Side 16 av 18 < 1 2 ... 14 15 16 17 18 >
Muligheter
#1306572 - 01/12/2011 19:12 Re: Treningsdagboka, torsdag 01.12.11 [Re: EmilC]
EmilC Offline
Avhengig

Sted: Oslo
Løp til og fra jobb. Langkjøringstempo. Tilsammen 1t.
Jeg vil kjenne trærne suse fort forbi

Topp Bli abonnent på Terrengsykkel
#1307214 - 02/12/2011 21:26 Re: Treningsdagboka, fredag 02.12.11 [Re: EmilC]
EmilC Offline
Avhengig

I forbindelse med kurs på jobben var jeg på veiledning i Sandvika i dag, og benyttet anledningen til å sykle til og fra. Har tidligere vært i både praksis og jobb i Sandvika, så ble litt Tour de Nostalgi på de gamle sykkelveiene mine mellom Lysaker og Sandvika.

Langkjøringstempo på vei ut: 55 min.

Fartslek på hjemveien. 2 drag på hhv ca 4 og 3 min + ca 2 min m 15-15 spurter. Batteriet var i ferd med å dø på pulsklokka, så fikk ikke fulgt med ordentlig på puls, men kjente meg ok.
Treningstid 1t.

Total treningstid 1t 55 min.

Har igjen fått vondt i venstre kne som jeg var til fysio for for en måned - halvannen siden. Tror det skyldes at jeg ikke har brukt nok tid på å tøye. Typisk at når jeg kommer på jobb, så er det bare tid til kjapp dusj, og så action, og når jeg kommer hjem er det MER enn nok å henge fingrene i når jeg kommer inn døra... Må ta meg tid til tøying!

#1308967 - 06/12/2011 22:09 Re: Treningsdagboka, lørdag 03.12.11 [Re: EmilC]
EmilC Offline
Avhengig

På mandag tar Ingeborg med seg Aksel for å besøke mormor og morfar i Rendalen. Oppdraget er blant annet å få levert julegaver, så da kan det jo være greit å få skaffet noen slike...

2 timer med barnevogn på Storosenteret. Ingen skilsmisse, ingen som ringte Barnevernet, og julegaver i boks:) Ingen trening, da...

Gikk en barnevognstur på ettermiddagen.

#1308969 - 06/12/2011 22:10 Re: Treningsdagboka, søndag 04.12.11 [Re: EmilC]
EmilC Offline
Avhengig

Ingen trening i dag heller. Fullt familiefokus med to lange trilleturer, typ 1 1/2 - 2 timer begge gangene.

#1309463 - 07/12/2011 21:42 Re: Treningsdagboka, treningstid uke 48 [Re: EmilC]
EmilC Offline
Avhengig

Totalt 5t 35 min i uke 48.

Litt så som så: En god styrkeøkt + en landeveistur med fartslek er vel ukas "høydepunkter". Ellers er venstre kne tøblete igjen. Vondt i muskulatur først på innsiden av kneet/ låret. Etter å ha massert og tøyd er det nå utsiden av låret ned mot kneet som er vondt.

Uka som kommer er hjemme-alene-uke: Ingeborg tar med seg Aksel for å besøke mormor og morfar, så da spår jeg lett manisk treningsnarkomani i full blomst...

#1310046 - 08/12/2011 22:52 Re: Treningsdagboka, mandag 05.12.11 [Re: EmilC]
EmilC Offline
Avhengig

Syklet til/ fra jobb. Styrke etter jobb, så sykkelturen dit ble oppvarming: 20 min.

Pga knevondt kuttet jeg benøvelser, og kjørte en økt som kombinerte slyngeøvelser med litt diverse overkroppsøvesler fra de ulike "dagsprogrammene" mine. Følte meg bra. 1t 10min.

Total treningstid 1t 30 min.

#1310049 - 08/12/2011 23:01 Re: Treningsdagboka, tirsdag 06.12.11 [Re: EmilC]
EmilC Offline
Avhengig

Var veeeeldig innstilt på å komme meg til Nøstedhallen i dag for sesongens første skateparksession, så da det ikke gikk i boks med skyss (Ingeborg har tatt med seg bilen til Rendalen), fikk jeg lånt bil av brodern.

Regnskap for dagen: Parkering i Oslo: Kr 373,- Bensin (litt ekstra som takk for lånet av bil): 200,- Yoghurt, panini og YT-mellommåltid på Statoil: 87,- Inngangspenger til hallen: 50,- Konstatere at jeg fortsatt kan sette transfer ut av bowlen: Priceless!

