Side 4 av 20 < 1 2 3 4 5 6 ... 19 20 >
Nytt Svar
Muligheter
#1081261 - 05/12/2010 18:35 Re: Freddan og hviledag [Re: hårfin]
tommygutt Offline

Scottselva
Søk hjelp!

Sted: Isfjorden
Takk for tilbakemeldingen ICON_SMILE

3,5 timer er snittet. Denne uka har jeg trent litt i overkant av to timer. Uansett, de ukene jeg kjører mange 4x4-økter, så tar en økt cirka 40 minutter totalt og da med 5 økter som jeg kjørte forrige uke, er det en total på cirka 3,5 til 4 timer, litt avhemgig av type aktivitet. Trener jeg ute, varmer jeg opp litt ekstra.

Sjekk ut "Bike Romsdal" og "Romsdal Adventure" på Facebook
Instagram: @romsdaladventure

Topp Bli abonnent på Terrengsykkel Svar Quote Kjapt svar Kjapp quote
#1082357 - 07/12/2010 23:25 Uke 49, 100 frisk og masse overskudd [Re: tommygutt]
tommygutt Offline

Scottselva
Søk hjelp!

Ny uke, nye muligheter. Økte til 4x10 i sone 3 i kveld, fortsatt drøye 20 kalde så det ble sykkel inne. Særdeles positivt innstilt i topplokket, så hele økta gikk som en drøm. Siste skikkelig hektiske jobbeuke før jul nå, men kroppen føles veldig lett og fin.

På torsdag er det meldt strålende sol og 5-6 minus oppe i Drammensmarka, så det ligger an til en lengre skitur med innlagte drag. Unner meg noen timer på dagtid, tar igjen jobben senere på dagen. Til helga blir det business og pleasure i Manchester, så da blir nok joggeskoene med i kofferten for litt løping på mølla der borte.

So far so good, topp motivert og klar for full innsats videre. Har brukt kvelden til å se gjennom bilder fra sti- og ritt morro de siste to åra, en skikkelig motivasjons-boost ICON_SMILE Skal printe ut noen av de beste bildene og henge opp slik at jeg ser de ofte og på den måten blir minnet på at 2011 skal bli et enda bedre år! Mer morro, bedre teknisk, sykle fortere, forbedre svakheter, kose meg på sti, dra igang mere stiturer, sørge for at ungene på laget jeg trener blir enda bedre og har det enda mere morro på sykkel sammen med meg!

Dæven, nå klarte jeg å gire meg selv opp enda mere ICON_SMILE Altså¨, fortsatt motivert dersom noen var i tvil!

#1082361 - 07/12/2010 23:28 Re: Uke 49, 100 % frisk og masse overskudd [Re: tommygutt]
tommygutt Offline

Scottselva
Søk hjelp!

Redigering er oppskrytt her ser det ut som, men altså 100 % frisk skulle det stå ICON_SMILE

#1082781 - 08/12/2010 17:38 Re: Uke 49, 100 % frisk og masse overskudd [Re: tommygutt]
oivindg Offline
Søk hjelp!

Sted: Nedre Eiker
Sitat: tommygutt
Redigering er oppskrytt her ser det ut som, men altså 100 % frisk skulle det stå ICON_SMILE

Ah, sånn ja. Jeg trodde du hadde begynt på en ny diett, jeg. Men 100 fisk hørtes mye ut, selv for en innbarka sashimifan.

Øivind
21:53
Ride a stiffee and feel the earth move | NOTS | Advarsel! Innlegget kan inneholde ironi.

#1083024 - 09/12/2010 10:06 Re: Uke 49, 100 % frisk og masse overskudd [Re: oivindg]
tommygutt Offline

Scottselva
Søk hjelp!

Ble 100% fisk og skalldyr i går Øivind ICON_SMILE Jeg og fruen hadde "julebord" på Alex Sushi. Smakte kråkebolle for første gang!

Resten av kvelden gikk som julebord flest, fyll og flørting før jeg endte til sengs med sjefen!

#1083326 - 09/12/2010 22:22 Re: Uke 49, 100 % frisk og masse overskudd [Re: tommygutt]
tommygutt Offline

Scottselva
Søk hjelp!

