#1353210 - 17/03/2012 19:50
Re: Våren nærmer seg
[Re: BjornS]
|
Entusiast
Sted: Ranheim(Trondheim)
|
Aiaiai. Våren begynner å ta tak. Hvis man ser bort fra 400m med litt for dyp snø og usannsynlig mange rotvelt så er Være-Aunvåttan runden faktisk strålende fin allerede.  Men rotveltene har ødelagt ganske mye av gammelstiene. Det fine med det er at vi har en strålende mulighet for å finne nye flotte linjer. Jeg syklet en kanonlinje mellom rallkatt og treskallestiene som knapt trenger rydding  Det er bare å blåse vinterstøvet av stisykkelen, og håpe på forsatte +grader fremover. Jeg får se om jeg rekker å legge ut video fra den nye linja hvis det ble noe av det.
Topp
|
Bli abonnent på Terrengsykkel
|
|
|
#1354236 - 19/03/2012 12:47
|
Entusiast
|
Her skulle jeg egentlig skrevet hvor fint det var på Vikåsen i går. Hvis man ser bort fra Dagmars herjinger som kommer enten til å gi oss hodebry eller noen avsindige hopp/dropp hvis vi bygger dem inn... Men etter å ha kostet 10cm nysnø av bilen i morges er humøret på bånn! Helt vannvittig hvor fort det snur. I går kunne jeg syklet i t-skjorte deler av turen, for så å snø ned et par timer etter... Hulk! Håper regnet tar den hvite skiten, jo før jo heller!  
Topp
|
|
|
|
#1354914 - 20/03/2012 10:29
|
Tørr bak øra
Sted: Midt i landet
|
Bra du utforsker og holder oss oppdatert, Janost. Jeg var høyt til fjells da du forsøkte å ringe meg i helga.
Men den tohjulede hesten står klar til bruk i boden. Når det hvite forsvinner så er jeg med andre ord klar til å bli guidet ditt forholdene er perfekte!
Tar med motorsag hjem i påsken, for litt effektiv rydding her og der.
Topp
|
|
|
|
#1358386 - 25/03/2012 15:07
|
Entusiast
|
Aunvåttan er så og si snøfri!! Presterte å bli Rain-man i dag også...  Til uka håper jeg å få meg en tur på Hattkallåsen. Kanskje onsdag?  Håper resten av gjengen snart våkner fra vinterdvalen.. 
Topp
|
|
|
|
#1360296 - 27/03/2012 22:32
Re: Solemsvåttan Malvik - i ettermiddag
|
Tørr bak øra
Sted: Vikhammeråsen, Malvik
|
Hei sveis, Jeg tenkte at jeg skulle skrive en epistel om hvor tørt og fint det er på Leistadåsen disse dager, men i stedet så noterer jeg meg at verandaen har trutnet og blitt til svømmebasseng, der man kan se at det blåser kuling fordi bølgetoppene bryter. Som et alternativ til å være ute, så har jeg puslet litt i Janost sin enorme samling med GPS-loggede sykkelturer, og definert ca. 80 stikryss, og (automagisk) hentet ut ca 800 stubber med GPS-spor. Jeg har valgt ut den nogenlunde beste loggen mellom hvert kryss, og puttet alt i en GPX-fil, som kan hentes her: http://www.pvv.org/~svendsen/sk_map/files/sykkelruter.gpx Titte på stiene for så langt jeg har kommet, kan man her: http://www.pvv.org/~svendsen/sk_map/ For den som har Android-telefon så kan det være en god ide å kjøpe MyTrails Pro, og putte inn GPX-fila fra over, og så kan man titte på stiene ute i felten. Aberet er at det er 89 spor man må trykke "show", på. Skal fikse mer på ting etterhvert. GPX-filen kan jo puttes inn i OpenStreetMap, dog gjenstår det endel jobb med å koble sammen alle kryss på høvelig vis. Scriptet mitt hadde en liten tendens til å bomme littegrann på stikryssene.
|
|
Topp
|
|
|
|
#1360598 - 28/03/2012 12:29
|
Tørr bak øra
|
Har en plan, etterhvert skal jeg sette meg ned og skifte navn på stubbene fra slik som "Track 002" til de navnene som er satt, og lage ny GPX-fil.
Utenom sporene så fins det jo endel crux og slikt, med navn, så de samles som waypoints i GPX-fil, så får man finne ut åssen de skal vises på kartet, ihvertfall når man ikke bruker MyTrails og slikt, men webleser. Løsningen for å tegne ruter oppå Statens Kartverk sine kart som jeg har gjort er litt suboptimal, nå, men det er mulig å fikse det til, med litt PHP-sjonglering.
|
|
Topp
|
|
|
|
#1360912 - 28/03/2012 20:10
[Re: ØysteinS]
|
Ringrev
Sted: Levanger
|
Jeg har veldig stor sans for at folk driver og fikser slike kart. Informativt! Bra jobba. Nå fikk jeg lyst til å kjøre meg en tur til dere sørtrøndere når varmen og sola kommer!!
Topp
|
|
|
|
#1361710 - 29/03/2012 21:14
|
Tørr bak øra
|
Og da er Vikåsen og Leistadåsen også lagt til: http://www.pvv.org/~svendsen/sk_map/ Neste kapittel blir da å få rutenavn og waypoints til å vise på kartet. Får se hvor mye sofasitting det blir i løpet av påsken.
|
|
Topp
|
|
|
|
#1364810 - 03/04/2012 21:56
|
Entusiast
|
Det ligger an til en lett påskedepresjon.... Omgangssyke og snøfall i påsken... F... Ja, ja. Det kan bare gå en vei nå.
Topp
|
|
|
|
#1365068 - 04/04/2012 10:24
|
Ringrev
Sted: Fannrem
|
Kjempebidrag dette  legger dere ut på openstreetmaps?
|
|
|
|
#1377765 - 20/04/2012 19:43
|
Avhengig
Sted: Trondheim
|
Hallois! Har begynt å tenke litt sykkel igjen. Mitt dilemma er bortoverski, nedoverski eller sesongstart på sykkel. Mye som skal trykkes inn på ei kort helg. Siden jeg ikke gidder å kjøre til Oppdal i morgen holder jeg en knapp på sykkel. Jeg kan møte rundt 11. Blir det Leistad jeg stiller på plassen over gangbrua. Sjekker tråden i morgen.
Har med ei drittsag. Har ikke rukket å oppgradere etter Dagmar.
Snasent bilde av en ung mann på første siden idag..
Topp
|
|
|
|
|
|