Ellers er alltid sesongdebut i Nøsted litt nølende, men fikk faktisk begynt med et par forsøk på 360. Beste forsøkene ble vel ca 270, og det ække noen spesielt gunstig posisjon å lande i...

Mens vi er inne på tall, så var vel nest eldste person i hallen født i '88. Jeg er født i '76... Old skul!

Alltid litt vanskelig å definere "effektiv treningstid" for en sånn økt, men sier 1t 30 min.

#1310050 - 08/12/2011 23:04 Re: Treningsdagboka, onsdag 07.12.11 [Re: EmilC]
EmilC Offline
Avhengig

Første dag med snøføre i Oslo. Fortsatt ikke piggdekk på pendlesykkelen, men det funka greit. Styrke før jobb. Litt uinspirert siden jeg ikke kan gjøre vanlig program (fortsatt knevondt), men kom inn i det etterhvert. Litt tungt med brede chins i dag, men chins med smalt grep gikk veldig bra: Klarte 8 reps på alle 3 serier.

Treningstid 50 min.

#1310051 - 08/12/2011 23:14 Re: Treningsdagboka, torsdag 08.12.11 [Re: EmilC]
EmilC Offline
Avhengig

Kunne ikke dy meg: Måtte teste sesongens nyanskaffelse: Vinterløpesko med pigger. Kult på en sporty-geeky måte, eller bare kamuflerte brodder..?

Skoa var greie de, men det var litt som å kjøre med vinterdekk på bilen - tenker ikke akkurat at wow - dette var fett, men forskjellen blir vel fort synlig om man prøver seg med sommerdekk/ sko...

Anyway - løp til og fra jobb, rolig tempo. Hjem fra jobb var etter julebord, så var ikke heeelt edru, men løpe hjem fra byen har man da gjort før. Eneste forskjellen var at nå hadde jeg faktisk løpesko og treningstøy.

Tilsammen 1t. trening.

#1310836 - 11/12/2011 13:29 Re: Treningsdagboka, frdag 09.12.11 [Re: EmilC]
EmilC Offline
Avhengig

Hælveteshålkedrittvær!

Null grader, regn i lufta, is på sykkelstiene, piggdekk på loftet og motivasjon i kjelleren...

Pakka på meg det jeg hadde av Gore Tex + vanntette, fora Sorel-støvler, og vagga ned til Økernsenteret. Derfra ble det t-bane til jobb no

Da jeg slutta halv fire var det fortsatt en flik av dagslys igjen, og ikke fæn om jeg skulle la det forsvinne mens jeg satt i Sporveienes tunnellsystem, så da ble det en times rusletur hjem. Vel hjemme ble det en halvtime søvn på sofaen, og så starte på helgas prosjekt med å få malt en vegg før kone og barn er tilbake på mandag/ tirsdag. Trur det var greit med en hviledag. Kneet er fortsatt ikke ok.

#1310840 - 11/12/2011 13:35 Re: Treningsdagboka, lørdag 10.12.11 [Re: EmilC]
EmilC Offline
Avhengig

Nøstedhallen igjen. Veldig mye folk (barn m/ sparkesykler) gjorde det hele til en litt stressende opplevelse.

Fikk aldri helt godfølelsen, og det ble ikke noen 360-forsøk i dag. Hadde et skikkelig "oi-jeg-er-glad-jeg-bruker-hjelm"-kræsj i det jeg sklei ut i en missa landing på boksen, og surfa på magen med grei fart og hodet først rett i en betongsøyle. Mye som tyder på at han far vil ha stiv nakke i morra...

Litt irritert på meg selv fordi jeg ikke turte mer i dag: Burde prøvd 360, burde prøvd en alley-oop fra quarter til bank, burde vært mer fokusert.

Treningstid 1t 30 min.

#1310940 - 11/12/2011 20:07 Re: Treningsdagboka, søndag 11.12.11 [Re: EmilC]
EmilC Offline
Avhengig

I dag er kneet faktisk ikke vondt!

Først en tur ut i dagslys: Pigger både på sykkel og sko nå. Syklet opp til parkeringa i bunnen av Grefsenkleiva, parkerte sykkelen, og løp en runde Lillomarka. Rolig tempo, puls 65 - 70% av maks. Nydelig snødekt skog, og de ivrigste hadde funnet fram skiene. Tror jeg venter på de neste 20cm før det blir ski. Deilig for en kontorrotte å være utendørs mens sola skinner, og morsomt å løpe snødekt sti (særlig når det går bratt nedover).

Treningstid 1t 10 min.

