#1168880 - 10/05/2011 14:15
Re: Solemsvåttan Malvik - Leistadåsen challenge
[Re: Nanok]
|
Tørr bak øra
Sted: Midt i landet
|
Jeg drar til Vikåsen og Reppeåsen i kveld kl 20. Nydelig singletrack på sistnevnte skal tas minst et par ganger.
Noen som blir med? Mutters alene, men alle var enige om at det ble en fin tur! http://connect.garmin.com/activity/84621649 Ser jo ut som en flott tur. Har syklet en sti som går fra dær du kommer ned på veien ved etter reppeåsen som til slutt havner ute med skolen. Er litt usikker på alle stiene dine på Reppeåsen. Er den stien du tok fram og tilbake "Fastridestien"? Hva slags sti er det du tar ned fra Vikåsen? Finere enn Olderdalenstien? Tenker å sykle litt på kryss og tvers der oppe for å skaffe meg bedre oversikt. Like at jeg ikke må av sykkelen så mange ganger der oppe (og færre skal det bli! :-) Ellers. Har du funnet ut av demperen din? Fasteridestien er jeg ikke kjent med, men tror det nå tok meg 4.44 min fra nord tilbake til veien. Nydelig sti for flyt. Vikåsen. Iflg. BjornS er dette del av av tidligere "konkurranse" i regi av Grytbakk. God flyt uansett, og og et greit alternativ til Olderdalen. Dumper. Har ikke tenkt noe mer på den!
Topp
|
Bli abonnent på Terrengsykkel
|
|
|
#1168882 - 10/05/2011 14:16
[Re: Ole-Petter]
|
Tørr bak øra
|
med kona på jobbreise blir det ingen mulighet i Leistadåsen for meg i dag eller i morgen er jeg redd.
Topp
|
|
|
|
#1168984 - 10/05/2011 15:49
|
Avhengig
Sted: Vikhammer (Trondheim)
|
Fasteridestien er jeg ikke kjent med, men tror det nå tok meg 4.44 min fra nord tilbake til veien. Nydelig sti for flyt.
Så det betyr at du har fulgt første ryggen til høyre etter trillebakken? Har også vært på en sti der men snudd for å komme meg inn på den "andre" stien du var på. Bt
|
|
Topp
|
|
|
|
#1168992 - 10/05/2011 15:56
[Re: BjornS]
|
Entusiast
Sted: Trondheim
|
Tenker meg ut på stitur ikveld, vet ikke helt hvor. Trene på Leistadåsen challenge kanskje  Tipper jeg starter ca 19:00 fra toppen av Vikhammeråsen, men har mulighet både før og etter det tidspunktet. Noen som er med? Tenke det, ønske det, ville det, med, men gjøre det? Nei dessverre, madammen løper Tordenskjoldsløpet. Men neste gang! Trenger en omvisning på Leistad-åsen, jeg er helt ukjent der. Og så er jeg, som dere godt vet, ingen crux'e-mann, og dermed er det ingen fare for whisky-premien.
|
Topp
|
|
|
|
#1169001 - 10/05/2011 16:06
|
Entusiast
|
Jeg drar til Vikåsen og Reppeåsen i kveld kl 20. Nydelig singletrack på sistnevnte skal tas minst et par ganger.
Noen som blir med? Mutters alene, [...] Si ikke det, Ole-Petter, jeg var med deg i ånden via Endomondo et stykke der oppe... trodde først du hadde kjørt deg vill i skumringen da du begynte å kjøre fram og tilbake, men så suste du ned mot skolen med kontrollert puls, så da logget jeg ubekymret av. Denne nymotens teknologien, du!
|
Topp
|
|
|
|
#1169008 - 10/05/2011 16:27
[Re: gammaswami]
|
Veteran
Sted: Bergen
|
Hiver meg gjerne med i kveld. Var veldig bra forrige uke.
|
Topp
|
|
|
|
#1169033 - 10/05/2011 17:21
[Re: Cerberus]
|
Avhengig
|
Hiver meg gjerne med i kveld. Var veldig bra forrige uke.
Æ å. Passerer Esso Moholt mellom 1830-1840 om du trenger skyss. Sjekker tråden før avreise.
