Å overholde fartsgrensen er ikke ensbetydende med å leke politi.
Neida, men det er allikevel ikke min oppgave å passe på at andre holder fartsgrensen. Hvis jeg ligger i venstre felt og jeg oppdager at noen bak meg ønsker å kjøre forbi, så pleier jeg å bytte felt når anledningen byr seg. Dvs. hvis det er mye blinking og tuting og annen generell rasshøloppførsel fra sjåføren, så blir jeg mer vrang, og kan godt bli liggende en god stund ekstra, men i hovedsak, så slipper jeg folk forbi, uansett om jeg ligger under, på eller over fartsgrensen.
Derimot er jeg veldig kritisk til de som mener venstrefeltet egentlig aldri bør brukes. Jeg ser stadig vekk folk som kjører forbi køer på 20-30 biler som ligger relativt tett, og som demonstrativt legger seg inn mellom hver eneste en, før han etter et par sekunder legger seg ut på nytt, sånn at alle skal få med seg at venstrefeltet utelukkende skal brukes til forbikjøring. Så lenge jeg ikke ser noen i speilet som tar meg igjen, så ligger jeg gjerne i venstrefeltet selv om høyrefeltet er tomt. Det er ikke så langt mellom påkjøringene, og det er like greit å bare ligge i venstre felt, i stedet for å skifte felt frem og tilbake når man kommer til en påkjøring der det kommer biler.