Side 11 av 48 < 1 2 ... 9 10 11 12 13 ... 47 48 >
Muligheter
#1265767 - 21/09/2011 10:32 Re: Hvem bruker Strava? [Re: MortenML]
neistein Offline
Entusiast

Sted: Oslo
Jeg er også med. Bruker egentlig dette som en lagringsdatabase over alle mine turer og laster ukritisk også opp alle turene mine , men har jo oppdaget at det er ganske morsomt og se sine egene og andres segmenttider.
http://app.strava.com/athletes/134878

Har også fått mail fra strava om at noen følger meg. Vet ikke hva det betyr og forholder meg foreløpig avslappet i forhold til det

Topp Bli abonnent på Terrengsykkel
#1265784 - 21/09/2011 10:45 Re: Hvem bruker Strava? [Re: Cervin]
AudunS Offline
Fersking

Sted: Arendal
Jepp, du kan lage segmenter der du vil, og alle som har kjørt samme strekket vil bli sammenlignet. På samme måte som at du blir registrert der andre har laget segmenter. Det er jo noe av det artigste med strava ICON_SMILE

Sykling er som sex; når det er bra er det dødsbra, når det er dårlig er det fortsatt bra

#1265786 - 21/09/2011 10:46 Re: Hvem bruker Strava? [Re: Cervin]
Christian Offline
Uflaks
Besatt

Sted: Her!
Sitat: Cervin
Når jeg syklet til sørlandsparken fikk jeg opp at noen andre hadde syklet et lite parti av det. "Varoddbroa øst"
Litt gøy å se hvordan jeg kjørte der i forhold til andre. Kan man gjøre det samme i skogen?
Da ville jeg gjerne ha loggført når jeg kjørte en spesifik løype i skogen så jeg kunne sammenligne osv.
Er det mulig?

Ja.

#1265808 - 21/09/2011 11:07 Re: Hvem bruker Strava? [Re: MortenML]
Blafreræva Offline
Norseman
Entusiast

Sted: Drammen
Litt kjedelig at KOM'er for andre aktiviteter enn sykling ikke kommer inn i lista (eller en egen liste). Disse burde vært synlig et sted! +det burde vært en liste over alle segmenter man er rangert på selv om man ikke er KOM.

#1266112 - 21/09/2011 18:25 Re: Hvem bruker Strava? [Re: MortenML]
pedaIglipp Offline
Besatt

Det er så mye surr med segmentene på Strava, og det har vart så lenge, at jeg tipper jeg dropper ut av betalt abonnement.

Det er dårlig matching, slik at sti-segmenter får en KOM som har kjørt grusvarianten ved siden av, segmenter som går over flere runder hvor KOM bare har kjørt én runde, segmenter som blir kjørt feil vei etc.

Og det hjelper ingenting å flag'e de hos Strava heller.

Og hvorfor i all verden finnes det ikke en liste over alle segmenter jeg har kjørt? Slik det er nå, dukker man plutselig opp som KOM på et segment man ikke har laget selv, og så kommer det en å tar over KOM. Hvordan skal jeg finne tilbake til dette segmentet da?

#1266650 - 22/09/2011 10:23 Re: Hvem bruker Strava? [Re: MortenML]
EiW Offline
Ringrev

Sted: Asker
Ja, en full liste over segmenter hadde vært bra. Ellers kan man jo gå inn på den aktuelle turen og finne segmentet der.

Hva betyr det at man følger noen? Får man mer info om en person(sammenlikninger etc) hvis man følger han/hun? Så vidt jeg kan skjønne så ser jeg alt av en persons turer med data og statistikk selv om jeg ikke følger vedkommende.

#1266670 - 22/09/2011 10:36 Re: Hvem bruker Strava? [Re: MortenML]
wir3d Offline
Entusiast

Sted: Vestfold
Når du følger noen så får du alle øktene til den personen
i feeden på hovedsida.
I tillegg får man en mail hver dag med sammendrag av alle man
følger.
Litt enklere enn å måtte søke opp folk.

Friends ICON_WINK

#1268301 - 24/09/2011 19:38 Re: Hvem bruker Strava? [Re: MortenML]
Tor Arne Online
Ivrig

Sted: Troms
Jeg har ikke brukt Strava på ti dager pga sykdom, og nå virker det som at problemet med at segmentene ikke havner der de skal er reparert.

