Side 16 av 20 < 1 2 ... 14 15 16 17 18 19 20 >
Nytt Svar
Muligheter
#1186632 - 01/06/2011 08:09 Re: Tommy`s Motivasjonsblogg mot 2011 [Re: tommygutt]
LFCForever Offline
Tørr bak øra

Sted: Mjøndalen
Sitat: tommygutt
Det positive er uansett at jeg er vesentlig bedre i dag enn i går så jeg går for en etteranmelding i Vestmarkrittet på lørdag. Formen skal toppes med en lang stitur i morra ICON_SMILE

yes Da sees vi på startstreken på lørdag

Topp Bli abonnent på Terrengsykkel Svar Quote Kjapt svar Kjapp quote
#1186691 - 01/06/2011 09:01 Re: Tommy`s Motivasjonsblogg mot 2011 [Re: tommygutt]
Klaus A. Offline

Ringrev

Sted: Nesten Drammen...
Sitat: tommygutt
Ble en rolig runde gjennom Scottcup-løypa i kveld og kunne lett konkludere med at ribbeina ikke var klar for puls langt over 90% og glatte røtter og steiner. Det positive er uansett at jeg er vesentlig bedre i dag enn i går så jeg går for en etteranmelding i Vestmarkrittet på lørdag. Formen skal toppes med en lang stitur i morra ICON_SMILE
Jeg er spent Tommy. Tror dette kan være et gulleritt for deg, og tror du blir seig. Du får gi meg en sms om hvordan det gikk utpå kvelden ICON_SMILE

#1187440 - 02/06/2011 00:55 Re: Tommy`s Motivasjonsblogg mot 2011 [Re: Klaus A.]
tommygutt Offline

Scottselva
Søk hjelp!

Sted: Isfjorden
Ja kanskje dette er et ritt som passer meg? Nå har jeg tyna kroppen på en lang stitur med mye seige bakker. 4 smertestillende for å temme ribbeina, så ser vi i morra tidlig hvor lurt/ikke lurt dette var ICON_SMILE

Sjekk ut "Bike Romsdal" og "Romsdal Adventure" på Facebook
Instagram: @romsdaladventure

#1188209 - 03/06/2011 11:19 Re: Tommy`s Motivasjonsblogg mot 2011 [Re: tommygutt]
tommygutt Offline

Scottselva
Søk hjelp!

Kjapp status:

Ribbeina er plutselig et hakk vondere enn i går, men jeg er innstilt på å sykle i Vestmarka. Drar inn i god tid i morgen slik at det er håp for en god pulje på tross av etteranmelding.

Lufter kroppen rolig i dag på en lett 29`er-sak jeg skal teste, så får vi se om det blir med eller uten smertestillende i morra ICON_SMILE

Ser på kalenderen nå at det blir 14 dager med rittfri og de 14 dagene skal brukes til store mengder stisykling. Gleder meg ICON_SMILE

#1188687 - 03/06/2011 23:43 Re: Tommy`s Motivasjonsblogg mot 2011 [Re: tommygutt]
tommygutt Offline

Scottselva
Søk hjelp!

Kropp og storhjuling luftet. Ribbeina er ikke gode. Sliter med å stå oppreist på sykkelen, så hvis jeg stiller i morra blir det sittende fra start til mål og veldig safe kjøring i terrenget

Time will show ICON_SMILE

#1188829 - 04/06/2011 11:25 Re: Tommy`s Motivasjonsblogg mot 2011 [Re: tommygutt]
tommygutt Offline

Scottselva
Søk hjelp!

Klarte for en gangs skyld å ta et rasjonelt og fornuftig valg basert på at det gjorde vondt å legge seg i går, samt enda vondere å kle på seg i dag tidlig. Vestmarkrittet får gå uten meg så nå skal jeg rett og slett sykle meg en lang lapskaus/kosetur på grusveier og lett sti i marka, uten å provosere ribbeina noe særlig.

