Muligheter
#1203422 - 23/06/2011 23:09 Even Beinløs, min booty call
Alpers Offline

Ivrig

Sted: På kontoret
Syklister trener mye og ofte, og det sies at de beste syklistene trener nærmere 80 % av tiden alene. Strengt tatt er jeg ikke altfor glad i andre mennesker, men trives med et par nære sykkelvenner for den gode samtale. Jeg nøyer meg med de få, vi finner alltid flyten og tonen på asfalten, uansett hva planen måtte være. Det bor i oss. Det bor i meg. Børsen, Dyret og Kramer er de nære landeveisvennene, mens hva gjelder terrengsykling blir alt annerledes. Det sitter ikke i fingerspissene på samme viset. Jeg må søke partnere for skogsykling. Her er det jeg som må være hore, og selge meg selv for å bli med andre på stitur. Det er jeg som er underdog.

Men ikke med Even. Even stiller ikke krav, og han stiller ikke spørsmål. Han lurer ikke på hvorfor jeg ikke tok telefonen sist han ringte, og han plages ikke av å vite at jeg har andre sykkelvenner enn han. Når jeg ringer Even, er han alltid klar, betingelsesløst. Han blir glad når jeg ringer. Han vet vi skal kose oss, og bryr seg ikke om jeg koste meg med en annen bare timer tidligere.

Sykle?
Om en halvtime?
Fossum?
Snakkes snart!

Vi koser oss glugg ihjel. Vi viser hverandre nye og hemmelige stier. Vi hopper og danser i terrenget, og vi gjør det enten det er sol eller regn. Vi liker å kjøre fort i bakkene. Vi viser triks på veien. Når vi er ferdige, smiler vi til hverandre og gjør det en gang til. Og når våre veier skilles er det med trygghet. Even lurer ikke på hva jeg skal eller med hvem. Even vet at vi kommer til å kose oss glugg ihjel neste gang vi treffes også, og er fornøyd med det. Even elsker uforpliktende sykling. Han har ingenting imot om det blir med et par karer til underveis. Han synes ikke det gjør noe om vi tar bilder, og han har til og med foreslått å filme det hele. Og når vi finner et sted vi begge liker, gjør vi det om og om igjen. Han vet når jeg trenger pause, og han vet når vi skal gi gass. Han er alltid positiv, og synes ikke det gjør noe om ting går i stykker underveis. Han klager ikke om tøyet ikke er rent, og han bryr seg ikke om vi ikke spiser samtidig. Gid livet var like enkelt som med Even Beinløs. Even er min booty call.

Jeg liker Even.

Vedlegg
even.jpg

Redigert av Alpers (23/06/2011 23:23)
landevei.no
@landevei
@henrikalpers

Topp Bli abonnent på Terrengsykkel
#1240443 - 19/08/2011 23:09 Re: Even Beinløs, min booty call [Re: Alpers]
pogoman Online
Entusiast

Sted: Oslo
Bare ørlite "off topic" men booty i tittlen:
Yes to Booty - Elizabeth Cook:
http://www.youtube.com/watch?v=14gKNyT10Vc

(Hun har kanskje de flotteste bena inne køntri i dag. I tillegg til gode sanger. Sjekk ut "Heroin Addict Sister" (http://www.youtube.com/watch?v=vFArKWnFWIg)).

Topp Bli abonnent på Terrengsykkel