Dagens økt ble skikkelig deilig lapskaus, egentlig litt uten mål og mening annet enn at jeg fikk gått på ski i klassisk stil igjen. Leeeeenge siden sist, teknikken var mildt sagt rusten, men været og omgivelsene var bare fantastiske. Drammensmarka i lav desembersol fra skyfri himmel og trikkeskinner. Kjørte noen spontane drag på følelse, da pulsklokka lå pent på plassen sin hjemme.

To timer totalt.

#1083644 - 10/12/2010 17:41 Re: Uke 49, 100 % frisk og masse overskudd [Re: tommygutt]
oivindg Offline
Søk hjelp!

Sted: Nedre Eiker
Resten av kvelden gikk som julebord flest, fyll og flørting før jeg endte til sengs med sjefen!

Uffda, hva blir det neste? At du får greie på at kona di havna i seng med en ansatt?

Øivind
21:53
Ride a stiffee and feel the earth move | NOTS | Advarsel! Innlegget kan inneholde ironi.

#1084218 - 12/12/2010 22:13 Sliter med kulda! [Re: oivindg]
tommygutt Offline

Scottselva
Søk hjelp!

Alt gikk så bra på torsdag, men det var helt til dagen derpå. Trodde jeg var kvitt alt av halsvondt og slapphet, men så var det på`n igjen. Ukas siste økt utgår og jeg velger nå å ta det helt rolig noen dager i forbindelse med at jeg er bortreist fram til onsdag.

Ting går ikke alltid som planlagt

#1086159 - 17/12/2010 16:56 Ikke helt på lag med kulda :o( [Re: tommygutt]
tommygutt Offline

Scottselva
Søk hjelp!

Fra vondt til verre her, trening og kulde er tydeligvis ikke min greie. Nå er det feber og vondt i hals og bihuler som gjelder, så neste uke biter jeg i det sure eplet og begynner å trene innendørs fram til minus 20 blir til mere levelige temperaturer. Blir også en kuldemanske på meg så ser jeg om det funker bedre.

Har ikke vært innstillt på innetrening i vinter, men nå blir det bare å endre fokus. Kan spinne med klubben samt trene på Hokksund Kurbad, som er Helgerud og Hoff-infiltrert med 4x4 spinne-økter, utover vinteren. Får også en ypperlig mulighet til å trene på mølle igjen. Forandring fryder.

#1086178 - 17/12/2010 18:55 Re: Ikke helt på lag med kulda :o( [Re: tommygutt]
Joar71 Offline
Veteran

Sted: Klimaflyktning
God bedring Tommy!! ICON_WINK ICON_WINK

#1086218 - 17/12/2010 20:58 Re: Ikke helt på lag med kulda :o( [Re: Joar71]
tommygutt Offline

Scottselva
Søk hjelp!

Takk, takk Joar ICON_SMILE

prøver å ikke få panikk for tida jeg mister her nå!!

#1086245 - 17/12/2010 22:05 Re: Ikke helt på lag med kulda :o( [Re: tommygutt]
jodajoda Offline
Ringrev

Sted: Mjøndær'n
Leit å høre Tommy, god bedring.

#1086259 - 17/12/2010 22:49 Re: Ikke helt på lag med kulda :o( [Re: jodajoda]
Lie Offline
Medlem

Sted: Drammen
Synd å lese Tommy!
Tror du det kan ha noe å si at kroppen kan slite å restituere seg etter mye intervallpreget aktivitet i 20 blå. I forhold til intervaller i varmere vær. Merker du noe forskjell på kroppen fra vinter til sommer?
God bedring&#57430;

#1086287 - 18/12/2010 00:19 Re: Ikke helt på lag med kulda :o( [Re: Lie]
tommygutt Offline

Scottselva
Søk hjelp!

Er nok der det ligger ja Stian. Har trent inne mens det har vært veldig kaldt, men våget meg ut rundt minus 10. Har lest en del rundt dette nå de siste dagene og alle "eksperter" sier vel at det ikke er særlig sunt i lengden.

Det er nå to år siden jeg begynte med systematisk trening, hele den vinteren var inne på Kurbadet og det med stor suksess og ingen sykdom, så nå blir det back to basic ICON_SMILE

Når det gjelder selve restitusjonen så merker jeg ikke noe forskjell, men luftveiene blir irriterte i etterkant. Skjønner nå veldig godt hvorfor skiløpere utvikler kuldeastma for å si det sånn.

