I forhold til pris så syns jeg man må vurdere hva man får.
Ja, 500 kroner er mye. Det er faktisk 9 kroner per kilometer. I dag var det en veldig kort trasee, det var ingen tidtakerutstyr og det var ikke all verden til mat/brus/deltakerpremier/premieutdeling etter målgang. Jeg vet ikke hva pengene gikk til i dag, men følte ikke at det var en "god investering". Man føler seg litt flådd. Det positive var antallet entusiastiske funksjonærer i alle rundkjøringer som var flinke til å vise vei.
Til sammenlikning hadde Sarperittet funksjonærer i alle kryss og vartet opp med grillmat og Svinesund-brus etter målgang. Og kostet 300kroner ved etteranmelding(?)
Syns generelt at man må vurdere rittkontigent på individuell basis. Bynære ritt koster naturligvis mer pga stenging av veier, lange ritt koster mer enn korte og godt/stort opplegg gir meg høyere betalingsvillighet. Syns det er greit jeg. Jeg betaler gjerne så klubbene får penger til å drifte seg selv og sine aktiviteter. Men å bare sette en høy pris for å fylle klubbkassa er bare kjipt og man sitter igjen med å følelse av å ha blitt lurt
Ja, jeg kan takke meg selv for at jeg må betale 500kroner, men tidsfristen som ble satt var merkelig og jeg tror svært mange "kaster seg på" de mindre turrittene uten særlig planlegging i forveien
Ja, men det er også forståelig, for en arrangør er det utrolig mye mere jobb med deltakere som ser an været og kommer rekende søndag morgen (og gjerne da tett opp til start) enn de som melder seg på noen dager i forkant....
Joda, kommer rekende dagen før/samme dag... helt enig. Men fristen for å melde seg på gikk for en uke siden??? Er det for mye å forvente at de klarer å printe ut startlister ila 2-3 dager? Naturlig hadde vært å sette fristen på fredag.