Det er jo mye rare holdninger ute og går ofte også da. Når folk mer enn gjerne vil ha goder fra klubben men nekter å representere klubben i drakt, blir det litt kleint.

Nå finnes det sikkert hundrevis av varianter på dette, men det er mye misforståelser ute og går også.
Å være med i et KF eller UCI lag er vel problemfritt, men du må uansett være medlem i en klubb for å få helårslisens og derav for å stille i aktive ritt. I mesterskap ser du eksempevis at man stiller i "Lagnavn/Klubbnavn" i listene.
På aktive ritt må du ha helårslisens og du må representere klubben din i riktig drakt. (evt teamet, dersom man er registrert i noe)
Dette er det regler for i NCF og man trenger ikke bli sur på klubben sin.
På turritt er det mer fritt fram, men klubbene kan velge å ha regler.
Det er utrolig vanskelig å svinge noen partipisk. Men man kan jo komme med klare oppfordringer. At folk er negative til å "beskytte" sponsorer, er noe jeg synes er utrolig bedrøvelig å se. Klubbene bruker ofte mye tid og energi på å skape en økonomi i klubben som kan gi utøverne goder. For eksempel treningstilbud og rittstøtte til unger. Det å få inn sponsormidler er utrolig bra for en klubb - og da er det veldig lurt om medlemmene
gidder å være lojale og viser fram klubbtrøya med sponsorlogoer på så mye som mulig, slik at sponsorne opplever å bli tatt seriøst.
I vår klubb er vi relativt liberale overfor folk som stiller på turritt, så lenge de ikke mottar noen goder fra klubben. Så der må de gjerne stille i "Team tjukkas" med smoking-drakt hvis de vil. Men vi
oppfordrer jo til å bruke drakta. Det er flott markedsføring av klubben vår, som spiller en viktig rolle i lokalsamfunnet, etter min mening, og det bidrar til klubbens synlighet og derav muligheten til å rekruttere vokse videre osv. Men har man noe opplegg på gang med venner osv, så er det ingen som "tar" dem for det.
Alle som stiller opp på våre treninger og/eller får rittstøtte, skal stille i klubbdrakt. Det synes jeg er en klar selvfølge og det er hittil ingen som har hatt noe vanskeligheter med å skjønne det. (Men denne gjengen stiller jo også i all hovedsak på aktive ritt)
Med det håper jeg denne klubben faller inn kategorien "kul klubb" for Spifhopeless, hvis ikke må jeg tillate meg å mene det er noen momenter i saken han ikke får med seg.