Nå skal det også sies at Englands-tur gjorde ikke ting bedre. Var på bedringens vei, men alt for lite søvn og en i overkant fuktig kveld etter seieren mot Arsenal, var vel ikke det smarteste jeg kunne gjort ICON_SMILE Men, man lærer så lenge man lever. Nå håper jeg å være 100% i neste uke, så blir det en blodseriøs jul og nyttår for å komme inn på riktig spor igjen. Det fine er at jo lengre treningsfri, jo mere motivasjon for å slå tilbake, så her skal det trenes!

#1086872 - 20/12/2010 12:17 Re: Ikke helt på lag med kulda :o( [Re: tommygutt]
olechr Offline
Søk hjelp!

Sted: Lillestrøm
Ikke glem at tapt trening er tapt trening.. Etter sjukdom for så å trene enda mere er en kur som da bare sørger for mere sykdom. På det punktet her er jeg ekspert da det er veldig selvopplevd.

Mye hard trening, kulde og jobb er også beste måte å bli syk på.

BTW. Du skal ikke vurdere å trene litt mindre hardt? Er ikke første gang du er syk bare iløpet av denne blogg perioden.. ;-)

#1086894 - 20/12/2010 12:41 Re: Ikke helt på lag med kulda :o( [Re: olechr]
magic Offline
Ivrig

Sted: Sandvika
God bedring Tommy og gledelig jul! Med kulda som har vært i fjor vinter og hittil i år har jeg erfart at det er best å drive (hard)trening innendørs, og har ikke vært forkjølet siden jeg ved nyttårstider prøvde å gå fort på ski -15/20 kalde, med tilhørende sår haløs og tette bihuler i lange tider etterpå!

1 time på rulla en kveld iblandt er jo til å holde ut, og er en heldig trenger det ikke å være mer enn 3 mnd (kanskje enda mindre)til utendørssesongen starter ICON_SMILE

Drammenskara på tur i starten av Mars!

#1086952 - 20/12/2010 14:22 Re: Ikke helt på lag med kulda :o( [Re: magic]
tommygutt Offline

Scottselva
Søk hjelp!

God jul til deg også Lars ICON_SMILE

Olechr, jeg kan kun takke meg selv for at jeg ble syk nå, ingen tvil. Jeg kommer uansett ikke til å endre opplegget eller trene mere for ta igjen det tapte. Jeg fortsetter som før, men tar med meg dette som en nyttig erfaring på veien. Jeg følger det opplegget jeg gjør fordi det motiverer meg til å holde koken gjennom en lang vinter. Tving meg til langtur på rulla og jeg selger heller sykkelen min ICON_SMILE

Etter at jeg begynte å trene systematisk i nov 2008, har jeg hverken vært mere eller mindre syk enn før. Det er uansett åpenbart at jeg ikke skal trene hardt i kulda så da tar jeg det til etterretning og peller meg innendørs først som sist ICON_SMILE

PS! Eneste gangen jeg har vært 100% frisk et helt år var når jeg spiste lavkarbo.

#1089203 - 27/12/2010 16:20 4x4 hurra [Re: tommygutt]
tommygutt Offline

Scottselva
Søk hjelp!

Back in business! Kjipt å måtte krype til korset å komme seg innendørs, men samtidig vekket det gode minner også. La ned mye svette og disiplin fra november 08 til april 09 på Hokksund Kurbad og det løftet meg flere hakk som syklist. Nå er jeg veldig motivert for en ny periode fram til sesongstart.

Nå endrer jeg opplegget noe, går over til et rent 4x4-opplegg framover. Flere viktige grunner til dette:
- motivasjon
- Vet av erfaring at det funker for meg

Har satt meg opp på O2-test i april og planlegger å sette O2-pers før sesongstart!

Kjører rolig-hard-rolig-hard uke framover og planlegger to til tre to ukers bolker med 10-12 intervaller. Legger også inn litt styrke, særlig knebøy, som jeg hadde veldig god erfaring med i samme perioden vinteren 08-09. Back to basic!

Da er det bare å slakte opplegget mitt folkens ICON_SMILE

#1089204 - 27/12/2010 16:22 Re: 4x4 hurra [Re: tommygutt]
tommygutt Offline

Scottselva
Søk hjelp!

Dagens økt var forøvrig 4x4 på mølla.

Artig å se hvordan kroppen reagerer på sykdom og to uker med hvile. Avlsuttet de tre siste dragene på 96% av maks uten å føle spesielt ubehag. Kommer nok fort ned på jorda igjen!