Lykke til alle som stiller til start, jeg kommer sterkere tilbake.

#1189803 - 05/06/2011 22:35 Re: Tommy`s Motivasjonsblogg mot 2011 [Re: tommygutt]
tommygutt Offline

Scottselva
Søk hjelp!

Lenge siden sist, men ble en 4x4 i dag, med makker. Kom ikke høyere enn 89% på dragene da det gjorde vondt på innpust, men alt i alt en bra økt og den første strukturerte økta på en god stund.

Målet kommende uke er rett og slett mye sykling på sti, men meldt en del regn, så plan B er intervall-økter på dager med regn. Neste ritt er først om to uker.

#1192122 - 08/06/2011 11:24 Re: Tommy`s Motivasjonsblogg mot 2011 [Re: tommygutt]
tommygutt Offline

Scottselva
Søk hjelp!

Stitur i går, 3 timer og 20 minutter sånn cirka. Ribbeina er vesentlig bedre, men tar det fortsatt ganske rolig. I dag blir det gjennomsykling av NC-løypa på Konnerud sammen med barnegruppa.

Satser på å holde trøkket oppe ut uka med mye sti

#1193149 - 09/06/2011 11:42 Re: Tommy`s Motivasjonsblogg mot 2011 [Re: tommygutt]
tommygutt Offline

Scottselva
Søk hjelp!

Fikk en bra gjennomkjøring på Konnerud i går. Løypa der oppe har rett og slett blitt helt sinnsykt bra!

Klarer ikke å kjøre maks i teknisk terreng pga ribbeina enda, men nå ser det ut som det skal bli noen dager med restitusjonsvær, det BØTTER ned ute. Ett par tre dager nå så tipper jeg at jeg er 100% igjen.

Tar dagene litt som de kommer framover, men innser at stisykling ikke blir veldig aktuelt i "flommen" så det blir vel noen kjedelige økter på grus/asfalt for å holde trøkket oppe.

#1195954 - 13/06/2011 13:23 Re: Tommy`s Motivasjonsblogg mot 2011 [Re: tommygutt]
tommygutt Offline

Scottselva
Søk hjelp!

Gode dager i finværet og en kropp som funker 100% igjen. La inn tre helt rolige dager etter Konnerud på onsdag og det gjorde underverker for ribbeina. Fikk lagt inn en pyramide-intervall i bakke med makker i går, smakte på 94% av maks og nesten frokosten i retur. Deilig økt! Kort stitur på kvelden.

I dag har jeg kjørt en tidlig økt med intervaller, 4x4 på flat og rask sti samt at jeg avsluttet med et bakkedrag like før jeg kom hjem for å blåse ut litt mere overskudd. Blir nok en kjapp stitur i kveld også.

I morra blir det langtur på sti med Tysdagsklubben ™

#1197122 - 14/06/2011 23:01 Re: Tommy`s Motivasjonsblogg mot 2011 [Re: tommygutt]
tommygutt Offline

Scottselva
Søk hjelp!

Dagens Tysdagsklubb skulle bli 4 timer + på sti, men ble 2 etter teknisk krøll med et bakgir som tok kvelden.

Dro hjem og fikk luftet hundene med korte løpedrag i motbakke. Har så forbanna mye energi om dagen, så helgas NC bør gå bra ICON_SMILE

Nå blir det ganske rolig fram til helga. Satser på å lufte noen demosykler på Kongsberg på fredag for å vekke kroppen til lørdag.

Jeg blir forøvrig å finne i Scott-teltet under deler av årets Utflukt, så morro om dere svinger innom og sier hei ICON_SMILE

#1199793 - 18/06/2011 20:30 Svømmeknappen på Konnerud [Re: tommygutt]
tommygutt Offline

Scottselva
Søk hjelp!

