Det er ikke fargen som er problemene med de gule jakkene.
Jeg nevner dog andre nei-nei-utfordringer i fleng:
- Snittet, om det i det hele tatt finnes, er laget for en elefant
- De er i hovedsak laget av plast, og bråker
- De får i beste fall en spinnaker til å se ut som et leketøy
- De brukes av folk som synes hjelmen skal beskytte bakhodet og nakken
- De brukes av aggresive mellomledere som liker smaken av snørr før jobb
- De er ræva rent teknisk
- Det er syklingens svar på Nille
Jeg har tusen til, men fikk migrene av å skrive dette.
De er supre til og fra jobb i vintermørket. Brukes i fra 5 pluss og ned til 20 minus. Så den er min følgesvenn 5 dager i uken til og fra jobb. Hele vinteren igjennom. Håper migrenen slipper taket. Hvis ikek ta deg en sykkeltur og få litt frisk luft.....
Jeg vil heller vises best mulig i vintermørket på hybriden til og fra jobb. Mener det er mye bedre en de som kommer med mørke klubbdrakter uten lys og refleks. Som ikke forstår at de er en fare for seg selv og andre.
Men ja på raceren er det kun klubbdrakt som gjelder. Men jeg bruker ikke den til og fra jobb. Vil ikke slite ut den på kort tid på jobbsykling.
Hilser på alle, prøver å takke alle bilister som viser hensyn og stopper. Regner med at de blir litt blidere og stopper for sykkelister flere ganger. Har merket utrolig fremgang av billistene de siste årene. Faktisk veldig få det er noe å klage på.
Legger meg på 5 til 10 meters avstand om det ikke er noen jeg kjenner. Er skummelt med de som ligger 10 cm bak som en ikke vet om. Hold avstand gjelder like mye på sykkel som for bil.