Økt 2: Intervaller på rulla. Faktisk noe nesten hyggelig ved å sette seg i boden i kjelleren igjen:) Bestemte meg for å kjøre en "watt-basert" framfor pulsbasert økt. Jeg sier "wattbasert" i anførselstegn fordi jeg ikke har wattmåler, men ganske enkelt legger inn et gir jeg klarer å tråkke med fornuftig frekvens hele økta gjennom. Kjørte 4 minutters drag, og sitter igjen med opplevelsen (og kanskje et minne fra sist vinter) om at dette er litt korte drag for en slik tilnærming. Men kanskje det bare er min pulsfiksering som får meg til å tenke slik..?

Når man snakker om puls; slik så den ut:
Drag 1: Kom aldri over 80% av maks.
Drag 2: 80% mot slutten av draget.
Drag 3: 81% mot slutten av draget.
Drag 4: 81% - litt raskere opp på 81% enn drag 3.
Drag 5: Kjørte nå 6 min, og ca 2 siste minutter lå jevnt på 82%, med et par visitter opp på 83%.

Økta er kjørt med 20 min oppvarming, 1 1/2 min pause mellom hvert drag, og 10 min nedkjøring.

Treningstid 1t.

Total treningstid 2t 10 min.

#1310944 - 11/12/2011 20:15 Re: Treningsdagboka, treningstid uke 49 [Re: EmilC]
EmilC Offline
Avhengig

Total treningstid uke 49: 8t 30 min.

Har slitt med knevondt, men ellers fått gjennomført en god treningsuke. Lettere å være ego når kone og barn er bortreist...

God teknikkøkt på tirsdag, mindre bra på lørdag - må være flinkere til å sette meg konkrete mål når jeg drar i Nøstedhallen!

Har tøyd og massert kneet hver dag, og det ser ut til å ha hjulpet. Spent på hva reaksjonen blir etter to treningsøkter på søndagen. Har en snikende følelse av at det faktisk er sykling kneet liker dårligst.

Ellers har jeg nå fått satt opp rulla i kjelleren, så da ligger alt til rette for enkel gjennomføring av 1-times kvalitetsøkter:)

#1313706 - 18/12/2011 21:47 Re: Treningsdagboka, treningstid uke 50 [Re: EmilC]
EmilC Offline
Avhengig

Får bli en kjapp oppsummering her: Uke 50 har forsvunnet i jobb, nesten-sjukdom og juleforberedelser. Total treningstid 2t 40 min.

Mandag: Vanlig pendlesykling. Hadde med treningstøy for å trene styrke, men dro fra jobb med vondt i hodet og generelt slapp.

Tirsdag: Sliten, selv om jeg sov greit i natt. Avspaserte noen timer om morgenen for å kunne spise en rolig frokost og løpe til jobb i dagslys. Løp til og fra jobb, og kjente meg ok. Langkjøringstempo. Tilsammen 1t.

Onsdag: Nok en nesten-dag: Syklet til og fra jobb, men i stedet for å trene styrke om kvelden ble jeg sår i halsen, og kjente meg slapp og uggen.

Torsdag: Sår hals, men ikke altfor ille, så dro på jobb. Kjører kjerringråd med å gurgle med gode gamle Vademecum munnvann. Kjørte kollektivt til og fra jobb.

Fredag: Bedre i dag. Fortsatt kollektivtransport og gurgling med Vademecum. Tok litt push-ups og sit-ups om kvelden: 15 min.

Lørdag: To rusleturer med barnevogn. Hadde planer om en intervalløkt på rulla, men da kvelden kom var halsen ikke helt 100, og tida knapp, så det ble sofa i stedet.

Søndag: Halsen er fin, men litt tett i nesa om morgenen. Grei form utover dagen. Kjørte litt skulderøvelser om morgenen, og løp en terskeløkt om ettermiddagen. Kjente meg bra, og løp et drag på 20 min fra innerst på Kjelsås, og opp til toppen av Grefsenkollen. Lå stort sett stabilt på puls 85 - 87% av maks, og var komfortabel med det. Godt å komme seg ut, og gpdt å kjenne at kroppen funker ok. Treningstid 1t 10 min. Tot treningstid søndag: 1t 25min.

#1314109 - 19/12/2011 21:43 Re: Treningsdagboka, mandag 19.12.11 [Re: EmilC]
EmilC Offline
Avhengig

Løp til og fra jobb. Tilsammen 1t. Skikkelig hålkeføre her oppe på Bjerke: Er nå overbevist om at sko m pigger er genialt :-) Litt tett i nesa om kvelden, men satser på at jeg er i form til en tur i Nøstedhallen i morra.