Har blitt en del fuktige ritt de siste årene, men dagens NC rundbane på Konnerud tok kaka. De siste dagers regnvær hadde forandret kongeløypa til et gjørmehav, MEN, jeg kosa meg ICON_SMILE Merker at jeg fortsatt er litt "våt pusekatt" i teknisk terreng etter litt velting i det siste så jeg var veldig forsiktig i dag, noe snittpuls på 85% vitner om. Målet for dagen var å holde ryggen til frøken Sveum lengst mulig, noe jeg aldri har klart på rundbane før. I dag gikk det bra, men hun tok meg på siste runde. Ble en 2. plass i klassen 30-39 for min del i dag, drøye minuttet bak vinneren. Ble sparebluss de to siste rundene, da det kommer mere søle i Svelvik i morgen.

#1200032 - 19/06/2011 09:44 Re: Svømmeknappen på Konnerud [Re: tommygutt]
SiljeKH Offline

Fjellrev
Ivrig

Sted: Drammen
Grattis med vel gjennomført! Er naturlig at man blir litt tilbakeholden etter sånne tryn + ribbeinet er vel ikke ferdighelet enda?

Litt glad jeg bestemte meg for å kaste inn håndkle i går gitt, men gleder meg til å dra tilbake på høsten!

#1200093 - 19/06/2011 11:39 Re: Svømmeknappen på Konnerud [Re: SiljeKH]
tommygutt Offline

Scottselva
Søk hjelp!

Ribbeina har grodd, men psyken har ikke gjort det helt enda. Kommer seg etterhvert tenker jeg.

#1200094 - 19/06/2011 11:41 Re: Svømmeknappen på Konnerud [Re: tommygutt]
tommygutt Offline

Scottselva
Søk hjelp!

Akkurat nå har jeg en kamp med meg selv. Det bøtter ned ute, start i Svelvik 14.20. Skal, skal ikke..... Akkurat nå er det 60/40 til de negative tankene....

#1200260 - 19/06/2011 18:17 Alltid morro i Svelvik :o) [Re: tommygutt]
tommygutt Offline

Scottselva
Søk hjelp!

De positive tankene vant over de mørke negative og jeg dro til Svelvik, noe jeg er veldig glad for. Løypa der tåler nedbøren vesentlig bedre og det var bare gjørme, ikke basseng som på Konnerud.

Rittet forløp seg omtrent som følger: Greit ut fra start, men rett på snørra i et gjørmeparti på vei ut av stadion. Kom meg opp uten å tape for mye, men en i klassen min stakk avgårde og fikk en solid luke. "Ikke stress, ikke stress" det var tankene som var i fokus. Sånn ble det, kjørte meg inn i en fin flyt og rytme, hadde en veldig sterk andre runde og inne på runding til siste runde, fikk jeg se lederen på vei ut av stadion, mens jeg var på vei inn til runding. Det gav skikkelig blod på tann og jeg tråkket han inn allerde etter ett par minutter. Han passerte meg ned et crux, før jeg passerte han på neste flate og så meg aldri tilbake. Så at jeg økte jevnt og trutt og de siste minuttene var det bare å kontrollere inn en etterlengtet seier.

Helga har lært meg at ritt to dager på rad funker bra, faktisk mye mere trøkk i beina i dag enn i går. Jeg har også lært at 1 mnd mellom hvert ritt er for mye, men nå var det ribbeina som var skyld i dette. Var utrolig daff på Konnerud i går og fikk aldri opp farten skikkelig.

Nå blir det en periode med litt seriøs trening, stisykling og kanskje ett par ritt før NM i Horten, hvor toppformen skal spikres.

Nå: restitusjons-rødvin!

#1200462 - 19/06/2011 21:50 Re: Alltid morro i Svelvik :o) [Re: tommygutt]
hbakken Offline
Høkk, da! Høkk!
Søk hjelp!

Sted: Hokksund (eks Stimekka)
Kult Tommy! Grattis!

#1200500 - 19/06/2011 22:32 Re: Alltid morro i Svelvik :o) [Re: hbakken]
tommygutt Offline

Scottselva
Søk hjelp!