#1271498 - 29/09/2011 17:57 Re: Hvem bruker Strava? [Re: MortenML]
peroo Offline
Ringrev

Sted: Stavanger
Jeg sliter med at strava ikke beregner watt på annet enn første tur jeg lastet opp. Får spørsmål om å legge inn vekt, når jeg gjør det ber den meg reloade siden og så ber den om vekt igjen.

Er det en begrensning på gratisversjonen?
Gidder ikke å betale før jeg vet om det virker..

#1271565 - 29/09/2011 20:14 Re: Hvem bruker Strava? [Re: MortenML]
jvbakker Offline
Tørr bak øra

Sted: Fredrikstad
Jeg har prøvd den litt. Men opplevde etter min lengste tur at det ikke var noen data å lagre. Ble meget skuffet. Over syv mil og en snitthastighet på over 30km/t (Han jeg syklet sammen med hadde computer som virket)Blir ikke mer Strava på meg...

#1271570 - 29/09/2011 20:20 Re: Hvem bruker Strava? [Re: MortenML]
sigmund1 Offline
Ivrig

Sted: Oslo
Jeg bruker Strava og syns den er topp!

@peroo, Når du sier at Strava ikke beregner watt, har du wattmåler eller mener du algoritmen til Strava?

Team Rapha - Torshov Sport i Andalucia Bike race

Sjekk bloggen min, http://Bikeracingandtraining.blogspot.com

Sponset av www.Rapha.cc - estetikk og funksjon!

#1271573 - 29/09/2011 20:23 Re: Hvem bruker Strava? [Re: jvbakker]
thomasengen Offline
Besatt

Sted: Østmarka
Sitat: jvbakker
Jeg har prøvd den litt. Men opplevde etter min lengste tur at det ikke var noen data å lagre. Ble meget skuffet. Over syv mil og en snitthastighet på over 30km/t Blir ikke mer Strava på meg...

hva mener du med ikke noe data å lagre? er vel ikke strava sitt problem hvis gps'en din ikke har lagret turen?

#1271575 - 29/09/2011 20:24 Re: Hvem bruker Strava? [Re: peroo]
thomasengen Offline
Besatt

Sted: Østmarka
Sitat: peroo
Jeg sliter med at strava ikke beregner watt på annet enn første tur jeg lastet opp. Får spørsmål om å legge inn vekt, når jeg gjør det ber den meg reloade siden og så ber den om vekt igjen.

Hvilken gps bruker du? står noe lenger oppe i tråden for hva som må til for å få watt. Tror det var at gps'en også måtte ha barometerfunksjon. Strava-app på mobil f.eks fungerer ikke med å få beregnet watt og vam

#1271582 - 29/09/2011 20:34 Re: Hvem bruker Strava? [Re: thomasengen]
jvbakker Offline
Tørr bak øra

Når jeg trykte på pauseknappen kom det opp en beskjed om at det ikke var noe data å lagre. Det må jo være appen sin feil siden den var aktiv og vise hvor lang tid jeg hadde brukt. Har ikke skjedd med noen av de andre appene jeg har brukt. Holder meg til cycletracker.

#1271613 - 29/09/2011 21:22 Re: Hvem bruker Strava? [Re: thomasengen]
peroo Offline
Ringrev

Sted: Stavanger
Sitat: thomasengen
Sitat: peroo

Hvilken gps bruker du? står noe lenger oppe i tråden for hva som må til for å få watt. Tror det var at gps'en også måtte ha barometerfunksjon. Strava-app på mobil f.eks fungerer ikke med å få beregnet watt og vam

Det forklarer saken, den som virker er fra Edge 705 mens den som feiler er med Forerunner 610

#1271619 - 29/09/2011 21:30 Re: Hvem bruker Strava? [Re: jvbakker]
Tor Arne Online
Ivrig

Sitat: jvbakker
Jeg har prøvd den litt. Men opplevde etter min lengste tur at det ikke var noen data å lagre. Ble meget skuffet. Over syv mil og en snitthastighet på over 30km/t (Han jeg syklet sammen med hadde computer som virket)Blir ikke mer Strava på meg...

Iphone 4? Har en kamerat med Iphone 4 som ikke får det til å fungere. Den viser visst hastigheten i displayet når han sykler, men ingen distanse. Ingen data når han er ferdig.

#1271700 - 29/09/2011 23:16 Re: Hvem bruker Strava? [Re: Tor Arne]
jvbakker Offline
Tørr bak øra

Ja, iphone 4. Det har heldigvis bare hendt en gang.

