#1119816 - 24/02/2011 00:05
Mye positiv feedback
[Re: tommygutt]
|
Scottselva
Søk hjelp!
Sted: Isfjorden
|
Jeg registrerer et utrolig høyt antall visninger på treningsdagboka mi, det setter jeg stor pris på. Har fått mye positive tilbakemeldinger på både PM og mail, med mange spørsmål som jeg besvarer etter beste evne. Givende og kunne bidra. Fortsatt mye hoderisting også pga at jeg kjører et 4x4-opplegg vinteren gjennom, men jeg registrerer også at ordet, temaet og begrepet 4x4 er på stadig flere sine lepper nå enn før. Som jeg har skrevet til flere som har sendt meg spørsmål, det handler om å finne sin greie, sin motivasjon og sin glede med treningen. Jeg finner tonnevis av inspirasjon i å trene kort og hardt flere ganger pr uke off-season. I sesong er det stisykling, 4x4 og enkelte ritt som gjelder og det er jo sabla gøy og kunne sykle favoritt-stiene litt råere og litt fortere enn i fjor? Eller å perse med 15 minutter på ett eller annet ritt? Ja, jeg har et utpreget konurranse-instinkt, men av en eller annen grunn retter jeg dette mest mot meg selv. Jeg er min egen argeste motstander i løypa og har et kanskje litt merkelig avslappet forhold til hva andre ryttere rundt meg presterer. Selvsagt er det noen som trigger adrenalinet, men faktiskt ytterst få. Jaja, dette var noen tanker som kom etter at jeg fikk litt bakoversveis over antall visninger på bloggen min  Nå skal jeg finne senga, så får morgendagen vise om jeg klarer å lure inn en drøy halvtime til med kvalitets-trening 
|
|
Topp
|
Bli abonnent på Terrengsykkel
Svar
Kjapt svar
Kjapp quote
|
|
|
#1121176 - 26/02/2011 12:08
Dørstokkmila, nykvernet kaffe og VM på tv
[Re: tommygutt]
|
Scottselva
Søk hjelp!
Sted: Isfjorden
|
Noen dager er det rett og slett ikke fristende og trene. Skikkelig Kollen-tåke, null grader, lett sludd i lufta og 4x4 ski fristil på programmet. Måtte grave dypt i viljen, men så fort jeg kom meg ut, var det business as usual, rett i modus, switch "on". Gårsdagens knall-økt satt godt i kroppen, noe jeg fikk merker allerede på oppvarmingen så jeg bestemte jeg for å kjøre dagens økt på følelse. Pulsklokka i lomma og kun sjekke når jeg kommer i "mål" på hvert drag. Den lokale lysløypa er genial da den bygger seg gradvis opp med en miks av flater, små bakker, nye flater, ny bakke, helt til øverste punkt. Dit bruker jeg litt i overkant av 4 minutter. Kjørte samtlige drag spot-on pluss/minus 2 sekunder på samme punkt, watt-mafiaen burde sende meg blomster på døra etter en sånn økt! Pulsen viste henholdsvis 88-89-89-90, perfekt med tanke på at dette er ukas 5. økt. PS! Det som også er veldig gledelig, jeg meldte meg og kona på Grenserittet og hun har fått blod på tann, 7 økter denne uka PS igjen: DER tok Bjørgen gull igjen 
|
|
Topp
|
Bli abonnent på Terrengsykkel
Svar
Kjapt svar
Kjapp quote
|
|
|
|