Takk, takk ICON_SMILE

#1201788 - 21/06/2011 19:11 Re: Alltid morro i Svelvik :o) [Re: tommygutt]
tommygutt Offline

Scottselva
Søk hjelp!

Hadde planer om noen rolige dager etter helgas dobbel, men sånn ble det ikke ICON_SMILE Man sier ikke nei takk til stisykling så det ble en flott to-timers i går kveld etter halvannen times stisykling med barnegruppa. Dagen i dag startet med tre timer på sti.

Alt i alt i overkant mye sykling siden lørdag, så nå unner jeg meg noen dager med fri.

#1203913 - 24/06/2011 18:06 Kjapp status [Re: tommygutt]
tommygutt Offline

Scottselva
Søk hjelp!

Har latt sykler og kropp få hvile siden tirsdag. Merket antydning til en liten betennele i kneet etter helga også, runners Knee. Har hatt dette før og det bruker og gå kjapt over igjen etter litt hvile og tøying.

På reviderte resultatlister fra NC på Konnerud i helga har jeg rykket opp til 1. plass i klassen, da det viste seg at han som slo meg med drøye minuttet hadde syklet fire og ikke fem runder. Det var jo en opptur på en ellers regntung dag ICON_SMILE Aldri vunnet klassen min i NC før og med to seier på ei helg må jeg slå meg til ro med at formen er på vei, selv om det føles som om jeg sykler i sirup om dagen.

Blir en kjapp Nordmørs-tur i helga, tar med joggesko og satser på en kjapp 4x4 innimellom barnedåp og kakespising. Til uka starter oppdrag goodwill-konto med maling av hus. Dette skal gå så effektivt for seg at jeg fint får nok goodwill til å reise til Skeikampen og Bukkerittet den 9. juli ICON_SMILE

#1205360 - 27/06/2011 16:55 Re: Kjapp status [Re: tommygutt]
tommygutt Offline

Scottselva
Søk hjelp!

Ble en 4x4 med joggesko på mykt underlag i helga. Får ikke bedre kulisser enn fjellene på Sunndalsøra når man trener!! Kneet var ikke helt fornøyd dagen etter, men føles vesentlig bedre i dag så regner med at jeg er tilbake for fullt utover uka. Kjedelig med et avbrekk nå når jeg hadde seriøse planer om mye trening fram mot NM, men sånn er det....

#1206391 - 28/06/2011 22:39 Kreativ duathlon [Re: tommygutt]
tommygutt Offline

Scottselva
Søk hjelp!

Kneet er nesten 100%, men for å være på den sikre siden så lånte jeg et par med rulleski av LBS i dag. Skøyting på asfalten var ypperlig avlastning for knærne og pulsen kommer lett. Kjørte 5 drag i motbakke på cirka 4 min pr drag. Når jeg kom hjem var kneet så bra at jeg tok på joggesko og kjørte et 15 min terskeldrag i motbakke, kneet er fortsatt bra, så regner med å være tilbake på to hjul på torsdag ICON_SMILE

#1207063 - 29/06/2011 22:27 Tilbake på 2 hjul [Re: tommygutt]
tommygutt Offline

Scottselva
Søk hjelp!

Kneet føltes så bra dagen derpå at jeg våget å ta kveldens økt på sykkel. 4x4 i flatt teknisk terreng før jeg avsluttet med et 15 min terskeldrag. Beina er greie og pulsen faller kjapt i pausene, så formen er på gang. Nå bare håper jeg at kneet kjennes like bra i morra tidlig ICON_SMILE

#1207713 - 30/06/2011 22:14 Re: Tilbake på 2 hjul [Re: tommygutt]
tommygutt Offline

Scottselva
Søk hjelp!

3x15 min terskeldrag på flat teknisk sti i kveld. Svært god dagsform og kneet er 100% igjen ICON_SMILE

#1209319 - 03/07/2011 22:38 Re: Tilbake på 2 hjul [Re: tommygutt]
tommygutt Offline

Scottselva
Søk hjelp!

