#1200260 - 19/06/2011 18:17
Alltid morro i Svelvik :o)
[Re: tommygutt]
|
Scottselva
Søk hjelp!
Sted: Isfjorden
|
De positive tankene vant over de mørke negative og jeg dro til Svelvik, noe jeg er veldig glad for. Løypa der tåler nedbøren vesentlig bedre og det var bare gjørme, ikke basseng som på Konnerud.
Rittet forløp seg omtrent som følger: Greit ut fra start, men rett på snørra i et gjørmeparti på vei ut av stadion. Kom meg opp uten å tape for mye, men en i klassen min stakk avgårde og fikk en solid luke. "Ikke stress, ikke stress" det var tankene som var i fokus. Sånn ble det, kjørte meg inn i en fin flyt og rytme, hadde en veldig sterk andre runde og inne på runding til siste runde, fikk jeg se lederen på vei ut av stadion, mens jeg var på vei inn til runding. Det gav skikkelig blod på tann og jeg tråkket han inn allerde etter ett par minutter. Han passerte meg ned et crux, før jeg passerte han på neste flate og så meg aldri tilbake. Så at jeg økte jevnt og trutt og de siste minuttene var det bare å kontrollere inn en etterlengtet seier.
Helga har lært meg at ritt to dager på rad funker bra, faktisk mye mere trøkk i beina i dag enn i går. Jeg har også lært at 1 mnd mellom hvert ritt er for mye, men nå var det ribbeina som var skyld i dette. Var utrolig daff på Konnerud i går og fikk aldri opp farten skikkelig.
Nå blir det en periode med litt seriøs trening, stisykling og kanskje ett par ritt før NM i Horten, hvor toppformen skal spikres.
Nå: restitusjons-rødvin!
|
|
Topp
|
Bli abonnent på Terrengsykkel
Svar
Kjapt svar
Kjapp quote
|
|
|