Muligheter
#1090216 - 30/12/2010 23:59 Rimelig pulsklokke som funker mot Tacx?
EgilS Offline
[sensurert]

Jeg savner en klokke på armen når jeg løper og går på ski, og tenker derfor på å like godt investere i en som også viser puls. Da hadde det vært greit om jeg kunne fått pulsen på skjermen når jeg sykler rulle.

Hva er ei rimelig, men grei klokke som vil fungere mot I-magic-rulla mi?

Topp Bli abonnent på Terrengsykkel
#1090274 - 31/12/2010 11:13 Re: Rimelig pulsklokke som funker mot Tacx? [Re: EgilS]
el_mundo Offline
Entusiast

Sted: Bergen
Jeg har en Polar S725x som jeg er godt fornøyd med. Beltet fungerer også fint mot taxc-rullen min.

Den har dessverre gått ut av prod, men ser en til salgs på salgsforumet Helt ny Polar S725X selges

Enkelte andre Polar klokker har også pulsbelte som er kompatibelt med rullen din, men ikke de som bruker WIND-beltet.

#1090290 - 31/12/2010 11:42 Re: Rimelig pulsklokke som funker mot Tacx? [Re: el_mundo]
Flex Offline
Avhengig

Sted: Trondheim
Gamle, ukodede Sigma'er fungerer fint. Sikkert enkelt å få tak i her på forumet. Da beltet på min gamle Sigma tok kvelden, fikk jeg i hvert fall enkelt tak i nytt belte m/klokke her på forumet (mener at jeg fikk flere svar også)

#1090354 - 31/12/2010 15:28 Re: Rimelig pulsklokke som funker mot Tacx? [Re: Flex]
AtleJ Offline
Medlem

Sted: Bærum
Du må først finne ut hvilken overførings teknologi I-magic støtter.

Pulsklokke verden er desverre blitt et sammensurium av forskjellige protokoller som ikke nødvendigvis snakker sammen:

Analoge ukoded (Polar, Suunto, Sigma, m.fl.)
Analoge kodet
Suunto: Ant
Tacx: Ant+
Cycleops: Ant+
Garmin: Ant+Sport
Polar: W.I.N.D
Sigma: Digicode

Det morsomme er at også Ant protokollene er litt forskjellige slik at de ikke kan brukes om hverandre....

Min Tacx Bushido støtter gode gammeldagse analoge ukodede belter
og Ant+ (Tacx) belter. Tipper at Imagic støtter analoge belter, og muligens Ant+ fra Tacx.

Det sikreste er å kjøpe et eget ukodet analogt belte.
Alternativt en moderne klokke med "dual" belte.

Selv bruker jeg en Suunto T3 med et "dual" belte som sender både Suunto Ant signaler og ukodede analoge signaler, slik at jeg kan bruke den på tredemøller og sammen med Tacx rulla.
Ellers godt fornøyd med T3 klokka, den er liten nok til å kunne brukes til hverdags, og har alt jeg trenger til treningsformål. dingser som pc-kobling og extern GPS kan kjøpes som tillegsutstyr. Min T3 gir ikke mulighet for kontinuerlig høyoppløselig puls logging (max 50 mellomtider) , mulig det er bedre på de nyere modellene. (Ser at Suunto T3D nå kommer med "dual belt" som standard)

Atle

#1090722 - 02/01/2011 17:54 Re: Rimelig pulsklokke som funker mot Tacx? [Re: AtleJ]
roffen Offline
Tørr bak øra

Sted: Trondheim
Mitt Sigma-belte funker greit mot min Tacx Flow i hvert fall.

#1090956 - 03/01/2011 10:12 Re: Rimelig pulsklokke som funker mot Tacx? [Re: roffen]
DagRS Offline
Ivrig

Sted: På toppen av bakken i Maridals...
Hadde samme spørsmålet ute på forumet for noen måneder siden. Ble tipset om å gå til innkjøp av et ukodet Sigma belte.
Kjøpte dette på Bikeshop for en billig penge.
Nå har jeg full kontroll på pulsen på min Tacx Cosmos.