#1314485 - 20/12/2011 22:46 Re: Treningsdagboka, mandag 19.12.11 [Re: EmilC]
EmilC Offline
Avhengig

Skal vi se - hva var det jeg irriterte meg over sist jeg var i Nøsted...? Burde prøvd på 360: Prøvde masse, kræsja masse, og landa et par ok forsøk (dvs kom vel rundt til ca 340). Burde prøvd alley oop til bank: Landa! Burde vært mer fokusert: Hadde mye klarere tanker om hva jeg ville få til, og klarte lære av feilene jeg gjorde underveis.

Rett og slett en topp kveld! Mye mindre folk i hallen enn sist bidro til at det var mindre kø og kaos. Også veldig kult at mine nye klubbkamerater i Rye la årets siste fellestrening til hallen - mye ivrige og dyktige kids!

Treningstid 1t 30 min.

#1315788 - 26/12/2011 12:26 Re: Treningsdagboka, Onsdag 21.12.11 [Re: EmilC]
EmilC Offline
Avhengig

Rakk en styrkeøkt før jobb: Slyngeøvelser, knebøy og chins: 1t 5 min. Syklet til og fra jobb, og hadde vondt i venstre kne igjen på hjemveien. Slapp taket utover kvelden.

#1315789 - 26/12/2011 12:27 Re: Treningsdagboka, Torsdag 22.12.11 [Re: EmilC]
EmilC Offline
Avhengig

Ingen trening. Kjørte til Kristiansand, komplett med ammestopp, bæsjestopp og alt som hører til.

#1315790 - 26/12/2011 12:28 Re: Treningsdagboka, Fredag 23.12.11 [Re: EmilC]
EmilC Offline
Avhengig

Tok litt sit-ups og push-ups. Ellers ingen trening. 15 min.

#1315792 - 26/12/2011 12:31 Re: Treningsdagboka, Lørdag 24.12.11 [Re: EmilC]
EmilC Offline
Avhengig

Til far fra mor: Stitur:-) Stakk avgårde noen timer på formiddagen sammen med Øyvind. Nydelig klart vær, og delvis frost i bakken. Ble en morsom tur rundt omkring Kjærrane. En og annen særs overraskende isflekk, men vi holdt oss på hjula.

Tempo ble typisk rykk og napp, med ganske høys snittpuls. Treningstid 1t 50 min.

#1315793 - 26/12/2011 12:34 Re: Treningsdagboka, Søndag 25.12.11 [Re: EmilC]
EmilC Offline
Avhengig

Nå som jeg ikke skal på jobb, så er det jeg som har "stå opp med pjokken" - tjeneste, så da ble det en løpetur med vogn om morraen. Var avgårde ca kl 8.15 i nydelig klarvær, og fikk en fin tur, med et innlagt bakkedrag på ca 8 min. Hadde ikke pulsklokke, men tror det ble sånn ca på terskel.

Treningstid 1t.

#1316130 - 27/12/2011 19:41 Re: Treningsdagboka, Treningstid uke 51 [Re: EmilC]
EmilC Offline
Avhengig

Total Treningstid uke 51: 6t 40 min.

Ingen toppidrettsuke akkurat, men har hatt det gøy i Nøstedhallen og på stitur. Ok styrkeøkt på onsdag. Ikke vondt i kneet etter lørdagens stitur, så det er veldig positivt. Kommende uke blir delt mellom fortsatt foreldrebesøk i Kristiansand, og etterhvert retur til Oslo. Håper å få inn en stitur eller to mens vi er i sør:-)

#1318506 - 03/01/2012 14:49 Re: Treningsdagboka, Treningstid uke 52 [Re: EmilC]
EmilC Offline
Avhengig

Uke 52 oppsummert: Totalt 5t 15 min trening. Kona ble småsyk, så jeg har nedprioritert trening. Med ivrige besteforeldre til å passe Aksel ble det likevel litt aktivitet.

Mandag 26.12: Ingen trening.

Tirsdag 27.12: Stitur med Håkon Pettersen; en av Kristiansandsjuniorene. Holdt bra tempo i terrenget rundt Kjærrane, og avsluttet med en for meg ny nedfart fra Gråmannen der gutta hadde bygd litt treningsløype. Definitivt spennende nok på stisykkel! Mye fartslek/ naturlig intervall Treningstid 2t.