#1272268 - 30/09/2011 22:00 Re: Hvem bruker Strava? [Re: pedaIglipp]
janek Offline
Entusiast

Sted: Lørenskog
Skjønner at det er flere som sliter med å finne frem og bruke Strava.

Jeg er ingen avansert bruker, men har i dag lagd et segment for første gang. Kartutsnittet nedenfor viser segmentet og jeg har kalt det Gamlebyen-RyenVarde. En del av veien hjem fra jobb jeg sykler en gang i blant.

Det bildet ikke viser er at under det blåmerkede sporet er det 5 tilsvarende spor. Alle 6 sporene er lastet opp i Strava, men det er bare to av dem som dukker opp på segmentsiden. Hvorfor?? frown

Segmentet Gamlebyen-RyenVarde

#1272339 - 30/09/2011 23:49 Re: Hvem bruker Strava? [Re: MortenML]
Rednax Offline
Ringrev

Sted: Brr, regn.
I det siste har pulsbeltet begynt å streike litt, er nok jeg som har slurvet med vask.. Mister kontakt med Edge 800 når jeg går dypt i bukken, trass i at strikken er godt stram. Girøret røk på raceren i dag, så dagens commute foregikk på stisykkel uten kadens(eller puls-)måling. Dataene er altså ikke så utrolig interresante, dog er det greit å logge turen. Men det er altså ikke problemet mitt; har ikke lastet opp fra Edgen på noen dager, når jeg nå prøver får jeg stadig denne beskjeden

Jeg får opp beskjeden;
Sitat: strava uploads
Uploads 30/09/2011 - 02:36:28 PM Bad File Data remove

Ingen problemer med å laste opp samme data til Garmin connect, pulskurvene er ukomplette, sistetur er kun fart og distanse logget. Hvorfor vil ikke Strava la meg lagre de samme dataene?

#1272343 - 30/09/2011 23:54 Re: Hvem bruker Strava? [Re: janek]
marvin Online
Entusiast

Janek: Litt usikker på om du mente at du ikke så Ryenvarde hel og Ryenvarde halv eller om det var noen andre som er skjulte?

Syntes uansett at det var festelig at du stopper turen nøyaktig på samme stedet som meg :-)

Jeg syklet en litt annen rute gjennom skogen i idag
Jeg kan jo ikke har vært langt unna deg?
På onsdag syklet jeg akkurat samme rute som denne, men jeg tok til høyre ved veien inn til Losby

#1272345 - 30/09/2011 23:59 Re: Hvem bruker Strava? [Re: Rednax]
marvin Online
Entusiast

Sitat: Rednax
I det siste har pulsbeltet begynt å streike litt, er nok jeg som har slurvet med vask.. Mister kontakt med Edge 800 når jeg går dypt i bukken, trass i at strikken er godt stram. Girøret røk på raceren i dag, så dagens commute foregikk på stisykkel uten kadens(eller puls-)måling. Dataene er altså ikke så utrolig interresante, dog er det greit å logge turen. Men det er altså ikke problemet mitt; har ikke lastet opp fra Edgen på noen dager, når jeg nå prøver får jeg stadig denne beskjeden

Jeg får opp beskjeden;
Sitat: strava uploads
Uploads 30/09/2011 - 02:36:28 PM Bad File Data remove

Ingen problemer med å laste opp samme data til Garmin connect, pulskurvene er ukomplette, sistetur er kun fart og distanse logget. Hvorfor vil ikke Strava la meg lagre de samme dataene?

Jeg har merket noe av det samme. Jeg driver å morer meg med å lage en side som konverterer rulletour filer til tcx filer så jeg kan laste de opp på Garmin og Strava. Det er mange av filene som ikke har vært helt korrekt for å si det sånn. De fleste av de går igjennom på Garmin, mens Strava er mye "strengere".

#1272352 - 01/10/2011 00:10 Re: Hvem bruker Strava? [Re: marvin]
janek Offline
Entusiast

Det var mange kjente segmenter i de rutene du har syklet. Blant annet helt likt opp til Elvåga! Så nå har jeg blitt follower på Strava ICON_SMILE

Det jeg har problem med er at jeg har lagd et nytt segment som jeg har kalt 'Gamlebyen-RyenVarde'. Det segmentet har jeg syklet 6 ganger, og de 6 turene er lastet opp på Strava. Men det er bare 2 av dem som synes i det nye segmentet. Strava finner ikke de 4 andre.

