HalvBirken 14.3
Glid:
vedlikeholdssiklet med Kuzmin orginal og børstet ca. 20 gng. med kobber/nylonbørste. Gjort dagen før.* Ingen topping av glider/fluor.
Feste:
Swix grunnklister (spray) samt 5-6 tynne lag med Rode super ekstra, ca. 55 cm lengde.
Følte at jeg på strekket fra start til Midtfjellet hadde lik eller dårligere glid enn andre rundt meg. Både de første 5-6 hundre meterne i Birkebeinerløypa, samt runden om Kroksjøen/Gjestbodåsen. Ekstremt trådt der hvor løypa hadde fokket igjen!
Fra Midtfjellet til Sjusjøen langt bedre.* Her var sporene en tanke hardere, og jeg opplevde at jeg hadde bedre glid enn andre rundt meg. Tok igjen - staket ifra!
Sjusjøen - Birkebeinerstadion samme følelse. God fart utfor og igjen opplevelse av bedre glid på flatene inn mot mål enn andre. Staket meg innpå og forbi andre. At de gikk ifra meg så fort det ble litt oppover er en annen sak!

Betrakter ikke meg selv som spesielt armsterk!
Generell opplevelse var at jo hardere sporet var, jo bedre glid hadde jeg.
* Lurer litt på om en trenger 8-10 km (eller mer?) for "å gå inn" skiene etter vedl.sikling? Sporene i den delen av løypa som ikke gikk i selve Birken.løypa var ganske harde/tilfrosset, og tilsa egentlig ikke at jeg skulle ha dårligere glid der enn fra Midtfjellet og inn.

Sluttid, bare for ordens skyld; et sted mellom 1,35 og 1,40