#1317769 - 01/01/2012 21:25
Re: Føremelding fra Tønsberg !! Endelig !!
[Re: Raymond]
|
Entusiast
Sted: Tønsberg
|
Ble det tur i romjula? Jeg var på Grand Canaria fra 17-29.desember og syklet landevei, 750 km og 12000 høydemeter på flotte veier og i deilig sommertempratur. Ble veldig inspirert og kastet meg på terrengsyklen når jeg kom hjem. Hadde en tur på ca 40 km på stier mellom Tønsberg og Åsgårdstrand på fredag, flotte forhold. Dro ut på nyttårsaften også, forholdene var enda bedre med -2 kuldegrader og barfrost  . Turen endte dårlig  , kjede røyk etter ca 15 km i Essoskogen. Hadde selvfølgelig ikke med ekstra kjedelås så det ble trilling hjemover. Det blir tur på Bikeshop i morgen for å kjøpe nytt kjede, jeg er klar for turer på sti fremover, så sant det ikke er for vått eller det kommer snø.
|
Bli abonnent på Terrengsykkel
|
|
|
#1323055 - 15/01/2012 14:37
[Re: Stuf]
|
Søk hjelp!
|
Da er jeg tilbake i landet, og om noen dager håper jeg at jeg er klar for litt sykkel igjen..  Bena må få et par dager hvile og det trenger kroppen ellers og....også må jeg komme a jour på jobb, så det blir nok sene arbeidskvelder det meste av uka.. Når jeg ser hvordan veien på utsiden av huset her ser ut, så vil jeg umiddelbart tro at de stiene som blir regelmessig benyttet av turgåere osv, er syyyykt glatte... Men godt mulig at det er en del stier som er fint syklbare uten bruk av pigger.. I følge Yr.no skal det jo bli rimelig mildt og litt nedbør den kommende uka, så det ser jo ikke ut til at denne sykkelsesongen "tar slutt" denne uka heller.. :))
|
|
Topp
|
|
|
|
#1323081 - 15/01/2012 16:21
|
Entusiast
|
Hadde en ny runde i dag der jeg hadde planlagt mest asfaltsykling, nettop fordi de mest brukte stiene er glatte pga mye is. Klarte alikevel ikke å la vær å ta en tur inn i skogen, men i dag tok jeg turen opp til Adal før jeg oppsøkte stier. Skogen mellom Adal og Barkåker blir mindre brukt, det er litt mer snø der men forholdene for sykling var veldig bra. Det var faktisk stier der som var uten tråkk i det hele tatt, og is så jeg ikke. Drømmer om varmegrader  slik at isen forsvinner langs kysten, og deretter kuldegrader igjen frem mot neste helg. Da blir det bra da! 
|
|
|
|
#1323239 - 15/01/2012 22:18
[Re: Extreme]
|
Søk hjelp!
|
Velkommen skal du være! Jeg er ikke så godt kjent i området Adal-Barkåker, så forklaring av den ruten overlater jeg til Stuf..  Flere av oss legger ut en liten vink her når vi skal ut, så følg med og hiv deg med, så lærer du fort områdene å kjenne!  Masse fine stier i nærheten! Utover våren får vi vel kanskje i gang tirsdags-turene igjen og, håper jeg!
|
|
Topp
|
|
|
|
#1323247 - 15/01/2012 22:30
|
Fersking
|
Takker! Se det ja! Hørtes jo helt knall ut  Holder til i Sandefjord, så er med på de fleste turer rundt i området! Er det forresten noen gode løyper i sandefjord området? Eventuelt en egen tråd for dette?
|
|
Topp
|
|
|
|
#1325572 - 22/01/2012 06:39
[Re: cht]
|
Entusiast
Sted: Revetal
|
Har vært på besøk hos en kompis i Sandefjord. Han bor ved Virik. Han og noen til har laga stier så det holder i Virik, Store Bergan området. Var med på en tur sammen med han, vi sykla i 2 timer og var aldri mer enn 3 km fra der han bor. Det var opp og ned, skog og svaberg, knot og flyt, hopp og sprett. Moro men utrolig slitsomt. Jeg mista helt oversikten over himmelrettningen. Når vi kom frem til samme fotballbane for tredje gang stussa jeg ikke reint lite. Kikka på gps'n når jeg kom hjem, det sporet så ut som et garnnøste. (skal se om jeg finner den igjen)
over til noe annet. I dag er det supre forhold for skigåing i Ramnes/Re. Nykjørte løyper fra kl 09:00
Topp
|
|
|
|
#1325574 - 22/01/2012 08:23
[Re: Extreme]
|
Ivrig
Sted: Larvik
|
Takker! Se det ja! Hørtes jo helt knall ut  Holder til i Sandefjord, så er med på de fleste turer rundt i området! Er det forresten noen gode løyper i sandefjord området? Eventuelt en egen tråd for dette? Det er en god del stier i Marum-området og mot Tjølling der jeg bor f.eks. Jeg er flittig bruker på min boing! RoyE
It never gets easier, you just go faster. -#10
|
|
Topp
|
|
|
|
#1341133 - 25/02/2012 19:22
|
Entusiast
|
Noen som har vært ute i Tønsberg-området i februar? Bare is, eller er det syklbart uten 3cm pigger? hehe.. Må nok ha pigger på stiene mellom Tønsberg og Horten, men ytterst på Tjøme er det fine stier og svaberg som man kan sykle på. Ikke store områder, men mulighet for å komme seg ut av vei og få bar bakke under hjulene. Syklet ut til Moutmarka og Verdens Ende i dag, Moutmarka var bra  En uke til med mildvær nå så blir det bra!