#1089317 - 28/12/2010 02:20 Re: 4x4 hurra [Re: tommygutt]
hbakken Offline
Høkk, da! Høkk!
Søk hjelp!

Sted: Hokksund (eks Stimekka)
Jeg heier heier på deg Tommy!! ICON_SMILE

#1089475 - 28/12/2010 15:24 Re: 4x4 hurra [Re: tommygutt]
MadDoc Offline
Tørr bak øra

Spännande läsning! Hur många 4x4 ökter kör du på en hård respektive rolig uke?

#1089480 - 28/12/2010 15:52 Re: 4x4 hurra [Re: MadDoc]
tommygutt Offline

Scottselva
Søk hjelp!

Kommer til å se ann litt på dagsform, men når jeg kjørte samme opplegg fra nov 08 til april/mai 09 var rolig uke 3 økter og hard uke fra 4-6 økter. Blir nok noe av det samme nå også, men da med noen 2 ukers-bolker innimellom. Gleder meg til å se utviklingen ICON_SMILE

#1089621 - 28/12/2010 22:58 Re: 4x4 hurra [Re: tommygutt]
jodajoda Offline
Ringrev

Sted: Mjøndær'n
Dagens økt var forøvrig 4x4 på mølla.

Artig å se hvordan kroppen reagerer på sykdom og to uker med hvile. Avlsuttet de tre siste dragene på 96% av maks uten å føle spesielt ubehag. Kommer nok fort ned på jorda igjen!

Pumpa slo, men hvordan var farta på mølla i forhold til normalt ?
Har samme følelse at pumpa slår som bare det, sliten vel, kanskje ikke så ille,
men farta er heller laber i forhold til rett før sykdom.

#1089630 - 28/12/2010 23:09 Re: 4x4 hurra [Re: jodajoda]
tommygutt Offline

Scottselva
Søk hjelp!

Jeg løp i samme tempo og med samme stignings-prosent som før, så det var hvertfall oppløftende ICON_SMILE O2-opptaket har nok uansett fått seg en liten knekk

#1089850 - 29/12/2010 19:24 Re: 4x4 hurra [Re: tommygutt]
tommygutt Offline

Scottselva
Søk hjelp!

4x4 spinn i dag, massivt overskudd både mentalt og fysisk, naturlig nok etter to uker rolig.

Var jammen meg oppe i 95% ett par ganger i dag, takket være bra instruktør, dunk-dunk-musikk og generelt mentalt på hugget. Min beste metode for å løfte pulsen noen få hakk når jeg trøkker maks, er å visualisere meg selv i ritt på en kjent rundbaneløype med kjentfolk rundt meg. Dette funker alltid!

Kjørte basis-øvelser på stor ball alla Petter Sørensen i dag også, blitt merkbart mye sterkere i mage og rygg nå.

Ny økt på fredag!

#1089938 - 29/12/2010 22:57 Re: 4x4 hurra [Re: tommygutt]
MadDoc Offline
Tørr bak øra

Kul att höra att det kändes bra efter 2 lugna (rolige) veckor. En nackdel med wattbaserad träning är att man ofta blir deprimerad av att wattvärdena ofta är låga efter sjukdom. Detta trots fin känsla på ökten...

#1089970 - 30/12/2010 00:58 Re: 4x4 hurra [Re: MadDoc]
tommygutt Offline

Scottselva
Søk hjelp!

Godt poeng det med watt vs. puls der. Ble forøvrig veldig overrasket over økten på tredemølla på mandag. Har ikke løpt noe særlig på over et år, men kunne holde samme stigning og hastighet som før. Okey, noe høyere puls, men dette skyldes også mye pausen med sykdom to uker før.

Pulsen vil nok normalisere seg mere på fredag

#1090328 - 31/12/2010 14:24 Godt nytt sykkelår :o) [Re: tommygutt]
tommygutt Offline

Scottselva
Søk hjelp!

2010 er snart slutt, kalkunen ligger og gliser på benken, champisen ligger til kjøling, alle gjestene er noen timer unna og et nytt år er like rundt hjørnet.

