Dag 2Dag 2 startet jeg 0800 og fulgte kartet som vist under. Igjen litt mye trafikk fra Nice, Cagnes før jeg (etter litt om og men) fant veien D2209 som jeg skulle følge. Ble litt innom trafikkerte småveier før jeg fant veien. Men fra Gattieres og videre til Vence (stoppet for ekspresso og første lunsj) så var det knall sykkelveier. Mye oppover og kjempebra tilrettelagt med sykkelveier. Fra Vence så startet klatringen til Col De Vence som ligger på 963 m.o.h. Ble ikke bare sone 1 sykling da men halvtime i sone 3

Var utrolig flott vær og ganske varmt. Stopp på toppen og syklet videre innover til Coursegoules og Cipieres. Mye nedover og oppover men kjempefine veier. Hadde flere småstopp for å nyte naturen. Kjempebratte daler som jeg nesten ikke turde å kikke over kanten. Fikk også bilde av en stor sort (konge?)ørn som majestetisk fløy i nærheten.
OG: Jeg stoppet tilfeldigvis på en liten borg/hus på en fjelltopp (parfymested) og der hadde de masse små restauranter og små håndverksbutikker. Skikkelig italiensk preg over stedet og kjempebra. Utsikt over hele dalen. Spiste lunsj to (og det fristet med en øl, men turde ikke pga nedoverbakkene

). Lunsjen var ikke noe for jeg bestilte salat og fikk noe merkelige kjøttlignende ting oppi som ikke smakte noe. Spiste kun salaten og rundstykker

.
Turen videre var også veldig bra. Syklet litt feil, men det gjør jo ingenting. Ikke helt godt merket og hadde kun en grov reiserute og ikke noe detaljert kart.
Inn mot Nice så var det mye trafikk og likte meg ikke igjen…
Turen: 8 timer, 150 km og en pulsklokke som gikk full

Som sagt: knall tur – men litt for mye trafikk igjennom storbyene. Mye syklister der allerede nå også – så lurer på hvor mye det blir når sommeren kommer for fullt

Var flere norske på flyet også som skulle sykle - så blir mer og mer populært å ta kortere sykkelturer nedover.
Fikk faktisk gratis frakt med sykkelen også - og sykkelbag/koffert fungerte utmerket. Alt gikk smertefritt med lite folk på fly osv.