Tok hviledag på fredag, lang stitur med masse høydemeter og lapskaus på lørdag (3,5 timer sånn cirka) og i dag, utallige turer opp og ned løypa i Aron til fots.

Nå blir det en ganske rolig uke fram mot Bukkerittet. Satser på en 4x4 i morra og på onsdag.

#1209936 - 04/07/2011 22:47 Re: Tilbake på 2 hjul [Re: tommygutt]
JonahHex Online
Leppedefekt kåbbåj
Søk hjelp!

Sted: Mjøndalen
Knallbra innsats Tommy!!! Viktig mann for oss i går ICON_SMILE

#1210095 - 05/07/2011 10:20 Anna Anka i Aron [Re: JonahHex]
tommygutt Offline

Scottselva
Søk hjelp!

Prisen jeg må betale nå Stig, er at jeg er sinnsykt støl etter å ha løpt nedover løypa flere ganger på søndag ICON_SMILE Helt gåen i muskler jeg ikke viste jeg hadde, så i går ble det en drøy time i sone 1 !!?????!!!! for å myke opp litt ICON_SMILE

Uansett, utrolig artig i Aron på søndag. Masse folk i løypa og stor stemning. Artig å komme så tett på som man gjør som "løpegutt", både på ryttere, publikum og frivillige.

PS! Blir det like varmt neste år, anbefaler jeg at arrangørene har brus-utsalg på toppen og i løypa. Jeg gikk jo fra toppen og ned med en bruskasse til løypevaktene og ble tilbudt alt fra 100 kroner for ei flaske til et svært snuskete tilbud i Anna Anka-stil. Folk er desperate når de er tørste, så her kan det gjøres god butikk Drammen Ck ICON_SMILE

#1210338 - 05/07/2011 15:02 Re: Anna Anka i Aron [Re: tommygutt]
hbakken Offline
Høkk, da! Høkk!
Søk hjelp!

Sted: Hokksund (eks Stimekka)
Antar du solgte deg billig til Anna?

#1210433 - 05/07/2011 17:47 Re: Anna Anka i Aron [Re: hbakken]
tommygutt Offline

Scottselva
Søk hjelp!

Ja, jeg gjorde som du ville gjort nede på sletta, en kald brus, klapp på skuldra og bra jobba ICON_SMILE

#1211087 - 06/07/2011 19:14 Gryende form? [Re: tommygutt]
tommygutt Offline

Scottselva
Søk hjelp!

Noe er på gang! I går og i dag har jeg sett flere tegn på gryende form. I går ble det halvannen time fartslek med innlagte bakkedrag på feeling og lyst. Fortsatt støl etter Aron, men det gikk fort på sone 3-puls. I dag ble det en knallbra 4x4, en av de bedre noen sinne!! Himmelen åpnet seg før start og jeg hadde makker som fikk 20-25 sekunders forsprang, jeg skulle jakte, han skulle holde unna. Det ble en fuktig jakt med full trøkk, fungerte optimalt og jeg smakte på 93% på siste draget i en relativt flat, men artig løype. Fikk virkelig klemt ut gørra av kroppen!

Flere ting som tyder på at toppformen nærmer seg nå:

- Jeg veier 76 kg for første gang i år. Sykler alltid best når matchvekta er på plass. Fettprosent nede i 8.

- Pulsen sank fra 93 - 60% på 1 min og 10 sekunder etter siste drag, generelt rask dropp i puls i pauser.

- Syklet fort på lav puls i går i en bakke hvor jeg har jaktet utallige rekorder

Da er det bare å glede seg til lørdag og Bukkerittet. Har rett og slett goo-følelsen nå og er klar til å klemme til på Skeikampen ICON_SMILE

Side 16 av 20 < 1 2 ... 14 15 16 17 18 19 20 >

Kjapt svar:
HTML er disabled
UBBCode er disabled