Mine erfaringer så langt:
Club Jersey - Jeg kjøpte et par stykker av den første generasjonen, med filtbokstaver som løsnet etter noen få vasker, slik at teksten på brystet og ryggen nå står skrevet med limrester. Ikke veldig pent. Materialtretthet har gjort at stoffet har begynt å revne rundt sømmene til lommene. Men ellers er disse trøyene like fine nå som da de var nye for nesten fem år siden. Funksjonen er fortsatt perfekt og stoffet ser, med unntak for limrester og hull ved lommene, ut som nytt. Dette er mine favorittrøyer. Anbefales!
Fixed Short - Denne buksen har padding som er like komfortabel som et vaffeljern. Tynn og med en uheldig tekstur. Det er kun den første turen man sykler uten enten sykkelbukse eller sykkelunderbukse under. Men bortsett fra det så er de fantastiske. Sømmen som holder paddingen har begynt å gå opp etter mange års bruk, men stoffet er fortsatt fint til tross for at buksen er brukt veldig mye, både på landeveien og i skogen.
Merinosokker - Veldig komfortable og sitter perfekt, men de holdt bare en tidel så lenge som vanlige sykkelsokker før det gikk hull på dem. Kommer ikke til å kjøpe flere.
Løse ermer - Katastrofalt dårlige. Jeg fikk vel sikkert første generasjonen også av disse. De hadde reflekterende stoff i en stripe ned langs armen. Denne stripen gikk fullstendig i oppløsning etter kort tid og henger i noen millimeter breie franser. Helt ubrukelige. Men jeg tror de gikk bort fra dette designet, så godt mulig at de nye er mye bedre.
Mine erfaringer er altså at Rapha har veldig godt og funksjonelt design, men at de valgte noen løsninger (filtbokstaver, dårlig padding, refleksstoff) som senket kvalitetsfølelsen veldig. Jeg vil tro at de har bedret seg vesentlig disse fem årene, men som early adopter fikk jeg jo ikke det beste inntrykket og nå tar det imot å bruke 1300,- på en enkel trøye, det må innrømmes.