ikke flere ganger daglig. Strengt tatt ser jeg ingen grunn til å utelukke at dere to produserer over 50% av innholdet her på forumet, og at nesten alle tråder ødelegges av deres trang til å ta en hver diskusjon vekk fra opprinnelig tema...

Kan du bygge under din påstand? Siden 'nesten alle' er litt diffust så kan jeg gjøre det lettere for deg og si 'de fleste', altså mer enn halvparten. For å gjøre det lettere for deg igjen så kan jeg si at Nalle og Geir ikke engang har 20.000 innlegg tilsammen. For å kunne gjøre krav på 'diskusjon' så må de ihvertfall ha ett innlegg hver i en tråd. Da er det under 10.000 igjen.
Me thinks you're exaggerating.

Jeg kan bygge under, over og på siden. Satire og ironi kalles det, og jeg vil anbefale deg å lese artikkelen GeirK linket til for deretter å lese innlegget mitt på nytt.

#1377182 - 20/04/2012 10:10 Re: diskusjoner mellom GeirK og Supernalle [Re: Tange]
prøver Offline
Avhengig

Sitat: Tange
Sitat: geiranders
Sitat: DagRS
Interessant artikkel GeirK, og om jeg klatrer til toppen av stigen, som jeg tror flere gjør (der klatret jeg litt i forhold til den saken også) når de skal beskrive din og Supernalles opptreden. Ja da ville jeg si at dette omtrent skjer daglig, om ikke flere ganger daglig. Strengt tatt ser jeg ingen grunn til å utelukke at dere to produserer over 50% av innholdet her på forumet, og at nesten alle tråder ødelegges av deres trang til å ta en hver diskusjon vekk fra opprinnelig tema...

Femti prosent av produksjonen fra Nalle og Geir! Det synes jeg var en drøy påstand.

Hvis vi klatrer litt ned på stigen i lesingen av Prøvers innlegg, er det ikke umulig å tolke det som en satirisk kommentar om generaliserende antakelser på forumet?

Jeg leste den en 8-10 ganger for å se om det kanskje var ironisk ment men klarte ikke se på det annet enn at det var ment som seriøs innvending.

Da beklager jeg virkelig, og noterer meg også at jeg for en gangs skyld klarte å begrave ironien så dypt at den ble svært vanskelig å oppdage.

#1377186 - 20/04/2012 10:14 Re: diskusjoner mellom GeirK og Supernalle [Re: brandonman:)]
Tange Offline
Besatt

OK. Skulle akkurat kopiere mitt siste innlegg du refererer til. Men det trenges ikke ser jeg. Sånt kan skje, like mye 'my bad'.

#1377198 - 20/04/2012 10:23 Re: diskusjoner mellom GeirK og Supernalle [Re: prøver]
GeirK Offline
[sensurert]

Jeg skjønner ikke de som ikke ser dette. Du sier jo helt klart "hvis jeg klatrer til topps på stigen" og derfor er utsagnet ditt ikke annet enn en betraktning av hvordan virkeligheten i verste fall kan tolkes.

#1377199 - 20/04/2012 10:24 Re: diskusjoner mellom GeirK og Supernalle [Re: hrukin]
GeirK Offline
[sensurert]

Sitat: hrukin
Da kan vi legge tråden død. Til alle dere som tror GeirK og Supernalle bare må krangle

Problemet vi alle har, noen mer enn andre, er at vi ikke ser det vi ser men det vi ser etter.

#1377204 - 20/04/2012 10:26 Re: diskusjoner mellom GeirK og Supernalle [Re: GeirK]
prøver Offline
Avhengig

Ikke jeg heller, men sånt skjer hele tiden har jeg merket meg ICON_SMILE

#1377207 - 20/04/2012 10:30 Re: diskusjoner mellom GeirK og Supernalle [Re: prøver]
GeirK Offline
[sensurert]

Ikke jeg heller, men sånt skjer hele tiden har jeg merket meg ICON_SMILE

Hvilket antakelig ikke gjør annet enn å illustrere poenget mitt. Legg merke til hvordan supernalle fløy i strupen på meg i "modertråden" når jeg prøvde meg med en liten spøk som til og med hadde en smiley. Det kan være en lang prosess å bryte ned disse filtrene, og i begynnelsen vil ofte endret adferd bli møtt med mistillit, men la meg gjøre det til et mål at jeg kommer dit der supernalle kan respondere til meg som han responderer til andre som ikke trykker så til grader på feil knapper. Da vil jeg være langt på vei.

#1377221 - 20/04/2012 10:41 Re: diskusjoner mellom GeirK og Supernalle [Re: hrukin]
Kriss Offline
Besatt

Sted: Børsa
Sitat: hrukin
Da kan vi legge tråden død.

Ukens optimist?

#1377304 - 20/04/2012 11:34 Re: diskusjoner mellom GeirK og Supernalle [Re: brandonman:)]
Stein Offline
Yozo Fanboy
[sensurert]

Det er noen sånne innimellom. Noen ganger er de enda bedre, med "OK. Da kan tråden slettes." ICON_WINK

[Ta kontakt hvis du trenger hjulbygging.]