Onsdag 28.12. Løp en rolig tur med barnevogn i pissregnet på formiddagen. På en grusvei ved Eigevannet traff jeg på en enslig syklist: Jarand fra Cyklon på vei for å levere en hastekonvolutt til spedisjonsfirmaet:) Treningstid 1t. Push-ups og sit-ups, 15 min. Totalt 1t 15 min.

Torsdag 29.12: Bedre vær i dag, men rakk ingen utetrening. Skulderøvelser og sit-ups, 30 min.

Fredag 30.12: Kjørte hjem til Oslo. En slik biltur er nå blitt et heldagsprosjekt, så ingen trening i dag.

Lørdag 31.12: To lange rusleturer med barnevogn, men ikke treningstempo. Skulderøvelser, push-ups og sit-ups om kvelden. Treningstid 30 min.

Søndag 01.01.12: Startet dagen med barnevognstur i våt nysnø: Kombinert kondis- og styrkeøkt:) Holdt greit langkjøringstempo + kjente at jeg brukte skuldre og korsrygg. Treningstid 1t.

#1319477 - 06/01/2012 07:40 Re: Treningsdagboka, mandag 02.01.12 [Re: EmilC]
EmilC Offline
Avhengig

Løp til og fra jobb. Rolig tempo. Tilsammen 1t.

#1319479 - 06/01/2012 07:49 Re: Treningsdagboka, tirsdag 03.01.12 [Re: EmilC]
EmilC Offline
Avhengig

Syklet til og fra jobb, og hadde tenkt å kjøre intervaller på veien hjem, men regn og + 2-3 grader frista lite, så det ble en rulleøkt i stedet.

"Wattøkt" der jeg kjører samme gir gjennom hele økta. 4 x 6 min.

Drag 1: Dette gikk tungt og tregt. Kom såvidt opp på 80% av makspuls mot slutten av draget.

Drag 2: Bedre. Opp på 80% etter ca 1 1/2 min, og ble etterhvert stabil på 81 - 82%. Opp på 83% et par ggr.

Drag 3: Kjenner meg bra. Pulsen begynner også å mene at dette ligner intervaller. Stabil på 83% siste halvdel av draget, delvis opp på 84% de siste to minuttene. Avsluttet på 85%.

Drag 4: Fortsatt bra. Raskt opp i puls. Jobber godt. Stabil på 83 - 84%. Delvis opp på 85% siste 1 1/2 minutt.

treningstid 1t.

#1319482 - 06/01/2012 07:53 Re: Treningsdagboka, onsdag 04.01.12 [Re: EmilC]
EmilC Offline
Avhengig

Styrke før jobb. Knebøy, spensthopp m/ vektstang, chins, frivendinger + slynge. Rakk ikke fullt slyngeprogram: Kuttet push-ups-øvelsene.

Bra økt. Litt forsiktig på knebøy siden det nå er et par uker siden: 100kg.

Treningstid 1t.

#1319485 - 06/01/2012 07:58 Re: Treningsdagboka, torsdag 05.01.12 [Re: EmilC]
EmilC Offline
Avhengig

Løp til og fra jobb.

På vei hjem var jeg innom BaBRacing og hentet meg en Chariot CX2

Nå er han far klar for løping, sykling, og etterhvert skiturer med Aksel:)

Treningstid 1t.

#1320750 - 09/01/2012 22:31 Re: Treningsdagboka, fredag 06.01.12 [Re: EmilC]
EmilC Offline
Avhengig

Løp til jobb, 30 min.

Ettermiddagen ble så tilbragt i bil på vei til svigers i Rendalen.

#1320751 - 09/01/2012 22:32 Re: Treningsdagboka, lørdag 07.01.12 [Re: EmilC]
EmilC Offline
Avhengig

Familiesamvær og skiprepp - slik går no dagan...

#1320754 - 09/01/2012 22:37 Re: Treningsdagboka, søndag 08.01.12 [Re: EmilC]
EmilC Offline
Avhengig

Første økt: Løpetur med barnevogn, greit langkjøringstempo + definitivt litt utbytte for kjernemuskulatur + ben og armer med oppoverbakke i 3-4 cm nysnø. Treningstid 40 min.

Andre økt: Familiens pulk-debut:) Veldig kult å kunne komme oss ut på tur sammen helt uten barnevakt! Aksel stortrivdes i pulken - dvs han sovna tvert, og sov hele turen. Vanskelig å få til noe annet enn subbegange uten at det ble for mye rykk og napp i pulken, så da ble det rolig tempo. Treningstid 1t 40 min.

Total treningstid 08.01: 2t 20 min.

Side 16 av 18 < 1 2 ... 14 15 16 17 18 >