2010 ble aldri så bra som håpet form-messig, derfor kan 2011 bare bli en gedigen opptur ICON_SMILE Ribbeinsbrudd og virus har gjort sitt til å amputere sesongen, men sitter igjen med mange gode minner fra stiturer på både kjente og ukjente trakter. Fikk utforsket Drammensmarka mye i høst, fikk 5-6 dager med perfekt barfrost før snøen kom og generelt mye morro med kjente og ukjente. Faktisk så både startet og sluttet stisesongen i Østfold for min del i år. Fredrikstad-marka var snøfri mens det lå 30-40 cm med seig vårsnø i hagen hjemme og herr og fru Lund stod for en perfekt avslutning på lokale stier når snøen igjen hadde lagt seg på hjemmebane for noen uker siden ICON_SMILE Ellers huskes 2010 for flere nye utrolig bra bekjentskaper.

Nå blir det fullt fokus på trening fram mot april. I vinter har jeg lært at jeg skal fortsette med det jeg liker, nemlig intervaller, men jeg skal ikke gjøre det i kaldt vær! Uansett er målet å få gått noen skirenn for å komme i konkurranse-modus, da jeg ikke har syklet et helt ritt siden juni.

Jeg skal tjuvstarte stisesongen i kr.sand før påske og jeg skal være veldig godt forberedt til seseongstarten på Darbu en eller annen gang i april. Jeg skal også teste O2 i april og den skal vise rekordhøye tall. Jeg skal bygge en stivennlig Scott Spark i vinter og jeg skal ta imot en flunke ny Genius LT i april. I juni kommer scott med bilder av 2012 Scott Spark, så da skal jeg sikle på denne fram til jeg har en stående i kjellern en eller annen gang i 2012. Jeg skal også på toppturer, med høydepunktet som blir på hjemmebane på Sunndalsøra i mai. Jeg skal starte et nytt firma sammen med kona, som skal gå i pluss første år. Jeg skal endelig komme meg til Lillomarka på stitur, som jeg har sagt nå i to år!! Jeg skal sørge for at kidsa i klubben blir enda bedre og har det enda mere morro på trening. Jeg skal dra igang enda flere stiturer med vafler i 2011. Jeg skal perse i alle intervall-løypene mine. Happy-hour-persen min skal under en time. Jeg skal sykle enda mere sti i 2011.

Årets stiopptur: betong barfrost fra Solbergelva via Tverken ut til Storsteinsfjell og tilbake, alt på nydelig singletrack og asfalterte myrområder. Nydelig!

Årets nedtur: bryte i Offroad Finnmark fordi kroppen ikke ville sykle mer. Tårevått sammen med myggen bak ei hytte langt inne på vidda, mens lagkompisene sykler videre mot mål sammen med midnattsola.

Årets rittopptur: Slettes ikke mange av disse, men hadde noe på gang i april, Scott Cup på Darbu, jevne rundetider og start i senior med United Bakeries + Stormo på samme startstrek. 2. plass i NC i Horten var bra, men så gikk det bare en vei....

Årets rundbaneløype: Scott Cup-løypa på hjemmebane, en løype som skal bli enda bedre. Sikter mot Svarstad og Konnerud her, vi skal ha en av landets absolutt beste løyper i 2011!

Da gjennstår det bare å si riktig godt nyttår til kjente og ukjente. Måtte 2011 bli det beste året i manns minne og håper jeg ser så mange som mulig av dere enten på stitur eller på en eller annen startstrek ICON_SMILE

4x4 hurra for 2011

#1090413 - 31/12/2010 22:05 Re: Godt nytt sykkelår :o) [Re: tommygutt]
hbakken Offline
Høkk, da! Høkk!
Søk hjelp!

Sted: Hokksund (eks Stimekka)
Støtter den Tommy! Ser fram til flere stiturer, vafler og morro i 2011!! ikke sååå lenge til vi kan reise til kr.sand:)

#1090474 - 01/01/2011 16:58 Re: Godt nytt sykkelår :o) [Re: hbakken]
tommygutt Offline

Scottselva
Søk hjelp!

Startet det nye året med en 4x4 på mølla i et snus tomt treningssenter i dag ICON_SMILE Noe preget av gårsdagen, men sluttet alkohol-inntaket ved midtnatt og følte meg overraskende pigg i dag. Perfekt oppbygd økt med jevn økning i puls og avsluttet på 92% av maks med 13,5 km/t og 5% stigning.

Nytt år, ny muligheter, så gikk på vekta i dag tidlig:

78,8 kg og med 8,9 i fettprosent. Matchvekt er 76 kg.

Side 4 av 20 < 1 2 3 4 5 6 ... 19 20 >

Kjapt svar:
HTML er disabled
UBBCode er disabled