"Jo takk" sa brudgommen, og så var de gift. Det ilte gjennom bruden. Hun hveste inni seg, og slanger og demoner kjempet en innbitt kamp om hvem som kunne beskrive hennes demoniserte sinn best. Hun bet tennene sammen, myste med øynene, og blunket tungt i retning presten. Hennes svarte sinn åpenbarte seg i form av to kulerunde, gnistrende øyne. Presten frøs til is, og forsto med en gang hva som hadde skjedd. Hun smilte til ham, og i det tennene viste seg så han også et blodig tannkjøtt, med to spisse hjørnetenner. Brudgommen ante fred og ingen fare.
"D-d-d-d-u-u- kan -k-k-k-k-k- y- sssss-ss-s-s-se -b-b-br-r-r-rud-d-d-d-en" sa presten, i et siste, fåfengt forsøk på å rette opp i det gale. Han visste det var for sent, og han forsto virkelig ikke hvordan i all videste verden han, guds tjener, hadde klart å gifte bort satans datter i den hellige kirken. Brudgommen så på bruden og smilte, men frøs raskt til is. Det var for sent. Bruden la armen sin på skulderen hans, og forsamlingen så et groteskt syn. Neglene hennes skjøt gjennom halsen hans, blodet sprutet, og han falt død til grunnen. Hun gikk fra hvitt til svart, løftet armene i en cæsar- lignende hyllest til seg selv, og lo kaldt og rått. Presten satt gråtende på gulvet, mens forsamlingen desperat forsøkte å komme seg ut, selvom de visste de var fortapt. Flammene slikket oppover kirkeveggen, røyken sev inn, og et voldsomt tordenvær satte i gang.
...
Jeg er landeveissyklist til benet, vær klar over det. Hvor lurt det var å slippe mitt utagerende landeveissinn inn i terrengsyklingens verden vil vi snart få svar på, men en ting skal være helt sikker: Terrengsykkel, deres produkter og tjenester, og de personene de engasjerer rundt seg er tydelige, faglig sterke og de utviser stor grad av journalistisk integritet. De er til og med så ydmyke at oss asfaltjegere har fått et eget underforum, og inntil jeg får en hel landeveisbedrift å herske over, takker jeg terrengsykkel.no for at vi i det minste har ett nettsted hvor syklister samles. Og til redaktøren, for at jeg får lov til å denge verden med mine historier; også som landeveissyklist:
Thanx