Har gått på Zero-ski både mandag (kl 15-16) og tirsdag (18-19) og i går (18-19) og hatt bra feste. Litt dårligere feste i går da det var kjøligere og mye mer isete (veldig bra glid på slutten). De 12-14 jeg trente sammen med hadde alle klister (mange med universal) og flertallet slet faktisk langt mer med festet enn jeg gjorde.
Har madshus ski med veldig kort festesone, som jeg ikke har forlenget, og har heller aldri ikke rubbet opp festesona med sandpapir siden jeg begynte å bruke skiene. Gikk i birkebeinerløypa fra Lillehammer og opp til Sjøseterveien.
Temperatur og føre vil selvfølgelig være ganske forskjellig på morgenen, men jeg ville ikke bli overasket om zero-ski vil kunne fungere også da. Starter i pulje 6 kl 0830.
I birken 2010 for 2 år siden så var det flere som gikk med zero-ski og hadde veldig gode ski, bla Olav Øverlie i Bull ski og kajakk som la ut Bull sine tips.
Se rapport her:
http://www.bull-ski-kajakk.no/?vis=nyhet&id=6963Noen som husker hvordan forholdene var da i forhold til nå? Jeg gikk i alle fall på klister og hadde elendig glid (for myke ski..).
I dag her jeg forøvrig bestilt nye Madshus klisterski som jeg kan hente i butikk i morgen... trenger det uavhengig av birken i år og prisen på 2.699,- er jo bra. De hadde ganske mange par igjen på Madshus og skulle finne et bra par til meg. Men det er jo litt riski å gå på helt nye ski som aldri har vært prøvd..
Det er forøvrig utrolig mye møkk i løypa som legger seg på også i glidsonen.