#1377325 - 20/04/2012 11:55 Re: diskusjoner mellom GeirK og Supernalle [Re: GeirK]
SimonS Offline
Søk hjelp!

Sted: Tromsø
Den var morsom, og har en del poenger, men den har som utgangspunkt at diskusjon på internett er bortkastet tid uansett. Jeg har selv lært VELDIG mye av å diskutere på internett, og all den stund man er enig i at det er fruktbart å diskutere IRL, så forstår jeg ikke hvorfor diskusjon på internett automatisk er tåpelig.

Nettopp,derfor jeg skriver at den er morsom og kan passe Internettdiskusjoner generelt,ikke at den passer alle debattanter.
Javisst finnes det de som lærer av diskusjoner på nett,men det finnes jo også de som aldri lærer noe,siden de "vet alt fra før".

Er forøvrig ikke alle det er fruktbart å diskutere med IRL,heller da. Jeg kjenner nok av folk som har kommet til det de ser på som fasiten i mange tema,og dermed ikke er åpne for å se på saken fra andre sider,enten det gjelder forskning,eller gode og veloverveide argumenter som man kanskje burde høre på og vurdere før man konkluderer.

Problemet vi alle har, noen mer enn andre, er at vi ikke ser det vi ser men det vi ser etter.

Og det som interesserer meg er hva som får folk til å ha den tankegangen.
Oppvekst,påvirkninger fra andre,fordommer,egne erfaringer etc.
Man vil jo møte mange i løpet av sitt liv som nærmest gir deg,eller andre egenskaper og meninger bare ved å se på deg,eller basert på hva de har hørt av andre.
Hva du sier og gjør vil da ofte ha liten effekt på deres syn,dessverre.

Så min mening er nok at man burde titte litt på seg selv og hvordan man fremstår overfor andre titt og ofte,og da med ett kritisk og åpent blikk.

Jeg lurer for eks. veldig på hvordan uhøflige personer er satt sammen,og det jeg lurer på mest er på hva de bruker som grunn til at andre skal måtte finne seg i slik oppførsel,for jeg klarer ikke å finne ett godt argument for at jeg selv skal være uhøflig med andre.

*Nå kan tråden slettes.
Simon Says.

http://ridetromso.com/simons/

BB

#1377364 - 20/04/2012 12:27 Re: diskusjoner mellom GeirK og Supernalle [Re: SimonS]
GeirK Offline
[sensurert]

Sitat: SimonS

Man vil jo møte mange i løpet av sitt liv som nærmest gir deg,eller andre egenskaper og meninger bare ved å se på deg,eller basert på hva de har hørt av andre.

Og dette opprører meg fordi det er opphav til så mye vondt her i verden. Når folk forteller meg hva jeg mener, tror og tenker og de tar feil, ser jeg på dem som løgnere. Supernalle sier at "du har et sterkt ønske om å styre andre og når du ikke klarer det så flipper du helt", uten forbehold om at det er en antakelse. Han presenterer et faktum som han UMULIG kan vite er sant, der han står så langt oppe i stigen at han ikke ser bunnen en gang.

#1377386 - 20/04/2012 12:43 Re: diskusjoner mellom GeirK og Supernalle [Re: GeirK]
Tex Offline
Besatt

Sted: Asker

Når folk forteller meg hva jeg mener, tror og tenker og de tar feil, ser jeg på dem som løgnere. Supernalle sier at "du har et sterkt ønske om å styre andre og når du ikke klarer det så flipper du helt", uten forbehold om at det er en antakelse. Han presenterer et faktum som han UMULIG kan vite er sant [...]

Løgnere?
Man kan godt ta feil i sin antaglelse uten å være en løgner.

Den typen utsagn som du viser til her, må tolkes som en karakteristikk - det er i dette tilfellet Superbamsens opplevelse av deg som debattant.

Så kan du si at det som fremstilles som et faktum, kun er en antagelse eller en oppfatning.

Men man skal - etter min oppfatning - være nokså vrangvillig anlagt for å ikke skjønne at denne typen utsagn eller karakteristikker er uttrykk for subjektive oppfatninger, selv om dette ikke er eksplisitt uttrykt.

#1377403 - 20/04/2012 12:55 Re: diskusjoner mellom GeirK og Supernalle [Re: Tex]
GeirK Offline
[sensurert]

OK - skjønner. Her er jeg helt sikkert offer for en av mine egne vrangforestillinger, om at folk som ikke eksplisitt gir uttrykk for at et utsagn er en antakelse, selv mener at de VET og ønsker å spre sin "viten" til andre.

Selv ville jeg sagt noe i den retning at "for meg er det nærliggende å tro at du har et sterkt ønske om ....". DET kan nemlig ikke misforstås i like stor grad.

Side 3 av 3 < 1 2 3