#1272410 - 01/10/2011 09:12 Re: Hvem bruker Strava? [Re: MortenML]
marvin Online
Entusiast

Da har jeg samme problem som deg. Jeg har blandt annet laget segment fra østmarksetra gjennom skogen og til elvågaseter. Har syklet der en hel haug av ganger, men det er kun 1 som kommer opp.

#1272500 - 01/10/2011 13:17 Re: Hvem bruker Strava? [Re: marvin]
janek Offline
Entusiast

Da er det vel 'bare sånn det er'. Tar bort litt av stasen med Strava.

Redigert av janek (01/10/2011 13:18)
Rediger grunn: skrivefeil

#1272503 - 01/10/2011 13:23 Re: Hvem bruker Strava? [Re: MortenML]
Tor Arne Online
Ivrig

Kan det være forskjeller i GPS-høydemålingen som gjør det?

#1272703 - 01/10/2011 23:06 Re: Hvem bruker Strava? [Re: marvin]
geirsk Offline
Fersking

Sted: Trondheim
Det kan være at det bar tar litt tid - Opplevde at etter "noen dager" (3-4) var plutselig en haug gamle turer kommet med på et nylaget segment. Har og opplevd at segmenter ikke har blitt funnet. Har da sendt dem en mail og da har de fikset det. Denne tvangs-matchingen er visst noe vanlige brukere også skal få anledning til etter hvert.

geir

Sitat: marvin
Da har jeg samme problem som deg. Jeg har blandt annet laget segment fra østmarksetra gjennom skogen og til elvågaseter. Har syklet der en hel haug av ganger, men det er kun 1 som kommer opp.

#1272799 - 02/10/2011 12:00 Re: Hvem bruker Strava? [Re: MortenML]
pedaIglipp Offline
Besatt

Jeg tipper Strava sliter med å justere på segmentmatchings-algoritmene. Blir de enkle, blir det for mye falske positiver, og går de grundigere til verks, vil det ta for lang tid å kjøre beregningene.

Jeg har faktisk grublet litt på det i det siste, og kommet til at jeg tror ikke de vil klare å lage en automatisk segmentmatching med høy grad av pålitelighet.

Jeg har flagget flere segmenter med helt hårreisende matching i. En som bare har kjørt en 1/3 av distansen, selv om start og stopp er på samme sted, en som har kjørt med klokka når segmentet er mot klokka, en som har syklet grusveien ved siden av stien, en som har fått hviletid trukket fra totalttiden etc.
De vet nok godt at de har et problem, men ser at det vil kreve enorm prosesseringskraft å kjøre mer etterettelige algoritmer.

#1272833 - 02/10/2011 13:36 Re: Hvem bruker Strava? [Re: pedaIglipp]
jeth Offline
Camoboy
Besatt

Sted: Fagerborg, Oslo
Jeg tror mange av problemene med falsk matching på segmenter kunne vært løst ved å ikke la dette være helt styrt av automatikk. I tvilstilfeller kunne bruker selv avgjøre hvorvidt segmentet er syklet eller ikke. Har foreslått dette i denne tråden her:

segment matching-false positives on short segments

Strava sier her at de jobber med en ny matching engine, men tror ikke denne er på plass enda.

#1272874 - 02/10/2011 15:44 Re: Hvem bruker Strava? [Re: jeth]
JOF Offline
Entusiast

Sted: Bogstad, Oslo
Hva har skjedd med Kongen av Kongsveien-eventet? Er det bare jeg som ikke kommer inn på dette lenger?
Har endelig distansert meg kraftig fra alle på 4:55. ICON_SMILE

#1272909 - 02/10/2011 17:09 Re: Hvem bruker Strava? [Re: jeth]
pedaIglipp Offline
Besatt

Sitat: jeth
Jeg tror mange av problemene med falsk matching på segmenter kunne vært løst ved å ikke la dette være helt styrt av automatikk. I tvilstilfeller kunne bruker selv avgjøre hvorvidt segmentet er syklet eller ikke. Har foreslått dette i denne tråden her

Godt forslag. En slags felleskapsinnsats for å holde segmentene gode, vil være en stor forbedring, siden populære segmenter statistisk sett har stor sjanse for å ha en falsk positiv som KOM.

Side 11 av 48 < 1 2 ... 9 10 11 12 13 ... 47 48 >