Topp
|
|
|
|
#1169042 - 10/05/2011 17:35
[Re: Oddeman]
|
Veteran
Sted: Bergen
|
Har kjøpt nytt batteri på golfen, så kan kjøre selv. Må uansett noen ærend som jeg tar i forkant
|
Topp
|
|
|
|
#1169068 - 10/05/2011 18:08
[Re: Cerberus]
|
Ivrig
Sted: Malvik
|
Bra vi blir flere. Ser ut som janost også får slengt seg med, men han trengte 10-15 min ekstra. Somler vi litt mer enn vanlig kan det bli veldig bra det, start på setet 10 kvart over sju. Kort vei opp til Leistadåsen derfra! Foreslår "whisky trail" i Leistadåsen, må jo vise frem lokalstiene der også Bj
|
|
Topp
|
|
|
|
#1169079 - 10/05/2011 18:26
|
Medlem
|
"Syforening" i huset, Trek og jeg kommer til Leistad p-plass 19:05
|
|
Topp
|
|
|
|
#1169155 - 10/05/2011 21:05
[Re: gammaswami]
|
Tørr bak øra
|
Si ikke det, Ole-Petter, jeg var med deg i ånden via Endomondo et stykke der oppe... trodde først du hadde kjørt deg vill i skumringen da du begynte å kjøre fram og tilbake, men så suste du ned mot skolen med kontrollert puls, så da logget jeg ubekymret av. Denne nymotens teknologien, du!
Litt scary, jeg må huske at BB kan se meg neste gang jeg er ute med denne aktivert... Det gjelder vel å holde høy fart opp cruxa, og skulle gjerne visst hvordan jeg kunne manipulere pulsen til å vise minst 20 slag mindre :-)
Topp
|
|
|
|
#1169590 - 11/05/2011 11:31
[Re: Janost]
|
Avhengig
|
Høres ut som dere var en fin gjeng. Synd man ikke kan få med seg alt. Skylder jeg Whisky? Kartet til Janost viser normalveien med Bringebærdetouren ca halveis. Man får da E-6 cruxet helt på slutten samt et tidligere umulig crux der den yngre garde har byggen en slags bro  Fra den siste myra kan man ta til venstre og ta en annen sti ned til stikrysset i begynnelen. Denne inneholder to vanskelige partier vi kaller Ryggcruxet samt kryssing av en v-formet bekkedal. Det finnes en del fine stier til utenom disse også. BT
|
|
Topp
|
|
|
|
#1169632 - 11/05/2011 12:13
|
Besatt
Sted: Skikkelig midt på treet
|
Så det går flere sammenhengende stier i Whiskyåsen?
Topp
|
|
|
|
#1169633 - 11/05/2011 12:13
|
Entusiast
Sted: Ranheim(Trondheim)
|
Selv om alle cruxene ble syklet i går (mer eller mindre) skylder du nok ikke wiskey ennå, nei. I hvertfall ikke til meg!  Helt utrolig fantastisk flott nå! Jeg har aldri opplevd det så tørt som det er nå, og når det i tillegg er begrensa med vegetasjon så blir det .....  (ja, sett inn egnet superlativ selv) Ligger an til en kveldstur i dag også. SVI blir med. 
Topp
|
|
|
|
#1169750 - 11/05/2011 14:31
[Re: Kjartandaddy]
|
Entusiast
Sted: Ranheim(Trondheim)
|
Så det går flere sammenhengende stier i Whiskyåsen? Det blir vel sammenhengende usammenhengende med sammenhengende whiskey?? Eller?! 