|
|
|
|
#1341541 - 26/02/2012 19:38
|
Entusiast
|
Jaja.. Da blir det lanvevei en stund til for min del.. Er ikke helt klar for å surre meg ut til Tjøme for å sykle på de små svabergflekkene som er der ute.. hehe..  Da er det bedre å få noen mil i beina...er ikke lenge til Vestfold Rundt heller... Hvis du vil ha noen mil i beina er det vel vare å sette seg på terrengsyklen og tråkke ut ytters på Tjøme, da får man minst 6 mil i tillegg til det man legger ned av kilometer i terrenget ute i Moutmarka. To fluer i en smekk  Det er fremdeles 1/4 år til Vestfold Rundt, landeveissyklen står godt på rulla foreløpig, det er mye grus som skal fjernes fra veiene før den tas ut for min del.
|
|
|
|
#1341683 - 26/02/2012 23:20
|
Veteran
Sted: Andebu i Vestfold
|
asfalt funker jo som en nødløsning kan melde om isfrie veier på denna strekninga http://connect.garmin.com/activity/152656927 aldri sykla på asfalt med terrengsykkern før og angra hardt halveis:D (men det er vel god trening vil jeg tro:P)
|
|
Topp
|
|
|
|
#1344804 - 03/03/2012 21:35
|
Søk hjelp!
|
Halla! Velkommen ut av dvale!  Verdens Ende tur med klissedekk og stisykkel hørtes ut som en tøff startøkt!  Jeg er klar for å prøve å sykle litt i skogen igjen, men hvor mye kroppen tåler må jeg bare teste ut.. Har kanskje ikke den aller mest skånsomme sykkelen til det bruket om dagen, men så lenge det ikke er bånn gass hele veien skal det nok gå finfint...(helstiv hoi....  )
|
|
Topp
|
|
|
|
#1344822 - 03/03/2012 22:03
[Re: Trillebår]
|
Veteran
Sted: Vestfold
|
asfalt funker jo som en nødløsning kan melde om isfrie veier på denna strekninga http://connect.garmin.com/activity/152656927 aldri sykla på asfalt med terrengsykkern før og angra hardt halveis:D (men det er vel god trening vil jeg tro:P) Tøft!! Er du er sånn passe kjent innover i Vestfold?? Lenge hatt lyst til å sjekke stiene innover i fylket, hørt historier om flotte stier og andre fabler, men aldri fått sjekka det ut.
|
|
Topp
|
|
|
|
#1345185 - 04/03/2012 19:08
|
Veteran
|
Skal ikke mye til for å ha 100 % mer demping  Hvis du "fikser" litt på ramma så kan du jo sette på disse: http://surlybikes.com/parts/big_fat_larryDa vil du faktisk få merkbar demping tipper jeg! Nå er det Stereo ja. Ikke noen lettvekter akkurat, så jeg vil nok slite på transportetapper aka. grus. Vestfold rundt! Når går det? Må nesten ta med meg en campingstol til Åsgårdstrand å sjekke trøkket jeg da 
|
|
Topp
|
|
|
|
#1345752 - 05/03/2012 17:52
|
Veteran
|
Hadde vært utrolig kult om du fikser litt hhnnnnnghhh sykling, OG fikk ordna deg en stisykkel  Jeg var ute en tur i dag og sjekka forholda, enten veldig bra eller knallhard livsfarlig is... og litt kaldt. Lekte bare litt rundt på messeområdet og fikk endelig sykla ned en kneik/drop som jeg har titta litt på. Hvis det passer så skal jeg sitte klar i Åsgårdstrand! Og da med øl eller hva som måtte behage.... "kaffe, te?" 
|
|
Topp
|
|
|
|
|
|