Topp
|
|
|
|
#1169904 - 11/05/2011 17:12
[Re: Janost]
|
Fersking
|
Hei! Mangler bare litt rydding så er vel northshore-brua ok? Fikk dere testa den bjørn? Jeg er med på whiskey-kalaset og i tillegg vil jeg minne om at vi har fått en ny konkurranse; Team ækstrem med ringnes vørterøl som hovedsponsor stiller med 5000kr til den som klarer å slå u.t 's tid fra bjørnstad gård til tårnet på solemsvåttan. Regler: sykkel må være full-susp, det skal sykles med sekk(ikke krav til innhold), kondomdrakt er bannlyst, start = ei hånd på stabburet, mål = ei hånd på trappa til tårnet. Min tid annonseres i ettermiddag. Dette for å vise at den yngre garde fortsatt er størst i kjeften 
|
|
Topp
|
|
|
|
#1169994 - 11/05/2011 19:41
[Re: jørgm]
|
Ivrig
|
Uten fotisett rundt Leistadåsen - hvordan i H. kommer dere forbi/over rota ved bekken i begynnelsen(mot venstre)/slutten(høyre) av runden? Trampoline? Hmm, om jeg forstår deg rett så er forklaringen: det du beskriver er vel bekken + rota før det vi kaller e-6 cruxet. Det er en annen variant som vi i utg.pkt har tenkt som "one-shot", kommer ned i et gammelt hogstfelt (sett fra brua over E-6 blir det venstre så høyre (inneholder en V-formet bekkekryssing). Må vise en dag, komplisert å forklare med henvisnninger til røtter, steiner og trær  Bj
|
|
Topp
|
|
|
|
#1169997 - 11/05/2011 19:43
[Re: stefanug]
|
Ivrig
|
Hei! Mangler bare litt rydding så er vel northshore-brua ok? Fikk dere testa den bjørn? Jeg er med på whiskey-kalaset og i tillegg vil jeg minne om at vi har fått en ny konkurranse; Team ækstrem med ringnes vørterøl som hovedsponsor stiller med 5000kr til den som klarer å slå u.t 's tid fra bjørnstad gård til tårnet på solemsvåttan. Regler: sykkel må være full-susp, det skal sykles med sekk(ikke krav til innhold), kondomdrakt er bannlyst, start = ei hånd på stabburet, mål = ei hånd på trappa til tårnet. Min tid annonseres i ettermiddag. Dette for å vise at den yngre garde fortsatt er størst i kjeften Det blir vel å gå av ved de to grindene, samt siste kneika/steinrøysa før de siste hundre meterne før toppen? Dessuten vil du nok i løpet av kort tid erkjenne at de gamle fortsatt er eldst  Bj
|
|
Topp
|
|
|
|
#1170229 - 11/05/2011 23:25
|
Besatt
|
Første tur i Leistadåsen. Veldig morsom sti med passe mix av opp og ned. Ingen skumle nedovercrux, men en del oppovernøtter. Blir nok nødt til å kjøpe whiskyen min selv.
Topp
|
|
|
|
#1170247 - 11/05/2011 23:45
|
Besatt
Sted: Trd
|
Du fortjener en ale i hvert fall, baktroppen får klare seg med Sana-Sol...
Topp
|
|
|
|
#1170257 - 12/05/2011 00:01
[Re: Loki]
|
Besatt
|
Ble dessverre bare en Pepsi Max. Artig å utvikle stirepertoaret i nærområdet. Lurer på om det går en sti opp til toppen?
Topp
|
|
|
|
#1170451 - 12/05/2011 10:53
|
Avhengig
|
Godt å høre at dere koste dere på åsen. Det er rett som du sier: Få nedovercrux men nok av tekniske utfordringer.
Det finnes ingen bra sti til selve toppen (det meste er hogstfelt uansett) men det finnes en fin skogsti man kan finne hvis man tar til venstre (forsetter traktorvei oppover) i andre stikrysset hvis man tar til høyre i første (det vil si Høyre -venste mens normalveien går høytre-høyre) Uheldigvis har de tatt ut endel av denne fine skogen i år (se tidligere i tråden) men det gjenstår endel kul sti i gammelskog (grønn markør) før man tilslutt kommer til jobu (ikke langt fra blå markør). Denne stien innholder faktisk en litt rufsete (spesielt på vått føre) skrått-nedovecrux på røtter.
Det finnes endel stier på høgåsen/ Forbodsåsen (rød markør), men disse trenger mer rydding
http://kart.finn.no/?lng=10.65344&lat=63.41691&tab=search&zoom=16&mapType=finnvector&markers=10.66108,63.41790,r,Brukerdefinert%7C10.65706,63.41941,b,Jobu%7C10.65574,63.42165,g,Sti+i+gammelskog&activetab=search
BT
|
|
Topp
|
|
|
|
#1170457 - 12/05/2011 10:59
[Re: jørgm]
|
Avhengig
|
Uten fotisett rundt Leistadåsen - hvordan i H. kommer dere forbi/over rota ved bekken i begynnelsen(mot venstre)/slutten(høyre) av runden? Trampoline? En snekkerlærling prøver å lage en suspekt bro  Men jeg synes kanskje BjørnS' variant bør være den gjeldene. Til venstre ved myra etter jobu. Å klare V cruxet etter å ha klart alle andre er en skikkelig utfordring. I fjor sommer måtte jeg en gang ha 12 forsøk før det gikk.
Redigert av Nanok (12/05/2011 11:01)
|
|
Topp
|
|
|
|
|
|